2014-02-03, 16:08
Medlem
Den MÄNNISKA ni ger er på är förmodligen likadan som ni innerst inne, liten svag puckad och rädd för sin egen potential samt omedveten om sina begränsningars omfattning. Hatar fan er allihop, men gud välsigne er ändå era små kräk!
Citera
2014-02-03, 16:14
Medlem
Jag önskar att hon skulle gå en matlagningskurs och träffa nya människor, kanske hitta ett tantgäng att gå ut med hundarna tillsammans, att hon ska känna att det räcker nu. Det finns ingenting att hämta i det liv hon levt men det finns massor av fint här på andra sidan i den vanliga världen. Det finns massor av intressanta och roliga människor som inte är sjuka eller pundar, önskar så att hon fick ett bra socialt umgänge och att hon kunde få nån slags ro i sig själv. Det finns liv, berny, du är välkommen.
Citera
2014-02-03, 17:06
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Jag önskar att hon skulle gå en matlagningskurs och träffa nya människor, kanske hitta ett tantgäng att gå ut med hundarna tillsammans, att hon ska känna att det räcker nu. Det finns ingenting att hämta i det liv hon levt men det finns massor av fint här på andra sidan i den vanliga världen. Det finns massor av intressanta och roliga människor som inte är sjuka eller pundar, önskar så att hon fick ett bra socialt umgänge och att hon kunde få nån slags ro i sig själv. Det finns liv, berny, du är välkommen.

Jag tycker detta var ett jättebra förslag! Då kunde hon lära sig att laga ordentlig mat till sig själv och hon skulle ha något "normalt" att pyssla med istället för att knarka, hora, festa och ta selfies. Tror hon skulle må bra av en "normal" och sund hobby. Då skulle det nog bli lättare för henne att distansera sig från dödsknark och hon skulle komma på andra tankar. Jag vill minnas att hon för flera år sen gick och simmade ibland på simhallen, också jättebra och sund aktivering som hon borde ha fortsatt med.

Och sen angående Theus, ja han ser fin ut på bilderna och ja han är en fin hund men skenet kan bedra. Berny skriver själv att han inte får tillräckligt med motion, tovor i pälsen etc etc. + att hon börjat med dödsknark igen så jag tycker att det låter oroväckande!
Citera
2014-02-03, 17:19
Medlem
Hm, nu ska hon tydligen bli hundinstruktör... Alltså eh.
Citera
2014-02-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Tramserier med hunden! Man ser ju att han ser hur fin ut som helst och verkar må bra. Hittar ni inget annat att hacka på?

Tramserier?
Droger och djur bör inte ens förekomma i samma mening! Håller du verkligen inte med om det?

Det är inte bara bristen på motion och mental-aktivering som B’s drogande bidragit till som gör mig förtvivlad –utan även hundens mentala mående som ständigt påverkas utav en matte som pendlar mellan mental frånvaro och at & all ångest och känslor som troligtvis uppkommer däremellan.

Det är liksom inte en slump att det är just hunden som används som t.ex assistanshundar för såväl fysiska som psykiska åkommor. Det överlägsna luktsinnet och känsligheten jämtemot oss människor är starka faktorer. Allt vi utsöndrar vid ångest, manier, psykoser, at:n och när vi är påverkade påverkar en hund. Det är inte bara lukterna vi utsöndrar utan ett förändrat beteendemönster, annat kroppspråk och en frånvaro som uppkommer när någon drogar. Hunden VET att något är fel, en hund KÄNNER när matte mår dåligt & man behöver inte vara påläst om hund för att förstå hur mycket detta skadar hunden. & när matten medvetet väljer att utsätta sin hund för detta är enligt mig djurplågeri & inte något man kan se på bild.

Jag skriver inte detta för att trycka ner B för hon är mkt väl medveten om hur dåligt Theus mår av detta (till skillnad från dig) och hon verkar verkligen vilja hitta en lösning för att han ska få må bättre
Citera
2014-02-03, 18:41
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbielicious
Hm, nu ska hon tydligen bli hundinstruktör... Alltså eh.

