2014-07-03, 23:43
Medlem
Så sakteliga börjar det märkas i åtmistonde Sveriges Radio att det är pinsamt löjligt att inte känna till debatten om Sverige som förs här och på andra ställen. Kan det vara ett tecken på att mer initierade damer på SR inte kan låta bli att påvisa att de vet mer än andra tikar? Nej knappast - medelålders tik-damer, som de på SR, bits och är aggressiva som hundar när bäst före datum är passerat och anpassar sig bara efter den de tror kan leverera.

Biologin brusar upp från botten och färgar åsikterna - samtidigt är biologin det som driver hela skiten och nu har damerna har tagit över i Sverige. Det är kanske igenom denna fas utvecklingen för avancerade varelser med däggdjurs-assymmetri måste ta sig.
Senast redigerad av Bovelius 2014-07-04 kl. 00:14.
Citera
2014-07-04, 08:01
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bovelius
Så sakteliga börjar det märkas i åtmistonde Sveriges Radio att det är pinsamt löjligt att inte känna till debatten om Sverige som förs här och på andra ställen. Kan det vara ett tecken på att mer initierade damer på SR inte kan låta bli att påvisa att de vet mer än andra tikar? Nej knappast - medelålders tik-damer, som de på SR, bits och är aggressiva som hundar när bäst före datum är passerat och anpassar sig bara efter den de tror kan leverera.

Biologin brusar upp från botten och färgar åsikterna - samtidigt är biologin det som driver hela skiten och nu har damerna har tagit över i Sverige. Det är kanske igenom denna fas utvecklingen för avancerade varelser med däggdjurs-assymmetri måste ta sig.

Ja som medelålders man känner man sig mer och mer alienerad i dagens mediasamhälle. Är det åldern? Har ingen lust att lyssna på varken radio eller se det senaste politiska utspelet kommenteras av Margit Silberstein på tv. Eller av någon av damerna på radion. Blodtrycket mår inte bra. Och någon sorts trötthetskänsla infinner sig. Bättre då att lyssna på musik och läsa en bok. Livet får gå vidare. Barnbarnen ger tröst. Så småningom kommer väl någon sorts tillnyktring, men då är det kanske för sent.
Citera
2014-07-04, 09:18
Medlem
Pandelumes avatar
Markus Uvell (Timbro) twittrar om sin lösning på invandringsproblemen: flexiblare arbetsmarknad. Vänstern saknar lösning och erkänner inte problemet. Återstår SDs lösning som alternativ.

http://fnordspotting.blogspot.de/201...ssion.html?m=1
Citera
2014-07-04, 09:39
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Markus Uvell (Timbro) twittrar om sin lösning på invandringsproblemen: flexiblare arbetsmarknad. Vänstern saknar lösning och erkänner inte problemet. Återstår SDs lösning som alternativ.

http://fnordspotting.blogspot.de/201...ssion.html?m=1

Jag börjar luta åt att personer som Uvell och libertarianer faktiskt har rätt, även med ett nationalistiskt perspektiv. Dagens invandring är inte fri, den är på flera olika sätt politiskt reglerad och statligt finansierad.

Om detta försvann, att invandringen således blev fri, utan skattefinansiering och utan politiska mångkulturella projekt, så tror jag faktiskt att invandringen blir sund.

Ibland brukar massinvandringsvurmarna prata sig varma om de fria gränserna före första världskriget. Vad varesig vurmarna eller vi begriper är att en sådan invandringspolicy skulle ge en invandring som var i det närmaste kliniskt fri från den typ av asyl- och anhöriginvandring vi har idag.

Ett fritt samhälle med fri invandring skulle vara det mest babbefientliga jag kan tänka mig.
Citera
2014-07-04, 10:01
Medlem
Nycticoraxs avatar
Men är inte Åkessons teori om att måste laga läckan innan vi kan ro vidare båten, rent sunt förnuft? Vi har ju redan så stora problem med invandringen att en flexibel arbetsmarknad inte skulle lösa invandringsproblemen. Inte som det ser ut nu. Jag tror det är mer än bara brist på arbete som skapar problem
Citera
2014-07-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag börjar luta åt att personer som Uvell och libertarianer faktiskt har rätt, även med ett nationalistiskt perspektiv. Dagens invandring är inte fri, den är på flera olika sätt politiskt reglerad och statligt finansierad.

Om detta försvann, att invandringen således blev fri, utan skattefinansiering och utan politiska mångkulturella projekt, så tror jag faktiskt att invandringen blir sund.

Ibland brukar massinvandringsvurmarna prata sig varma om de fria gränserna före första världskriget. Vad varesig vurmarna eller vi begriper är att en sådan invandringspolicy skulle ge en invandring som var i det närmaste kliniskt fri från den typ av asyl- och anhöriginvandring vi har idag.

Ett fritt samhälle med fri invandring skulle vara det mest babbefientliga jag kan tänka mig.
Självklart inte. Det finns många sätt att parasitera på ett hyfsat välmående samhälle. Och precis som libertinerna själva medger så är favelor en naturlig utveckling. Sverige blir ett sydamerikanskt land i mängden (fast med uteslutande arabisk underklass). Med en krympande medelklass som desperat försöker skydda sig i gated communities. Vad nyliberalerna glömmer är att ett sådant individualiserat samhälle är extremt sårbart för grupper som faktiskt inte agerar individualistiskt enligt liberal modell - lite som Sverige idag, fast vi bara sett början på utvecklingen förstås, det kommer bli elakare. Vad hände med den liberalkonservativa riktningen? Märkligt att SD är de sista utövarna av denna gamla gren.
Citera
2014-07-04, 10:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Jag vet inte, vad du avser med en "sund" invandring?

