Citat:
Nu känner jag mig åter föranlåten om att framhäva följande ytterst försvårandeKrogbråket! Har LL gett sig på JH tidigare så kan det anses vara en förmildrande omständighet, precis som när en misshandlad fru slår tillbaka mot sin man som hämnd (och inte självförsvar).
Tänk så här: du slår någon riktigt illa i huvudet med en hammare. Personen faller till marken med ett stort hål i huvudet, det är blod överallt och offret ligger och krampar och rullar runt med ögonen, mer död än levande. Synen får dig att drabbas av panik och du tänker inte klart, vill bara få det extrema lidandet att sluta. Jag säger inte att det är rätt men det är möjligt att en sådan händelse gör att GM får panik och hämtar kniv för att situationen är för chockartad att se på. Om man är i stabilare tillstånd så väljer man antagligen att ringa 112 om det inte var ett planerat mord, men För en vanlig icke-kriminell person så kan nog en sådan situation få en att handla riktigt kaosartat.
Tänk så här: du slår någon riktigt illa i huvudet med en hammare. Personen faller till marken med ett stort hål i huvudet, det är blod överallt och offret ligger och krampar och rullar runt med ögonen, mer död än levande. Synen får dig att drabbas av panik och du tänker inte klart, vill bara få det extrema lidandet att sluta. Jag säger inte att det är rätt men det är möjligt att en sådan händelse gör att GM får panik och hämtar kniv för att situationen är för chockartad att se på. Om man är i stabilare tillstånd så väljer man antagligen att ringa 112 om det inte var ett planerat mord, men För en vanlig icke-kriminell person så kan nog en sådan situation få en att handla riktigt kaosartat.
omständighet: JH infinner sig hos rivalen med en hammare i näven. Hon vet att LL
befinner sig i lägenheten ensam. Snack om att hammaren medförs för den händelse
att mötet med LL utvecklar sig på ett mindre trevligt sätt och det spårar ut i otidigheter
och rena handgripligheter varvid besökaren har den att freda sig med, ter sig minst sagt
föga trovärdigt.
Således vill jag för min del på det bestämaste göra gällande att denna morgonpigga
besökare har allt annat än ett gott syfte med sitt uppdykande hos det blivande offret.
Hon är där för att utplåna en annan människa. Hon är fylld med ett oförsonligt HAT och
ren mordlystnad.
Inte fan bryr hon sig om ifall offret ligger och lider efter hammarslagen och det är därför
hon ränner ut i köket och hämtar en kniv för att därpå av ren barmhärtighet hugga i kroppen.
Andra får tro nåt sånt. Jag gör det i vart fall inte. Hon låter kniven avlösa hammaren
på grund av att hon verkligen vill ta livet av sitt offer. Hon hugger säkert med liv och lust...
Jag ser bara ren ondska i det här. Någon empati finns inte hos den här mördande
människan ett skvatt denna morgon i juni.
En kallsinnig och kalkylerande förövare har slagit till och blir det dråp av det här därför
att JH lyckas snida ihop några förmildrande omständigheter som gör intryck på
kommande domstol så blir det knepigt värre att omfatta nåt sånt med förståelse.
Bara mördaren kan tala här.
Offret har ingen talan längre.
Och inga vittnen till det som utspelade sig i lägenheten finns.
Och då det tenderar att "gullas" lite väl mycket med förövare numera i svenska domstolar
så lär det väl tas intryck av vad den åtalade behagar klämma ur sig mellan de ångerfulla
snyftattackerna...
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-12 kl. 20:33.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-12 kl. 20:33.