2014-06-29, 14:09
Medlem
Gafflens avatar
Lustigt, den läkaren som hon romantiserat förut och verkligen pratat om som en uppriktig

Jag tror att Berny ljuger om detaljerna, men hon bodde väl hos honom så något hände antagligen.
Citera
2014-06-29, 14:15
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Lustigt, den läkaren som hon romantiserat förut och verkligen pratat om som en uppriktig

Jag tror att Berny ljuger om detaljerna, men hon bodde väl hos honom så något hände antagligen.

Som jag minns det spekulerade vi även mycket kring att det faktiskt hände såna saker.. Ibland tror jag att den här tråden bara är som en jäkla intrig-inspirationskälla för Berny.
Citera
2014-06-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Som jag minns det spekulerade vi även mycket kring att det faktiskt hände såna saker.. Ibland tror jag att den här tråden bara är som en jäkla intrig-inspirationskälla för Berny.

Eller så går hon på repeat och hennes nästa steg är lätt att räkna ut.

Så hon bodde alltså inte hos honom mer, men tog emot ändå hans samtal när hon visste vad han ville? Hon som är megapsykopat och helt kall och empatilös kunde väl bara lägga på? Dessutom har hon tjatat om i inlägg efter inlägg hur hon gick vidare efter Niklas död, hur imponerade sjukpersonalen var av hennes förmåga att inte visa känslor. Men nu helt plötsligt var hon sjukare än nånsin, chockad, utsatt, ensam, you name it, så Bengt kunde göra detta?

Hon kan verkligen inte bestämma sig hur hon ska ha det med något. Vilket i alla för mig är en signal på att hon ljuger.
Citera
2014-06-29, 14:54
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian

Ja hon har ju sagt vid många tillfällen att hon aldrig läser denna tråd.
hue hue.
Men ja, vi får ju mycket svar på tal om det vi diskuterar så självklart får hon inspiration härifrån.
Men så fort hon inte bloggar så dör ju hela tråden ut.
Citera
2014-06-29, 16:59
Medlem
Kardnialvokals avatar
Nu kan jag inte hålla mig utan måste kommentera detta.

Det är extremt anmärkningsvärt att en psykiatriker låter en patient bo hemma hos sig, det finns inget mer att säga om det för så är det bara. Det är oprofessionellt och det är inte heller lämpligt av flera anledningar. Om där finns det minsta sanning i det Berny skriver, vilket jag definitivt tror att det gör, så förtjänar Bengt ett nackskott. Jag är inte lättchockad men att som läkare ligga och fucking RUNKA till en patients övergreppshistorier, alltså jag vet inte var jag ska ta vägen när jag läser det. Att Berny skulle samtyckt till sexet är helt irrelevant i detta eftersom han sitter i en maktposition gentemot henne som hennes läkare och har agerat fel hur man än vrider och vänder på det. Jag tycker det är bra att hon anmält och jag hoppas det går vidare och att han mister sin legitimation för all framtid, det jävla äcklet alltså.

För övrigt har jag ställt mig frågan många gånger hur det kommer sig att vissa kvinnor blir våldtagna om och om igen medan vissa aldrig blir det. Jag vet fler kvinnor som påstår sig blivit våldtagna hur många gånger som helst, Elisa är ett perfekt exempel på en sådan kvinna och jag vet tyvärr flera med henne. Synonymt för dessa kvinnor är att samtliga blivit utsatta för sexuella övergrepp i mycket ung ålder. Det är som att det lägger sig en aura över kvinnor som blivit våldtagna som barn och det snappar dessa rovdjur till män tyvärr upp. Jag har ingen annan förklaring till det. Vi kan ju konstatera att Berny drar till sig män med sadistisk läggning och som står i maktposition till henne, ex Jonas och Janne. Det var allt.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2014-06-29 kl. 17:05.
Citera
2014-06-29, 18:34
Medlem
Kardnialvokals avatar
Med en enkel sökning på ratsit så kan man se att där just nu bor en ung man på 30 år som heter Justin tillsammans med Bengt och hans sambo. Jag hoppas innerligt inte de har liknande "terapisessioner" med denna människan. Försökte hitta honom på facebook utan resultat. Fy fan.

http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx?address=Amicitiagatan+37&zipcode =21618
Citera
2014-06-29, 18:49
Medlem
Min första reaktion är att alltid tro på kvinnor som berättar om våldtäkt och övergrepp. Berny skriver gärna om händelser som är svåra, som kvinna, att inte reagera på och som första reaktion är att tro på.

Jag "hoppas" (ni fattar hur jag menar) att Berny pratar sanning. Inte bara för att hon själv ska ha upprättelse i så fall utan för alla kvinnor som anmäler och sedan inte blir trodda i domstol, de blir till och med nästan våldtagna igen av skrupelfria försvarsadvokater.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-29 kl. 19:02.
Citera
2014-06-29, 20:41
Medlem
Gafflens avatar
Tror att hon talar en del sanning men inte fullt.

Jag ska även tillägga att jag är en av dom personerna som blivit utsatta av många övergrepp, och jag vet att jag lägger mig i ett underläge när det kommer till män så dom kan skada mig lätt.
Citera
2014-06-30, 11:16
Medlem
William Hainess avatar
De flesta tyckte att denna läkare var rätt skum när det begav sig, så det är föga förvånande att höra att allt inte gått rätt till.

