Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Yea? Skulle du göra det på mig skulle jag slå ner dig och sparka ut dig. Det är väl klart som fan du inte går rakt in till en granne för ett skrik?

För det första så heter det att du hade försökt slå ner mig och sparka ut mig, lycka till med den saken säger jag.

Och jo hör jag ett gällt skrik från grannen och ingen öppnar när jag knackar på så öppnar jag och ropar och svarar då ingen så går jag in.
Citera
2014-06-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jag menar att jag inväntar FUPen, logik går inte att applicera nånstans på det här fallet.

tjejen är ju kapabel till vad som helst

Edit: Kan inte hålla mig, kan alkoholinjiceringen vara ett sätt att kasta misstankar mot JA?

Dvs hon har räknat med att hon ska hittas på FP och att snuten därefter ska misstänka att ett fyllebråk hos JA på onsdagskvällen

Du tänker så. Det var ju någon som skrev att hon kanske tänkte blanda in JN för att lägga skulden på honom och jag tänkte då att det nog inte var så troligt. I dag så låter det som att det mesta skulle kunna vara troligt. FUP kommer att vara mycket intressant.
Citera
2014-06-27, 23:09
Medlem
Bild på JH?
Citera
2014-06-27, 23:11
Medlem
Någon som hört mer om kroppens skick?

Polisen gick ju ut med att kroppen var "i delar" eller något sådant först och i dåligt skick, hade det endast varit styckningen så hade det räckt med "i delar".

Någon skrev att det ryktades att kroppen var så illa däran att man inte kunde känna igen Lovisa.

Jag får för mig att hon samtidigt som hon styckat tagit ut sin ilska mot den döda personen genom knivstick och kanske hammarslag.

Satt huvudet kvar på torson? Fanns alla tänder kvar?

Hon har ju knappast legat ute så länge så djuren hunnit ställa till med någonting.
Citera
2014-06-27, 23:12
Medlem
Hakkapelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malchik
Bild på JH?

Och JA?
Citera
2014-06-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad har Jonna för definition av "Hamnat i bråk med"??

Undrar om det var sant det här med örfilarna? Som verkade ha varit uppe i rätten? Eller kom det inte så långt. Frågan är om det var sant eller om det var en lögn för att sätta dit LL för misshandel? :usnure:
Citera
2014-06-27, 23:14
Medlem
Snobbs avatar
Shit vilken överdos av CSI JH verkar ha fått. Jag gissar att hon provade olika grejer att få det att se ut som en olycka, men insåg sen att det inte fungerade. Då valde hon att stycka kroppen ist. Jag är fortfarande osäker om det var ett planerat mord eller att hon tog med hammaren för att skydda sig eller hota... Och sedan spårade det bara. Styckningen var nog inte planerad dock för då hade hon tagit med mer utrustning och styckat kroppen direkt efter knivhuggningen.

I mordfall brukar jag alltid tänka på statistiken. När kvinnor mördar så brukar det bero på två saker. Den ena är stora mentala problem (tex psykos efter förlossning) eller att man är ett brottsoffer som tillslut fått nog (tex misshandlade fruar). JH har inte betraktats som sjuk av anhöriga, så det stryker jag. Då återstår det andra, att hon fått nog efter att ha blivit behandlad illa. Det behöver nödvändigtvis inte bara vara LL som det handlade om, men konflikten med henne kanske fick bägaren att rinna över. Någon som vet om det har hänt mer än triangeldramat och slagsmålet på krogen? Eller vad det så omfattande att det räckte. Har folk spridit elaka rykten om JH innan mordet? Vad fick henne att riskera hela sitt liv och frihet? Hade hon det så dåligt? Vad jag förstår så var hon ostraffad sedan innan. Det är väldigt konstigt att gå från skötsam till mördare på några minuter. Det är många pusselbitar som saknas tror jag.
Citera
2014-06-27, 23:16
Medlem
I FUPEN kommer det väl inte finns några bilder på kroppen? Brukar det göra det? Isåfall kommer jag inte kunna läsa den.
Citera
2014-06-27, 23:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du tänker så. Det var ju någon som skrev att hon kanske tänkte blanda in JN för att lägga skulden på honom och jag tänkte då att det nog inte var så troligt. I dag så låter det som att det mesta skulle kunna vara troligt. FUP kommer att vara mycket intressant.

Jag vet inte, men det tyder på att hon räknar med att kroppen ska hittas(eller för att gardera sig OM den hittas). Varför göra det annars?

Kan tänka mig en rad långsökta förklaringar, som att hon vill skynda på tömningen av blodet då alkohol förtunnar blodet. Att hon för för sig att det ska lukta mindre?

Nej vi får nog invänta FUP
Citera
2014-06-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Vad menar du att infon kom ifrån? Från JH innan hon greps då?
Det vet jag inte, jag vet bara att halva stan här hade vetskap om vad som hänt, var det hänt och vilka som är inblandade redan på torsdagen tidigt på eftermiddagen.
Citera
2014-06-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
I FUPEN kommer det väl inte finns några bilder på kroppen? Brukar det göra det? Isåfall kommer jag inte kunna läsa den.
Nej det gör det inte men de kommer att visas under rättegången och rättsläkarens obduktionsprotokoll över alla skador läses upp. Alla anhöriga uppmanas att lämna rättsalen då.
Citera
2014-06-27, 23:23
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Efter jobbet körde hon i väg med 22-åringens bil och parkerade den på en annan ort. Sedan åkte hon och hämtade sin bil, med den styckade kroppen i, och körde till friluftsområdet vid Hällabrottet i Kumla där hon dumpade plastpåsarna.

Hur parkerar man någons bil på annan ort, och sedan åker och hämtar sin egen?

Kollektivtrafik så sent på kvällen? Eller ringer man en vän..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in