2014-06-30, 18:05
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibeaver
Jo , det är lite så jag tänker också. Känns ju som att hon knullade till sig dom diagnoserna så att hon skulle ha rätt till sitt jävla LSS-boende.

Hurvida Berny "knullade" till sig diagnoserna vet jag inte, men man undrar vad som egentligen händer i bakgrunden när man hör om denna anmälning. Berny vill ibland övertyga människor om att hon är lite förståndshandikappad, men hon har visat om och om igen att hon vet rätt från fel. Om denna läkare gjorde något sexuellt (eller annat olämpligt) mot henne så är det rätt att hon anmäler och denne bör dras ifrån sig sin läkarlegitimation omedelbart, men samtidigt undrar man vad som tog henne en sådan tid att komma på att denne läkare gjort fel?

Vad händer egentligen bakom allt detta som Berny inte vill ge "hela bilden" av?
Citera
2014-06-30, 18:52
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hurvida Berny "knullade" till sig diagnoserna vet jag inte, men man undrar vad som egentligen händer i bakgrunden när man hör om denna anmälning. Berny vill ibland övertyga människor om att hon är lite förståndshandikappad, men hon har visat om och om igen att hon vet rätt från fel. Om denna läkare gjorde något sexuellt (eller annat olämpligt) mot henne så är det rätt att hon anmäler och denne bör dras ifrån sig sin läkarlegitimation omedelbart, men samtidigt undrar man vad som tog henne en sådan tid att komma på att denne läkare gjort fel?

Vad händer egentligen bakom allt detta som Berny inte vill ge "hela bilden" av?

Hon spelade in samtal och sparade sms och säger sig även ha andra former av bevis så då måste man ju anta att hon förstod hela tiden att det var fel. Annars hade hon väl inte spelat in samtal och sparat sms osv osv? Det finns en anledning till att hon inte anmält fören nu. Frågan är bara vad.

Kanske ville hon inte anmäla fören nu för att hon skulle kunna dra alla fördelar han givit henne till nytta. Hade hon anmält honom direkt hade hon kanske inte suttit i sin LSS lgh idag.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-06-30 kl. 18:57.
Citera
2014-06-30, 19:21
Medlem
motyls avatar
Det är så tydligt med vad Berny håller på med, hon är så fruktansvärt desperat nu och hon kan inte se det av all ångest hon får av tanken att bli bortglömd. Att bli ännu en pundare som blir gammal och ensam. Hon måste vara speciell, det ska alltid vara något speciellt med Berny.

Efter hon avslöjat att hon ljugit till sig sina diagnoser, när hon har skadat så många människor som hon hängt ut under alla dessa år för att hon inte får *rätt* hjälp, så panikar hon genom att berätta hur svååååra funktionshinder hon har i sin vardag. Hur lågt fungerade hon är. Hon kan inte städa. Inte laga mat. Inte ha några rutiner alls. För att desperat visa att hon visst behöver sin LSS-lägenhet. Det paradoxala i detta är att trots att människan inte ens kan koka ris eller ens klä sig varje dag är hennes hund perfekt skött och yadayada. Att hon sedan inte förstår att hennes hund far illa av hennes mående är en annan sak.

Sedan i hennes ångest att bli bortglömd kommer hon på att hon nog visst blev utnyttjad. Vilket hon mycket troligt blev, men jag köper inte att hon inte utnyttjade honom också. Hon spelade in honom eftersom hon visste att det skulle komma till hands någon dag. Ett ess i rockärmen.
Citera
2014-06-30, 20:41
Medlem
sinfons avatar
Att något inte stod rätt till hos den käre doktor Bengt var nog alla överens om. Förutom det jag hört om hans jävla "neuromeds-forskning", en massa kvacksalveri rent ut sagt, så var ju gränslösheten i Bernys relation till honom påtaglig. Det hände säkert något där. Men precis som ni säger kan man inte låta bli att undra varför hon får det här rycket först nu. Vad är det som passar henne nu? Jag tror helt ärligt att det är bristen på någon att rasa mot, efter att hon lagt ner allt med "R". Det är ju aldrig riktigt fastställt varför hon plötsligt vägrade prata mer om den grejen, men jag har hela tiden misstänkt att det är för att hon är på sina föräldrars payroll igen. Hon har enligt egen utsago inte behövt prostituera sig sedan i vintras, hon har haft råd med massor av droger och inredningsprylar, hon "erkänner" öppet småbedrägerier som ingen riktigt fattar hur de skulle gå ihop. Berny Pålsson berättar aldrig negativa saker om sig själv utan att ha en dold agenda med det, så mycket har jag lärt mig genom åren. Så nu sitter hon antagligen där vid korset igen, köpt av dem hon hatar mest av allt, och måste hitta någon ny att anklaga för övergrepp och samla offerpoäng. Åter igen, jag tror inte att hon ljuger om vad Bengt gjort, men jag tror att hon medvetet förstorar hur det skulle ha påverkat henne. Hon har varit med om bra mycket värre skit och bara ryckt på axlarna åt det.