Inflödet av romer från Centraleuropa är ett åskådligt exempel på en sådan (i praktiken) fri invandring. Du tror rimligen inte, att det är (det ej eller tveksamt efterlevna) kravet att romerna inte ska uppehålla sig längre än tre månader i sträck i Sverige, som skapar romernas antisociala handel och vandal.

Fri invandring innebär kåkstäder en masse... vilket somliga förespråkare tillstår.

Romerna, som beger sig till Sverige, medför *f.n.* sina barn i rätt liten utsträckning. Kåkstäder pga fri invändning från resten av jordklotet skulle dock krylla av barn... vilket skulle innebära ännu större kostnader för sociala myndigheter - alternativet vore att acceptera, att kåkstädernas invånare utsatte sina barn för vad som idag betraktas som vanvård. Oavsett vilket alternativ stat/kommun än väljer (ställd inför barn med tveksamt boende), så torde få betrakta det som en sund utveckling.
Senast redigerad av Meiji 2014-07-04 kl. 11:32.
Citera
2014-07-04, 10:37
Medlem
Citat:

Nej men ett samhälle utan svenskar skulle vara mindre attraktivt.

Välståndet är så utbrett och altruismen så ingrodd hos svenskar att både ett liv som kriminell och godhetssnyltare är att föredra för miljoner och åter miljoner. Omgivningen är helt enkelt bättre här.
Citera
2014-07-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag vet inte, vad du avser med en "sund" invandring?

Inflödet av romer från Centraleuropa är ett praktiskt exempel på en sådan (i praktiken) fri invandring. Du tror rimligen inte, att det är (det ej eller tveksamt efterlevna) kravet att de romerna inte ska uppehålla sig längre än tre månader i sträck I Sverige, som skapar romernas antisociala handel och vandal.

Fri invandring innebär kåkstäder en masse... vilket somliga förespråkare tillstår.

Romerna, som beger sig till Sverige, medför *f.n.* sina barn i rätt liten utsträckning. Kåkstäder pga fri invändning från resten av jordklotet skulle dock krylla av barn... vilket skulle innebära ännu större kostnader för sociala myndigheter - alternativet vore att acceptera, att kåkstädernas invånare utsatte sina barn för vad som idag betraktas som vanvård. Oavsett vilket alternativ man än väljer (ställd inför barn med tveksamt boende) så torde få betrakta det som en sund utveckling.
Jag har svårt att tro att särskilt många skulle vara intresserade av att invandra till en kåkstad i Sverige, om Sverige var ett helt liberalt land. Det skulle inte finnas mycket som var bättre här än där de kom ifrån, men det skulle vara ett kallare klimat. Sedan behöver inte heller Sverige tillåta kåkstäder och en liberal invandring måste inte innebära att invandring för att försörja sig på brott skulle vara tillåten.
Citera
2014-07-04, 10:43
Medlem
densistasovjets avatar
Ärligt förbannad på sina kollegor eller bara lite fjäskande för att gynna sin egen klubb, föreningen för grävande journalister?

http://www.journalisten.se/debatt/kl...de-i-almedalen

Finns det en splittring i SVT mellan Stockholm som måste anses som en intakt fästning i den kulturmarxistiska rustningen och Göteborg med Uppdrag gransknings redaktion och Terje. Terjes eget projekt inom SVT, SVT opinion kan väl inte med all goda vilja som kan uppbådas, hävdas vara att fritt debattmedium. Maken till styrd åsiktsbildning har väl inte skådats sedan DDR tiden.

Att han öppet i artikeln medger att han raggar "rätt åsikter" till sin sajt är rätt talande. Tydligen är det svårt att få "rätt" skribenter. De som var störst på Newsmill tiden lyser alla med sin frånvaro.
Citera
2014-07-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Jag har svårt att tro att särskilt många skulle vara intresserade av att invandra till en kåkstad i Sverige, om Sverige var ett helt liberalt land. Det skulle inte finnas mycket som var bättre här än där de kom ifrån, men det skulle vara ett kallare klimat. Sedan behöver inte heller Sverige tillåta kåkstäder och en liberal invandring måste inte innebära att invandring för att försörja sig på brott skulle vara tillåten.
HÄr finns mycke som är bättre och till synes gratis, och välståndet är mycket närmare inpå. En gigantisk kontrollapparat skulle krävas för att hålla brottsligheten på rimliga nivåer, till den grad att Sverige skulle behöva bli semimilitariserat, precis som sydamerikanska länder. Social oro med tillhörande revolotionsdrömmar kommer dessutom som ett brev på posten. Vi ser det redan i det myckna röstandet på V och S bland araberna.
Citera
2014-07-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
HÄr finns mycke som är bättre och till synes gratis, och välståndet är mycket närmare inpå. En gigantisk kontrollapparat skulle krävas för att hålla brottsligheten på rimliga nivåer, till den grad att Sverige skulle behöva bli semimilitariserat, precis som sydamerikanska länder. Social oro med tillhörande revolotionsdrömmar kommer dessutom som ett brev på posten. Vi ser det redan i det myckna röstandet på V och S bland araberna.
Vi talar nu om fri invandring till ett liberalt samhälle och inte till dagens Sverige. En kåkstadsinvandrare utan jobb skulle inte få mycket ut av att bo i ett samhälle utan bidrag eller generell välfärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in