Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Jag tänker kofot.

Bröt hon sig in? Kanske poliskällan inte har talat om detta eftersom de inte hittat kofoten?
Citera
2014-07-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Någonstans tidigt i tråden påstods det att Jonna ringt till JA (efter det hon varit i lägenheten) och sagt att hon hamnat i knivslagsmål med Lovisa.

Hon ringde JN, som inte ville hjälpa henne.
Citera
2014-07-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Kniv hade väl varit effektivare. Knivar hade hon tillgång till hemma också.
Man kan också köpa otäckt vassa knivar i handeln.
då hade hon varit utrustad.
Och hon hade haft klart övertag.
Enl min gissning, så var hon nu enbart på Status Quo.

Varför ta med sig fotbollen till en fotbollsmatch?

Jonna vet ju vart JH förvarar sina knivar så kan hon bara komma in i lägenheten så kan hon använda de knivar som redan finns på plats, då är hammaren ett utmärkt vapen för att kunna pacificera Lovisa.

Själv hade jag valt mellan hammare, fjäderbatong eller tårgas/pepparsprey om jag skulle vilja ta mig in snabbt när någon öppnar dörren och samtidigt slå ut denna snabbt.
Citera
2014-07-04, 21:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Bröt hon sig in? Kanske poliskällan inte har talat om detta eftersom de inte hittat kofoten?
Dörren ser oskadd ut, förutom ett märke till höger om låset. http://na.se/image_processor/1.2534788.1403275328!/image/774696680.jpg_gen/derivatives/wide/774696680.jpg
Citera
2014-07-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Jag tänker kofot.

Har inte rätt storlek, om det inte är en vanvettigt stor kofot.
Citera
2014-07-04, 21:45
Medlem
Citat:
Helt enkelt att min teori är att det inte handlar om mord utan dråp.
Med mord i sinnet och hammare i hand??
Nä, med kniv eller något ännu värre, hade det varit med mord i sinnet.
Nu skulle hon göra upp, två kvinnor emellan. Dock inte med dödlig utgång, utan "endast" med kraftig smärta för LL. Tack för senast, helt enkelt.

Hammare? Kniv?

Jag skulle kunna mörda dig med ett bälte om jag hade velat det och det är ett klädesplagg men funkar utmärkt att strypa med och ingen misstänker dig om du har ett bälte på dig.

Hammaren är lättare att gå runt med än vad kniven är och hammaren är ett mer "tjejigt" vapen.
Citera
2014-07-04, 21:48
Medlem
Citat:
Hade hon slagit LL någon annanstans i huvudet hade jag kunnat köpa det du säger, om hon dragit hammaren i knäskålen till exempel men nu gjorde hon ju inte det utan satt den rakt i bakskallen på LL vilket gör för handen att hon nog ville mer än bara åstadkomma smärta för LL. Detta eftersom jag tror att JH var så pass intelligent att hon förstår att ett hårt slag i huvudet kan åstadkomma mer än lite smärta. Annars så får man ju utgå från att hon är begåvningshandikappad. Var hon det?

Från dagens aftonbladet: "När den 22-åriga kvinnan öppnade dörren överföll 24-åringen henne med en hammare och slog henne till golvet för att sedan hugga henne med en kniv".

Jag antar att detta är någonting som af´s poliskälla avslöjat utifrån de polisförhör som hållits med Jonna, och där står att hon slog Lovisa till golvet med hammaren, fine det kan bli misshandel men SEN högg hon henne med en kniv (stått i en annan artikel att hon högg några/flertalet/upprepade gånger).

Om Lovisa ligger ner och Jonna hugger henne med kniv då är det knappast för att misshandla henne.
Citera
2014-07-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Finns det någon som vet hur länge det här "triangeldramat" pågick? Jag har uppfattat det som att det rör sig om mycket kort tid.

Enligt Expressens kartläggning:

"Den mördade 22-åringen hade känt mannen sedan tonåren och var nu arbetskollega med honom.
För några månader sedan uppstod känslor mellan dem och de började träffas i perioder.
Men det fanns uppehåll i förhållandet och under ett sådant började mannen träffa den 24-åriga hästtjejen, berättar vänner
Hon bodde fortfarande tillsammans med sin expojkvän trots att de gjort slut flera månader tidigare.
Samtidigt upprätthöll mannen även en relation med 22-åringen och sa att han inte kunde välja mellan de två"

Vet någon om detta stämmer?

Jag är övertygad om att LL och JA har känt varandra under mycket lång tid hela sin uppväxt. Då jag helt har för mig att deras pappor känner till varandra. Båda har bott på den lilla orten där JA O LL arbetar.
Sen kan ju känslor uppstå, MEN jag är även övertygad att de gått på samma skolor och åkt bussen till högstadiet tillsammans.
Parentes:
Har för mig att JA pappa var lite av en "bråkstake" i skolan. LL pappa, morbror och morfar jobbade många år i Hammar på glasbruket. när de slog igen PLM antar jag de började i gruvan. Detta är nog egentligen bara "onödigt vetande" Lägenheten mittemot LL blev mördad bodde ytterligare en vän till JA far.
Citera
2014-07-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Slaget måste väl ändå ha dröjt? Det var ju ett jåkla liv därinne en stund sa grannarna. Och var det så så måste LL fördvaray sig en stund innan JH fick in slaget i skallen

Läs dagens aftonbladet.
Citera
2014-07-04, 21:54
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte sitter med facit på det som avhandlas i denna tråd, så ger jag min teori kring mord eller dråp, utifrån min gissade berättelse.
"Smärta" står för en tänkt, möjlig misshandel. Misshandeln urartade och blev till någons död.
Därmed blir frågan, mord eller dråp?
Vad tror du?

Är det misshandel om du slår ner en person med en hammare och sen hugger denna person flertalet gånger när hen ligger ner?
Citera
2014-07-04, 21:55
Medlem
Citat:

Har för mig att jag såg en bild i tråden på JA ytterdörr, där det fanns "KOFOT liknande" märken vid dörren.
Detta är bara en känsla...Inget jag vet. Men en ko fot är ju ca 1 m och ganska tung o otymplig...iaf för mig som är kort....
Citera
2014-07-04, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhichWitch
Om LL försvarade sej som du skriver. Varför gav hon sej då inte till känna när grannarna bankade på dörren?

Vad jag tror är att Jonna avslutat det hela så att Lovisa inte kunnat ge sig till känna. T ex ett snitt med kniven över halsen eller några välriktade hammarslag/knivhugg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in