För övrigt undrar jag vad som går genom en polismans huvud när denne registrerar Bernys anmälan och hennes personnummer går genom registret. Jaha...du har polisanmält folk 347 gånger ser jag här. De flesta för exakt sådana här saker. Du är själv dömd för flera brott, och så sent som för ett par månader sedan var vi hemma i ditt LSS-boende och brottade ner dig. Du är psykiskt sjuk och heroinist. Ja men visst, vi håller två timmar långa förhör samma dag och kopplar in riksåklagaren direkt om du vill!
Citera
2014-06-30, 21:15
Avslutad
Är inte Bengt psykriatiker? De ska väl inte utföra någon terapi öht?
Citera
2014-06-30, 21:19
Medlem
Denosynliges avatar
Kom på en sak. Anledningen till att hon lät det pågå är förmodligen bland annat för att han skrev ut piller åt henne men även för att hade hon anmält honom direkt så hade hon nog inte haft sina ADHD och Asperger diagnoser och därmed inte varit berättigad LSS boende. Hon skrev ju i inlägget att soc kunde erbjuda omedelbar plats på behandlingshem. Men det är klart att hon hellre bor på LSS än på behandlingshem. I sitt LSS boende kan hon ju leva rövare lite hipp som happ utan att det för några större konsekvenser med sig. Hon har helt enkelt betydligt mer frihet på LSS boendet än på behandlingshem.
Citera
2014-06-30, 21:39
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
För övrigt undrar jag vad som går genom en polismans huvud när denne registrerar Bernys anmälan och hennes personnummer går genom registret. Jaha...du har polisanmält folk 347 gånger ser jag här. De flesta för exakt sådana här saker. Du är själv dömd för flera brott, och så sent som för ett par månader sedan var vi hemma i ditt LSS-boende och brottade ner dig. Du är psykiskt sjuk och heroinist. Ja men visst, vi håller två timmar långa förhör samma dag och kopplar in riksåklagaren direkt om du vill!

Har hon ens lov att skriva om pågående utredning förresten?
Citera
2014-06-30, 21:57
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Har hon ens lov att skriva om pågående utredning förresten?

Tror inte att det uppskattas precis men vet dock inte om det är olagligt eller ej. Hur eller hur blir det nog jättesupermycket-sekretess på det hela snart enligt Bööööörny
Citera
2014-06-30, 22:05
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Kom på en sak. Anledningen till att hon lät det pågå är förmodligen bland annat för att han skrev ut piller åt henne men även för att hade hon anmält honom direkt så hade hon nog inte haft sina ADHD och Asperger diagnoser och därmed inte varit berättigad LSS boende. Hon skrev ju i inlägget att soc kunde erbjuda omedelbar plats på behandlingshem. Men det är klart att hon hellre bor på LSS än på behandlingshem. I sitt LSS boende kan hon ju leva rövare lite hipp som happ utan att det för några större konsekvenser med sig. Hon har helt enkelt betydligt mer frihet på LSS boendet än på behandlingshem.

Ja, jag tror det är exakt som motyl skriver lite högre upp. Att de utnyttjade varandra.
Citera
2014-07-01, 00:49
Medlem
ZooHundens avatar
Berny har fått för mycket vård, där hon har fått för stort utrymme att älta och bearbeta in absurdum. Hon går liksom aldrig vidare. Hennes vård har blivit kontraproduktiv. Hon vill bara ha mer och sätter sig själv i skiten konstant för hon klarar inte ett liv utan vård och dess gullande. Men hon vill samtidigt inte bli frisk heller, eller åtminstone bättre. Detta gör att hon tro sig vara utan ansvar för sina handlingar, vilket hon inte är, enligt mig. Vad som faktiskt än har hänt henne.

Berny förtjänar inte det som förmodligen hände med Bengt, det gör ingen, och han borde givetvis förlora sin licens. Men Berny har nog varit mycket mer medveten om det hela än vad någon annan patient hade varit. Hon väntar tills nu för att berätta, som om hon har väntat på det rätta tillfället. Jag vet inget annat offer som hade resonerat så. För Berny är det väldigt viktigt att vara just ett offer, kanske för att då kan du inte samtidigt vara gärningsman.

Hon har med stor sannolikhet blivit utnyttjad sexuellt i sin barndom av någon i familjen. Troligtvis hatar hon sina föräldrar för att de kanske misstänkte nåt, men aldrig agerade. Därför detta oändliga tjat om "Flickan". Hennes känslor gentemot föräldrarna är mycket ambivalenta.

