Citat:
Det har jag inte sett att någon påstått? Att folk säger att det måste vara en störd människa som gör något sånt betyder ju mera (i min värld) att personen inte agerar normalt, inte att personen måste ha en faktisk diagnos.
Citat:
Har aldrig försvarat handlingarna, och det handlar heller inte om det.
Det som leder fram till den första handlingen är definitivt något som byggts upp över en tid ja, och det finns det också gott om belägg för i all den kända informationen.
Det som leder fram till den första handlingen är definitivt något som byggts upp över en tid ja, och det finns det också gott om belägg för i all den kända informationen.
Det tror jag alla förstått, att det ligger en historia av svartsjuka och outredda relationer bakom mordet. Det som är märkligt och svårförståeligt är att någon kan ens tänka tanken på att ett mord av antagonisten skulle lösa problemet med den obesvarade kärleken. Det är inte (som tur är) det första en svartsjuk person vanligtvis tänker på.
Citat:
Det jag invänder emot är dom oerhört enkla förklaringsmodellerna som flera av er här väljer att använda er av, samt att anledningarna ni gör det är nästan mer intressant att diskutera än den aktuella handlingen i sig.
Det är ett fullständigt normalt beteende att skydda sig mot "ondskan" genom att tala om hur hemskt något är. Det är samma beteende som folk som skvallrar om andra har. När man talar negativt om andra är det underförstått att sån är minsann inte jag! Då har man automatiskt upphöjt sig själv lite. Det jag invänder emot är dom oerhört enkla förklaringsmodellerna som flera av er här väljer att använda er av, samt att anledningarna ni gör det är nästan mer intressant att diskutera än den aktuella handlingen i sig.
Däremot är det när man talar om mord lite annorlunda anser jag. Det är väldigt få som kan utföra en sån handling. Och jag undrar verkligen vad det är som gör att vissa personer saknar de spärrar som de flesta av oss turligt nog har.
JH är ju ganska narcissistisk med tanke på vad som kommit fram i hennes bilddagbok och blogg, för den som orkar läsa.....
Min teori är att vissa sympatisörer gärna vill normalisera JH´s nätta lilla uppgörelse (pga ömtåliga tår som blivit trampade på...
) av bl a den anledningen.
, har vi ju fått lära oss nu..