2014-01-02, 17:33
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulladnunna
Det är ju bara att kolla vad de har för intressen och skriva något om det, har man något gemensamt brukar det gå lätt därifrån

Det kan vara sant, för mig är det lättare att gå rakt på. Sen om de är med på noterna tar jag ett steg tillbaka och pratar lite om tex intressen i listan och sen framåt successivt. Jag har dejtat i åratal och varit seriös och knappt fått en enda irl-dejt men nu går jag på de tjejer som är intresserade att börja med det väsentliga. Första dan fixade jag en "träff" från Badoo som dock är om ett par dar. Och en hel drös har jag i luften. En fördel är om man ändå framstår som sympatisk tror jag, tom de tjejer som inte vill samma sak svarar ändå. Med tiden kanske jag kan blanda det nya med det gamla, men nu ska jag ha kul för en gångs skull.
Senast redigerad av fuckedupseriously2 2014-01-02 kl. 17:56.
Citera
2014-01-02, 18:33
Medlem
mustams avatar
Skriver ni bara till dom ni får matchning med?
Citera
2014-01-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustam

Då hade jag aldrig haft en konversation aktiv, jag pressar "JA" på encounters ibland och det är fan 1/100 som ens trycker nåt tillbaks. Bättre att kolla igenom de som är online i ditt område och jaga på det viset.
Citera
2014-01-02, 18:39
Medlem
Citat:

Min strategi kräver nästan matchning... kräver att de gillar bilden. Speciellt då jag inte har presentation och väldigt tunn profil bildmässigt.

Alternativt ta de som besöker profilen, då gillar de ju också bilder mer eller mindre.
Citera
2014-01-02, 18:42
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luspanken
Alla tjejer är sjukt tråkiga på badoo. Det kan börja ganska bra men efter 1 min så får man sktitråkiga svar. Korta, tråkiga svar och de frågar aldrig något tillbaka så det blir som en intervju där jag hela tiden får ställa frågor.

Skrev en ganska bra grej till en tjej på fyllan, lite halvkaxigt/bestämt och fick respons. Tog dock inte lång tid innan dessa korta och tråkiga svar kom. Jag skriver helt normalt, frågar vart de bor och sånt för det vill man väl veta i början?

Har inte skrivit detta men principen är densamma:

Jag: Hur är läget?
Hon: Bra
Jag: Vart bor du då?
Hon: Stockholm

Efter 2 såna svar orkar jag inte skriva mer. Så jävla ointressant

Får börja ragga mer på krogen

Ja, men det bygger nog på att tjejerna får väldigt många diskussioner.
Citera
2014-01-02, 18:53
Medlem
mustams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
Min strategi kräver nästan matchning... kräver att de gillar bilden. Speciellt då jag inte har presentation och väldigt tunn profil bildmässigt.

Alternativt ta de som besöker profilen, då gillar de ju också bilder mer eller mindre.
Hur vet du att de gillar bilden om du inte har matchning? Tror du dom gillar bilderna om dom besöker ens profil. Har nämligen haft 3 besök från samma, jag skrev till henne utan svar..
Citera
2014-01-02, 18:58
Medlem
Citat:
Hur vet du att de gillar bilden om du inte har matchning? Tror du dom gillar bilderna om dom besöker ens profil. Har nämligen haft 3 besök från samma, jag skrev till henne utan svar..

Nej inte alla svarar! Men man klickar ju inte på en bild som har 0 attraktionsvärde.

Sen beror det ju på vad man skriver till dom så klart, man måste sticka ut.
Citera
2014-01-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luspanken
Alla tjejer är sjukt tråkiga på badoo. Det kan börja ganska bra men efter 1 min så får man sktitråkiga svar. Korta, tråkiga svar och de frågar aldrig något tillbaka så det blir som en intervju där jag hela tiden får ställa frågor.

Skrev en ganska bra grej till en tjej på fyllan, lite halvkaxigt/bestämt och fick respons. Tog dock inte lång tid innan dessa korta och tråkiga svar kom. Jag skriver helt normalt, frågar vart de bor och sånt för det vill man väl veta i början?

Har inte skrivit detta men principen är densamma:

Jag: Hur är läget?
Hon: Bra
Jag: Vart bor du då?
Hon: Stockholm

Efter 2 såna svar orkar jag inte skriva mer. Så jävla ointressant

Får börja ragga mer på krogen

And that, is why you fail. Normalt = tråkigt.
Citera
2014-01-02, 19:09
Medlem
mustams avatar
Citat:
Nej inte alla svarar! Men man klickar ju inte på en bild som har 0 attraktionsvärde.

Sen beror det ju på vad man skriver till dom så klart, man måste sticka ut.
Nej det får man hoppas även om större delen besöker mig efter att jag besökt dom. Tror du samma sak där då att dom gör det för att bilden tilltalar lite eller pga av nyfikenhet o kolla vem som spanat på dom.?
Citera
2014-01-02, 19:11
Medlem
Citat:
Nej det får man hoppas även om större delen besöker mig efter att jag besökt dom. Tror du samma sak där då att dom gör det för att bilden tilltalar lite eller pga av nyfikenhet o kolla vem som spanat på dom.?

Skulle vilja påstå det! Speciellt om det är en populär tjej!

MEN, de absolut bästa är de som besöker dig först, då har du trumf på hand verkar det som.
Citera
2014-01-02, 20:12
Medlem
mustams avatar
Citat:
Skulle vilja påstå det! Speciellt om det är en populär tjej!

MEN, de absolut bästa är de som besöker dig först, då har du trumf på hand verkar det som.
Får inte jättemånga första besökare från staden. Nästan bara såna jag besökt först. Om man däremot publicerar sun bild där uppe så..
Citera
2014-01-02, 21:05
Medlem
Dresscs avatar
Funkar för mig. Men jag är ju mest ute efter ONS och mysiga kvällar. Hittillls har jag väl träffat ca. 10 killar från badoo, och ingen har varit något äckligt creep eller så, men det kanske beror på att jag är rätt kåt av mig (ser jävligt bra ut btw, men orkar inte med småsnack osv innan ligg, samt vill hålla mitt rykte till minimum genom att träffa folk jag ej känner). Som sagt funkar om man vill ha ligg och mysiga träffar, och inget seriöst. Och jag bor ju ändå i en medelstor stad och ingen storstad. Dock använder jag inte mitt riktiga namn på hemsidan för att hålla mig en aning anonym. Även fast man har bilder på sig.
Senast redigerad av Dressc 2014-01-02 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in