Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-04, 20:04
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Med galen gissar jag att du menar JHs handlande. Jag tror hon var "galen" av svartsjuka" och förblindad. Att hon därför ville ge LL smärta.
Jag tror inte att en beräknande person av mindre storlek än sin motståndare, ger sig in i fighten enbart med en hammare. För dåliga odds för det.
Jo, kanske om hon skulle ha väntat i bakhåll.
Men nu skulle hon in i en lägenhet. Bli insläppt. Överraskningen är borta och därmed ytterligare ett övertag.
Min teori.

Ursäkta att jag lägger mig i, men ditt "ville ge LL smärta" vad betyder ordet smärta för dig?
Är det när jag slår hammaren i tummen eller är det när jag får skallbenet spräckt?
Citera
2014-07-04, 20:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Då kanske du ser en överlevande, men hjärnskadad människa i en rullstol också?
Vad är det du inte förstår i ordet HAMMARE? Aldrig haft en i din hand?
Ta och svinga din arm och låt handen träffa bordsskivan. Aj i handen.
Ta en hammare i handen, upprepa svingen med armen. Oj mitt bord.
Fattar du skillnaden? Det gjorde/gör JH.

Jag förstår vart enda ord av vad du skriver. Det är väl ändå inte ett direkt svar på vad jag skrev?
Mera ett ursinnigt, "fatta nu, va".
Jag beskriver i min gissning av händelsen, att en hammare var att väga jämnt upp mellan två parter, där den ena är mindre och troligen svagare. Det har som bekant varit konfrontation mellan JH och LL tidigare på krogen.
Då är min tro att JH ville jämna ut oddsen.

I min berättelse/terori, så blev det dödliga våldet utfört med kniv, som kom in senare i förloppet.

Så för att avsluta min replik, hade JH inte mord i sinnet från början. Det blev utgången dock när
händelserna spårade ur.
Citera
2014-07-04, 20:08
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Slaget måste väl ändå ha dröjt? Det var ju ett jåkla liv därinne en stund sa grannarna

Den där stunden skulle röra sig om 20 minuter, vilket jag har svårt att tro. Möjligen har JH skrikit och stönat ut sitt hat medan hon likviderat LL med hammare och kniv. Typ primalskrik i grottbeteendet.
Citera
2014-07-04, 20:10
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ursäkta att jag lägger mig i, men ditt "ville ge LL smärta" vad betyder ordet smärta för dig?
Är det när jag slår hammaren i tummen eller är det när jag får skallbenet spräckt?

Eftersom jag inte sitter med facit på det som avhandlas i denna tråd, så ger jag min teori kring mord eller dråp, utifrån min gissade berättelse.
"Smärta" står för en tänkt, möjlig misshandel. Misshandeln urartade och blev till någons död.
Därmed blir frågan, mord eller dråp?
Vad tror du?
Citera
2014-07-04, 20:12
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Jag förstår vart enda ord av vad du skriver. Det är väl ändå inte ett direkt svar på vad jag skrev?
Mera ett ursinnigt, "fatta nu, va".
Jag beskriver i min gissning av händelsen, att en hammare var att väga jämnt upp mellan två parter, där den ena är mindre och troligen svagare. Det har som bekant varit konfrontation mellan JH och LL tidigare på krogen.
Då är min tro att JH ville jämna ut oddsen.

I min berättelse/terori, så blev det dödliga våldet utfört med kniv, som kom in senare i förloppet.

Så för att avsluta min replik, hade JH inte mord i sinnet från början. Det blev utgången dock när
händelserna spårade ur.