Berny kanske borde försvinna, inte så mycket egentligen för hennes egen skull (hon älskar ändå sin misär), utan för att hela Berny Pålsson-historien behöver ett avslut. Det absolut största misstaget som både hon, men mest de vuxna runtomkring henne gjorde, var att ge ut böckerna. Hade de aldrig kommit ut hade hon aldrig blivit Misär med stort M och då hade hon varit ännu en obetydlig Emo-cutter som till slut hade varit tvungen att försöka bli bättre av egen vilja (skärsår är inte sexigt om ingen ser dem på Internet). Böckerna gödde en redan grandios personlighet och gjorde att hon inte kunde sluta sprida kaos omkring sig. Hennes romantisering i böckerna gjorde att hon var tvungen att fortsätta kuka ur.

Både Berny och världen hade varit better off utan Berny Pålsson.
Citera
2014-07-01, 05:24
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Jag tror helt ärligt att det är bristen på någon att rasa mot, efter att hon lagt ner allt med "R". Det är ju aldrig riktigt fastställt varför hon plötsligt vägrade prata mer om den grejen, men jag har hela tiden misstänkt att det är för att hon är på sina föräldrars payroll igen.

Möjligtvis är det relaterat till bristen att ha saker att köra det hon brukar mot, men samtidigt så undrar man. Hur man än vrider och vänder på det så är ju Bengt en stor anledning varför hon numera kan sitta i sitt LSS-boende och trycka. Utan honom så är det rätt sannolikt att hon fortfarande skulle vara en hemlös heroinist.

Så vad är det hon inte berättar och vad är den egentliga anledningen till denna uppenbarelse? Det känns aldrig riktigt okej att ifrågasätta någons upplevelse om sexuella övergrepp, men ändå så går det aldrig riktigt att släppa den där känslan av att något inte riktigt står rätt till i Småland när det gäller Berny och när hon börjar yra om saker och ting.

Även om det till stora delar är sant (inte helt osannolikt) så vad är anledningen att det dyker upp nu?
Citera
2014-07-01, 10:46
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZooHunden
Berny har fått för mycket vård, där hon har fått för stort utrymme att älta och bearbeta in absurdum. Hon går liksom aldrig vidare. Hennes vård har blivit kontraproduktiv. Hon vill bara ha mer och sätter sig själv i skiten konstant för hon klarar inte ett liv utan vård och dess gullande. Men hon vill samtidigt inte bli frisk heller, eller åtminstone bättre. Detta gör att hon tro sig vara utan ansvar för sina handlingar, vilket hon inte är, enligt mig. Vad som faktiskt än har hänt henne.

Berny förtjänar inte det som förmodligen hände med Bengt, det gör ingen, och han borde givetvis förlora sin licens. Men Berny har nog varit mycket mer medveten om det hela än vad någon annan patient hade varit. Hon väntar tills nu för att berätta, som om hon har väntat på det rätta tillfället. Jag vet inget annat offer som hade resonerat så. För Berny är det väldigt viktigt att vara just ett offer, kanske för att då kan du inte samtidigt vara gärningsman.

Hon har med stor sannolikhet blivit utnyttjad sexuellt i sin barndom av någon i familjen. Troligtvis hatar hon sina föräldrar för att de kanske misstänkte nåt, men aldrig agerade. Därför detta oändliga tjat om "Flickan". Hennes känslor gentemot föräldrarna är mycket ambivalenta.

Berny kanske borde försvinna, inte så mycket egentligen för hennes egen skull (hon älskar ändå sin misär), utan för att hela Berny Pålsson-historien behöver ett avslut. Det absolut största misstaget som både hon, men mest de vuxna runtomkring henne gjorde, var att ge ut böckerna. Hade de aldrig kommit ut hade hon aldrig blivit Misär med stort M och då hade hon varit ännu en obetydlig Emo-cutter som till slut hade varit tvungen att försöka bli bättre av egen vilja (skärsår är inte sexigt om ingen ser dem på Internet). Böckerna gödde en redan grandios personlighet och gjorde att hon inte kunde sluta sprida kaos omkring sig. Hennes romantisering i böckerna gjorde att hon var tvungen att fortsätta kuka ur.

Både Berny och världen hade varit better off utan Berny Pålsson.

Mycket bra sammanfattat. Hon kommer aldrig att komma vidare, bli "frisk" eller vad man nu ska kalla det, förrän hon faktiskt inser allt det där. Det tror jag dock inte är möjligt. Det är för mycket att ta in. Hon trivs dessutom alldeles för bra med att leva dag till dag och inbilla sig att hon är något slags varumärke hon noggrant kontrollerar, när hon i själva verket har så lite integritet kvar att hon knappt vet vem hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in