2014-06-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan mycket väl vara en fejkprofil/spambot som ska väcka intresset hos dig och betala för Super Powers eller vad det nu heter... Finns ganska gott om dem på Badoo, kolla på bilderna; hur de ser ut att vara tagna. Är det bara modellbilder och liknande, som dessutom skiljer sig lite såsom bilden på en amerikansk TV-serie gör mot en svensk TV-serie, så är risken stor att det är random framgooglade bilder.

Finns det dessutom ingen bild när tjejen ser så att säga, "vanlig" ut eller inte helt modellperfekt, alltså en fyllebild eller så, utan bara studiefoton, då ringer varningsklockorna rejält.

Många av de övertydliga fejkprofilerna har dessutom enda språk som engelska, det för att de profilerna används så att säga överallt, i fler länder, bland fler lättlurade killar för att få dem att betala....

Likväl om hon heter något relativt ovanligt, typ "Rose", "Heidi" eller så som inte är särskilt vanligt bland svenska tjejer tillsammans med övriga punkter, så...
Nej, hon är definitivt ingen fejkprofil. Denna brud har 700 följare/följer 200 på Insta. Hon har inte ens länkat sin insta på Badoo (inte jag heller). Så jag blev lite chockad när hon började följa mig.
Citera
2014-06-26, 14:38
Medlem
_Dante_s avatar
Jag vet att jag reggade en profil på denna sidan vid något tillfälle, men gjorde just inget annat än reggade mig bara.

Men titt som tätt får jag meddelanden på mailen om att brudarna typ står i kö för att få chatta med mig!

Jag älskar denna sida som fostrat bäjbsen att ta initiativ genom att ta första stegen till en långvarig och givande samvaro...Till någon som dessutom bara är ett manligt nick och inget annat.
Synd bara att man numera är stadgad så att intresset är ensidigt från alla bäjbs som suktar efter mig.

Badoo! Var fanns du när jag behövde dig!?
Citera
2014-06-26, 22:08
Medlem
Vill dela med mig av ett sjukt bra tips till er som vill ha mer svar och högre betyg på era bilder!

Det är ett trick som jag själv upptäckte och väljer att döpa tricket till "Kanin-tricket".

Du ska låna en söt liten kanin och ta en selfie när du har kaninen i famnen och liksom gullar och gosar med den. Tjejerna tror att du är en sjukt sympatisk kille.

Snittar omkring 5.8 i betyg på mina bilder men med kanin-tricket fick jag 7.5 i betyg och jag får nu svar från sjukt snygga tjejer.

Lånade min kusins kanin och den är vit som snö. Andra färgkombinationer fungerar förmodligen även dom utmärkt.
Citera
2014-06-26, 23:51
Medlem
Rickuzs avatar
Hahaha. Måste det vara just en kanin?

Vad hände med hundtricket? Eller kattricket?
Citera
2014-06-27, 15:04
Medlem
Nja, seriös vetefan.. finns väl säkert nåt undantag...

träffade en tjej i 3 mån.. första kontaken tog hon där, första gången vi sågs var ute offentligt och sedan umgicks vi varje dag, så fick ju lite förhoppningar med tanke på hur jag tyckte vi klickade och allt annat.. tills man var ifrån en kväll o hon tog hem en annan.. där rasade det liksom. lik förbannat står det "wants to date with somebody, och "seriös!!" i beskrivningen... ja jag har sett vissa delar av inkorg osv. människan kan vara naiv o inte logga ut från platser..

nä, de flesta är nog ute efter uppmärksamet, bekräftelse, ligg?
Citera
2014-06-27, 23:38
Medlem
Totteasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Nja, seriös vetefan.. finns väl säkert nåt undantag...

träffade en tjej i 3 mån.. första kontaken tog hon där, första gången vi sågs var ute offentligt och sedan umgicks vi varje dag, så fick ju lite förhoppningar med tanke på hur jag tyckte vi klickade och allt annat.. tills man var ifrån en kväll o hon tog hem en annan.. där rasade det liksom. lik förbannat står det "wants to date with somebody, och "seriös!!" i beskrivningen... ja jag har sett vissa delar av inkorg osv. människan kan vara naiv o inte logga ut från platser..

nä, de flesta är nog ute efter uppmärksamet, bekräftelse, ligg?

När jag mår bra skriver jag med de flesta men inte är jag ute efter ligg men det verkar som folk har negativ attityd på badoo tex tjejer då som jag skriver med är väldigt försiktiga och fåordiga tyvärr :/
Citera
2014-06-28, 12:04
Medlem
Caesarns avatar
Hur gör ni för att få era foton bedömda någon annan stans? Om jag byter stad, blir betygsatt, och byter tillbaka så nollställs betyget på bilden. Har dom bara fixat så att det inte går tro?
Citera
2014-06-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totteasp
När jag mår bra skriver jag med de flesta men inte är jag ute efter ligg men det verkar som folk har negativ attityd på badoo tex tjejer då som jag skriver med är väldigt försiktiga och fåordiga tyvärr :/

Japp. Visst kan man skriva bara för att man vill skriva med någon...
Håller med dig, många är få-ordiga.. blir ungefär "hej, läget, vad gör du då, trist med vädret.."..

De uppmuntrar/underlättar inte direkt till en fortsättning av konversationen när de bara blir körta svar osv. Men men, finns väl några man lyckats skriva längre med...

Men jag tror nog mer på att träffa folk ute
Citera
2014-06-28, 20:03
Medlem
Har precis skaffat badoo nu, fixat nån hyffsad stekarbild, nån som har tips på vad man ska göra som steg 1?
Citera
2014-06-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Problemet är inte att dom vill träffas snabbt, men att dom vill träffas för helt andra saker än att prata om livet. Det får mig att undra hur många killar dom bjuder hem per månad, och vilken nummerlapp jag har?

Alla människor får ju göra som dom vill, men jag är inte ute efter ett supersnabbt ligg. Jag vet egentligen inte om jag är ute efter någonting ö.h.t, men det skulle i så fall visa sig när jag börjar dejta.

Badoo är nog fel sida för dig. Prova happypancake eller nåt annat ställe som är lite mer "seriöst" i stället!
Citera
2014-06-29, 09:41
Medlem
Går det dölja/ta bort en person från sin badoo? Mitt ex kommer hela tiden upp först när jag kollar folk i närheten. Kommit över henne men det stör mig ändå att behöva se henne där varje gång man logga in
Citera
2014-06-29, 10:04
Medlem
smmgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Går det dölja/ta bort en person från sin badoo? Mitt ex kommer hela tiden upp först när jag kollar folk i närheten. Kommit över henne men det stör mig ändå att behöva se henne där varje gång man logga in

Går väl att blocka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in