Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 23:46
Medlem
Hakkapelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Jag hävdar att det har stor betydelse, förmodligen är det den höga vikten det som föranleder styckningen.

Hur vet man att hon är så jävla fet? På bilder jag sett av henne, så ser hon ju inte så jäkla fet ut?
Citera
Medlem
Citat:
Jag hävdar att det har stor betydelse, förmodligen är det den höga vikten det som föranleder styckningen.

Inte vet jag, det känns ju högst otroligt att det varit lägligt att kånka på en blodig, sönderslagen kropp också, men vet inte hur huset ser ut. Är det hiss rakt ned till källaren och där garage så är det kanske troligt att det nånsin varit på tapeten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laulas
Ja det beror på vilka bilder man menar. Här talar vi om en styckad kropp. Har mycket svårt att tänka mig att det skulle vara detaljerade bilder över varenda kroppsdel. Möjligen från själva fyndplatsen.

Inga bilder på styckad kropp i FUP.
Skisser möjligen.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Shit vilken överdos av CSI JH verkar ha fått. Jag gissar att hon provade olika grejer att få det att se ut som en olycka, men insåg sen att det inte fungerade. Då valde hon att stycka kroppen ist.
Ja, injicerandet blir bara någotsånär logiskt rimligt om man antar att det sker innan styckningen, och att styckningen föranleds av att injicerandet - plus kanske ett antal andra klämmiga initiativ - inte funkade. Men då har vi ju å andra sidan den där välsignade sågen hon tog med sig. Hon måste under alla förhållanden haft med styckning som en tänkbar utväg redan när hon plockade med sig sågen hemifrån.
Citera
2014-06-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Aftonbladet är ju helt förvirrade själva..
I ena artikeln är hennes sambo helt frikänd från alla misstankar, och i den andra kvarstår alla misstankar trots att han är släppt.

Herr Åklagare, hur ligger det till?

Polisen borde verkligen ta tag i det här nu. Det är ju deras uppgift att hålla koll på information som når ut och att själva gå ut med information för att undvika medias totala haveri. Vad är det för fel på polisen i Örebro?
Citera
2014-06-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Hur vet man att hon är så jävla fet? På bilder jag sett av henne, så ser hon ju inte så jäkla fet ut?

I tråden nämns 70+ kg men jag vet inte mer än så.
Citera
2014-06-27, 23:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Övervikt är av stor.. vikt.. då det handlar om att kroppen ska förflyttas.

Denna vikt, hur stor var LL? Ni skriver som om hon vägde 100 kg och mer.
Citera
Medlem
Som jag förstår det har hon ju handlat rätt virrigt öht. Okej att hon först försökte få det att se ut som en olycka, men sedan styckar hon kroppen och lägger delarna helt öppet i terrängen om jag förstår det rätt?
Citera
Medlem
kolatomtes avatar
Jag undrar vart hon fick sprutan från som hon skulle injecera med. Tidigare självmordsbenägen? Hennes bilddagbok visar att hon enligt mig var över genomsnittet för bekräftelse relaterad till åldern. Hennes psykiska tillstånd bör ses över.

Och sedan sprutor har man inte bara hemma..
Senast redigerad av kolatomte 2014-06-27 kl. 23:53.
Citera
2014-06-27, 23:51
Medlem
Hakkapelitens avatar
Nu började jag fundera på det här med injektionen med hojtarolja som hon försökte med. Någon kunnig kan säker förklara hur fort blodet koagulerar i en död kropp.
Citera
2014-06-27, 23:52
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag kan tänka mig att JH sedan barnsben styrt sin omgivning och blivit curlad med motiveringen annars blir hon så arg. Nu i vuxen ålder går det inte att sopa bort livets motgångar och då exploderar hon. Har man en sådan personlighet är det bra att ha djur att dominera och "älska" på sitt unika sätt och råkar man bli arg - kan de inte skvallra.

Att hon är hästtjej är inte ett bra tecken tycker jag. Det är dominant sätt att hantera djur på. Jag vill inte ens ha en hund eftersom jag inte står ut med tanken på att stackaren skulle bli tvungen att sitta ensam i lägenheten hela dagarna när jag inte är hemma. Hästar står som parkerade i stall tills någon vill komma dit och "leka". Knappast vad ett stort starkt djur skulle se som livskvalitet. Människor har ofta en självisk relation till deras djur, speciellt de som äger häst eller husdjur som sitter i bur. Kanske kan detta själviska synsätt uttrycka sig på andra sätt också hos JH. Ovanligt men det kan åtminstone vara ett delmotiv. Men jag tror inte att det räcker, det måste vara något mer.
Citera
2014-06-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolatomte
Jag undrar vart hon fick sprutan från som hon skulle injecera med. Tidigare självmordsbenägen?

Sprutor har man inte bara hemma..

Hon jobbar ju som personlig assistent. Kan ha fått tag på dem via jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in