Hahahaha, hon måste ju driva med oss nu.... hahaha aj min mage
Citera
2014-02-03, 18:45
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Hahahaha, hon måste ju driva med oss nu.... hahaha aj min mage

Tror det skulle varit perfekt för henne om hon skulle gå in för det och avsluta ett påbörjat projekt.
Men annars blir det väl Keso igen.
Citera
2014-02-03, 19:21
Medlem
Hon har ju erkänt själv att hon inte borde ha Theus nu, hon vet själv att motionen inte räcker (det skrev hon iaf typ igår...) & ja, det finns hundar som ser bedrövliga ut jämfört med Theus, men jämfört med hur hundar i allmänhet BÖR se ut, ptja, han är ju en collie, inte lätt att se under all päls.
Vill man ha en hund man inte direkt behöver får man välja en ren sällskapshund ur rasgrupp 9 (& även de ska ha motion). Visst, collien är ingen vallhund i den bemärkelsen som släktingarna är, den är väldigt mycket mer sällskapshund än andra - men det är fortfarande en hund som behöver motion & aktivering.
Jag tycker att LS har rätt så mycket annat de borde göra, typ ge djurförbud till de som faktiskt spöat & dödat sina hundar, eller alla valpfabriker vi har i landet, än att ge B djurförbud, däremot är jag övertygad om att det JUST NU är en bra ide att lämna honom till en vän som hon skrev.
Citera
2014-02-03, 21:21
Medlem
Kardnialvokals avatar
Dessutom har hon också sagt att han ÄR för smal och skyller det på att han är "kräsen" (right....) och det kan mycket väl bero på att han är stressad. Nä urk. Vill boxa henne i magen och ta Theus och springa.
Citera
2014-02-03, 21:24
Medlem
Denosynliges avatar
Om nu Berny mot all förmodan lyckas göra klart utbildningen så skulle jag ALDRIG betala för hennes tjänster. Jag tror inte att hon kommer klara det, men hon får ju hemskt gärna motbevisa mig.
Citera
2014-02-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Hon har ju erkänt själv att hon inte borde ha Theus nu, hon vet själv att motionen inte räcker (det skrev hon iaf typ igår...) & ja, det finns hundar som ser bedrövliga ut jämfört med Theus, men jämfört med hur hundar i allmänhet BÖR se ut, ptja, han är ju en collie, inte lätt att se under all päls.
Vill man ha en hund man inte direkt behöver får man välja en ren sällskapshund ur rasgrupp 9 (& även de ska ha motion). Visst, collien är ingen vallhund i den bemärkelsen som släktingarna är, den är väldigt mycket mer sällskapshund än andra - men det är fortfarande en hund som behöver motion & aktivering.
Jag tycker att LS har rätt så mycket annat de borde göra, typ ge djurförbud till de som faktiskt spöat & dödat sina hundar, eller alla valpfabriker vi har i landet, än att ge B djurförbud, däremot är jag övertygad om att det JUST NU är en bra ide att lämna honom till en vän som hon skrev.

Ot: Collien har sjukt mkt mer vall i sig än vad många vet. Kruxet är att det finns så få ställen där man får valla och utvecklas med kroppsvallare. Reglerna i valltävlingar är även skrivna utifrån eye:ares sätt att valla
Nu är det intr just collie jag vallar med men en annan stor kroppsvallarras och som även den rasen har riktigt stora vallinstinkter. Så typiskt bc-människor att tro att bara "eye":are som kan valla & hur det spridit sig.
Collien är som sagt en kroppsvallare och vallar med hjälp av sin pondus och naturliga vilja att hålla ihop flocken till skillnad mot t.ex bc:n som använder sig utav ögonen när dom flyttar fåren. Man kan beskriva det lite kort som att en kroppsvallare är som ett levande stängsel runt fåren... för en vallhund så är vallningen något som sker automatiskt och i dom flesta fall så år det föraren som gör fel och för att det ska bli rätt ska man vända sig till någon som kan kroppsvallning när man är nybörjare.
Hur som så finns det absolut inget roligare än att få jobba med fåren enligt mina fyrbenta.

Ont:
Håller med om det sista du skrev, om att det faktiskt är dags nu...
Citera
2014-02-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttNypon
Sluta nu. Alla är trötta på dig. En sådan hund ska inte ha snabbpromenader så att han bara får göra sina behov och 40 minuter var tredje dag är fan djurplågeri...

Då vet du inte vad djurplågeri är. Jag yttrar mig precis när jag vill, får folk vara hur trötta på mig de vill. Vad är du för en människa som yttrar dig så anyway? Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in