Samtidigt så är det som det alltid är med Berny - man undrar vad hennes egentliga motivation är för att hon helt plötsligt ska ha vaknat upp och fattat att det inte stod rätt till är osannolikt. Trots allt så har jag fått intrycket att det är denne läkare som har gett henne både asperger- och ADHD-diagnoserna och därmed så kan hon sitta där hon sitter.
Citera
2014-06-30, 15:58
Medlem
Ballcancers avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/psykolog-polisanmald-efter-sex-med-patient/

angående den där massageterapin......
verkar ju va poppis..
Citera
2014-06-30, 16:53
Medlem
Denosynliges avatar
Jag tycker det är underligt att hon inte drar fram det här med Bengt i ljuset fören nu. Jag menar om hon nu suttit på alla dessa bevis hela tiden? Varför anmäler hon inte förens nu? Jag skulle inte bli förvånad om allt var sant för som sagt så är det inte normalt att en patient bor hos sin psykolog. Inte ens om det "bara" är en liten stuga på tomten.

Hon har fått en hel del intressanta kommentarer också.

"Alexandra, Igår, 15:26
Det var hur många som helst som ifrågasatte din relation med Bengt, men du hävdade envist att den var strikt professionell. Varför spelade du in samtalen om du nu var så förledd?"

"foofie, Idag, 16:48
Varför har du inte anmält honom tidigare Berny? Jag menar om du har alla dessa bevis? Är ju bara dumt att ge honom chansen att förgripa sig på fler medans du satt och väntade på att anmäla menar jag... Men bättre sent än aldrig. Du kan aldrig låta någon göra sådär mot dig igen Berny... även om personen ger dig piller på recept..."

"Anonym, Igår, 18:04
Ja Bengt gav ju dig en hel drös med narkotikaklassade mediciner när du bodde där,vilket många ifrågasatte kommer jag ihåg! Du behövde ju knarka och bedöva dig så mycket som möjligt efter nicklas död för att inte hamna på gatan med en spruta i armen! Och då fanns ju Bengt där så lägligt! Han gav dig lagligt knark ,en massa jävla olika benso samt dömntabletter,hur mycket du ville,och du gav honom sex i betalning! Så han var din torsk. Som betalade i piller! Vilket alla misstänkte!"

"Anonym, Igår, 18:14
Berny självklart gjorde han fel,men samtidigt så känns det som atr du gör detta för att få spela offer igen nu! Duvistte precis vad du och Bengt hade för relation,att den inte var normal och den var inte okej! Både du och Bengt gjorde fel,ni utnyttjade varandra lika mycket båda två! Han dig för sex och du honom för piller. Så det var en win win för er båda! Du visste att ni gjorde fel ,men du brydde dig inte för du va så kåt på hans receptblock(pillerna) så kom inte NU oxh spela offer! Du e lika skyldig som Bengt!"

"A, Igår, 23:52
Jag är förvånad över att detta inte kommit tidigare:.. Jag menar hur längesedan var det som du bodde där? 2 -3 år?? Och först nu berättar du om det. Självklart så va det fel utav den läkaren /behandlaren, MEN jag måste faktiskt hålla med: Anonym,! Du spelar ofta offer Berny, du Ääälskar att vara den skadade sargade flickan som ständigt lever i missär. Varför är du så jävla svag??? Du bara älskar att bli utsatt för sånt här ,vet du varför,jo för att du ska ha en ursäkt till att kunna knarka! Då är det "mer okej" för Berny att knarka,eftersom hon mår sååå dåliigt!!!! När ska du växa upp Berny och sluta spela offer lammet??? Du sätter juhär dig alltid i situationer som gör att du blir utsatt för sånt här "om det nu har hänt!" så du får tamejfan skylla dig själv! Mig lurar du inte, jag ser igenom dig! Som det där skitsnacket om att du blev kidnappad förra året och blev fast i en lägenhet i två veckor där du "TVINGADEEEES"!!! Till att skjuta horse i två veckor, asså hahahahaha du e fan patetisk Berny. Vill du verkligen att vi ska tro på det? Du so e såå "smart" enligt dig själv kan väl ljuga lite bättre."
Citera
2014-06-30, 16:57
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
De flesta tyckte att denna läkare var rätt skum när det begav sig, så det är föga förvånande att höra att allt inte gått rätt till.

Samtidigt så är det som det alltid är med Berny - man undrar vad hennes egentliga motivation är för att hon helt plötsligt ska ha vaknat upp och fattat att det inte stod rätt till är osannolikt. Trots allt så har jag fått intrycket att det är denne läkare som har gett henne både asperger- och ADHD-diagnoserna och därmed så kan hon sitta där hon sitter.

Jo , det är lite så jag tänker också. Känns ju som att hon knullade till sig dom diagnoserna så att hon skulle ha rätt till sitt jävla LSS-boende. Men med det sagt så tycker jag ju inte att läkaren gjorde rätt men känns väldigt mycket som att Berny visste precis vad hon gjorde och var med på det för det gagnade ju henne i allra högsta grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in