Förklara då vad som skulle hända sedan när LL, om LL hade vaknat till sans och kunnat påkalla hjälp?
Citera
2014-07-04, 20:14
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Slaget måste väl ändå ha dröjt? Det var ju ett jåkla liv därinne en stund sa grannarna. Och var det så så måste LL fördvaray sig en stund innan JH fick in slaget i skallen

Om LL försvarade sej som du skriver. Varför gav hon sej då inte till känna när grannarna bankade på dörren?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malva1
Nytt fynd har hittats enligt Aftonbladet. Långt och tungt föremål.
http://www.aftonbladet.se/incoming/article19173010.ab
Aftonbladet visar på förstasidan en bild på föremålet: http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/19173373/485/normal/cd38ee5dc3250/fynd01.jpg Min spontana gissning är en slägga.
Citera
Medlem
Citat:
Med galen gissar jag att du menar JHs handlande. Jag tror hon var "galen" av svartsjuka" och förblindad. Att hon därför ville ge LL smärta.
Jag tror inte att en beräknande person av mindre storlek än sin motståndare, ger sig in i fighten enbart med en hammare. För dåliga odds för det.
Jo, kanske om hon skulle ha väntat i bakhåll.
Men nu skulle hon in i en lägenhet. Bli insläppt. Överraskningen är borta och därmed ytterligare ett övertag.
Min teori.

Men jag tror att hon inte var så klartänkt så att hon riktigt hade klart för sig hur hon bäst skulle göra för att slå ihjäl henne. Jag tror att hon tänkte att hon skulle slå ihjäl henne. Jag tror att hon var förblindad av hat. Hon hade nog inte tankarna att hon skulle mörda och konsekvenser av det hela. "Jag ska tammefan slå ihjäl henne" tror jag brann i hennes skalle. Men det är ju bara spekulationer från min sida.

Men det är så det känns när man ser på hela upplägget. Hon var galen av svartsjuka och agerade i uppjagat tillstånd.
Citera
2014-07-04, 20:15
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sashata
Mycket snack om att JH var så himla mycket mindre än LL, men på de sista bilderna från hennes blogg ser hon rätt rejäl ut..? Hon är väl kanske en decimeter kortare, men absolut inte liten och nätt?

Enl uppgifter tidigare i denna tråd(sanna eller inte, vet jag inget om).
JH 160 cm och ca 60 kg
LL 175 cm och ca 75 kg.
Nu slåss inte jag varje dag. Men jag skulle nog starkt överväga att ge mig på en motpart som är
så mycket större. Jag skulle nog låta bli...
Citera
2014-07-04, 20:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Eftersom jag inte sitter med facit på det som avhandlas i denna tråd, så ger jag min teori kring mord eller dråp, utifrån min gissade berättelse.
"Smärta" står för en tänkt, möjlig misshandel. Misshandeln urartade och blev till någons död.
Vad tror du?

I grund och botten spekulerar du i att JH är en sadist som orsakar smärta med hammare?
Tror du att JH ville krypa till buren för att ha orsakat LL smärta?
Det är mord.
Citera
2014-07-04, 20:16
Medlem
Citat:
Vad tror du?

Det kånns nästan som om hon stack ner LL först och slog med hammaren då hon fällt ihop sig av sticken, svårt komma in till bakhuvudet öga mot öga om LL var oskadd
Citera
2014-07-04, 20:19
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Men jag tror att hon inte var så klartänkt så att hon riktigt hade klart för sig hur hon bäst skulle göra för att slå ihjäl henne. Jag tror att hon tänkte att hon skulle slå ihjäl henne. Jag tror att hon var förblindad av hat. Hon hade nog inte tankarna att hon skulle mörda och konsekvenser av det hela. "Jag ska tammefan slå ihjäl henne" tror jag brann i hennes skalle. Men det är ju bara spekulationer från min sida.

Men det är så det känns när man ser på hela upplägget. Hon var galen av svartsjuka och agerade i uppjagat tillstånd.

Precis! Håller med.
"Hon hade nog inte tankarna att hon skulle mörda och konsekvenser av det hela. "Jag ska tammefan slå ihjäl henne" tror jag brann i hennes skalle."

Det sista är nog vad man spontat slänger ur sig utan att mena det.
Jag tror inte heller att hon med hammaren i högsta hugg, hade MORD i sinnet. Hon skulle märka LL, ge henne en minnesbeta och få LL att smaka på smärta.
Det är vad jag gissar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in