Citat:
Ursprungligen postat av
Pajnispung
Tramserier med hunden! Man ser ju att han ser hur fin ut som helst och verkar må bra. Hittar ni inget annat att hacka på?
Tramserier?
Droger och djur bör inte ens förekomma i samma mening! Håller du verkligen inte med om det?
Det är inte bara bristen på motion och mental-aktivering som B’s drogande bidragit till som gör mig förtvivlad –utan även hundens mentala mående som ständigt påverkas utav en matte som pendlar mellan mental frånvaro och at & all ångest och känslor som troligtvis uppkommer däremellan.
Det är liksom inte en slump att det är just hunden som används som t.ex assistanshundar för såväl fysiska som psykiska åkommor. Det överlägsna luktsinnet och känsligheten jämtemot oss människor är starka faktorer. Allt vi utsöndrar vid ångest, manier, psykoser, at:n och när vi är påverkade påverkar en hund. Det är inte bara lukterna vi utsöndrar utan ett förändrat beteendemönster, annat kroppspråk och en frånvaro som uppkommer när någon drogar. Hunden VET att något är fel, en hund KÄNNER när matte mår dåligt & man behöver inte vara påläst om hund för att förstå hur mycket detta skadar hunden. & när matten medvetet väljer att utsätta sin hund för detta är enligt mig djurplågeri & inte något man kan se på bild.
Jag skriver inte detta för att trycka ner B för hon är mkt väl medveten om hur dåligt Theus mår av detta (till skillnad från dig) och hon verkar verkligen vilja hitta en lösning för att han ska få må bättre