Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskOpposition
Jag börjar luta åt att personer som Uvell och libertarianer faktiskt har rätt, även med ett nationalistiskt perspektiv. Dagens invandring är inte fri, den är på flera olika sätt politiskt reglerad och statligt finansierad.
Om detta försvann, att invandringen således blev fri, utan skattefinansiering och utan politiska mångkulturella projekt, så tror jag faktiskt att invandringen blir sund.
Ibland brukar massinvandringsvurmarna prata sig varma om de fria gränserna före första världskriget. Vad varesig vurmarna eller vi begriper är att en sådan invandringspolicy skulle ge en invandring som var i det närmaste kliniskt fri från den typ av asyl- och anhöriginvandring vi har idag.
Ett fritt samhälle med fri invandring skulle vara det mest babbefientliga jag kan tänka mig.
Jag vet inte, vad du avser med en "sund" invandring?
Inflödet av romer från Centraleuropa är ett åskådligt exempel på en sådan (i praktiken) fri invandring. Du tror rimligen inte, att det är (det ej eller tveksamt efterlevna) kravet att romerna inte ska uppehålla sig längre än tre månader i sträck i Sverige, som skapar romernas antisociala handel och vandal.
Fri invandring innebär kåkstäder
en masse... vilket somliga förespråkare tillstår.
Romerna, som beger sig till Sverige, medför *f.n.*
sina barn i rätt liten utsträckning. Kåkstäder pga fri invändning från resten av jordklotet skulle dock krylla av barn... vilket skulle innebära ännu större kostnader för sociala myndigheter - alternativet vore att acceptera, att kåkstädernas invånare utsatte sina barn för vad som idag betraktas som vanvård. Oavsett vilket alternativ stat/kommun än väljer (ställd inför barn med tveksamt boende), så torde få betrakta det som en sund utveckling.