2014-03-23, 19:54
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadolfitler
Tjejerna som finns på Badoo verkar rent av efterblivna. En tjej skrev till mig igår och det har även hänt en del gånger förut. Såhär såg konversationen ut:

Hon: Hejhej
Jag: Tjena!

"Hon har lämnat konversationen"

Välkommen till Internet.. It is the matrix dating you =)
Citera
2014-03-23, 19:56
Medlem
SparkMans avatar
Ett troll dök upp i profilbesök och encounters förut. Akta er!

http://badoo.com/0377912975/?r=37.4&p=8
Citera
2014-03-23, 20:00
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Ett troll dök upp i profilbesök och encounters förut. Akta er!

http://badoo.com/0377912975/?r=37.4&p=8

Oh no its the..... female with big feet
Citera
2014-03-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadolfitler
Tjejerna som finns på Badoo verkar rent av efterblivna. En tjej skrev till mig igår och såhär såg konversationen ut:

Hon: Hejhej
Jag: Tjena!

"Hon har lämnat konversationen"

Har hänt flera gånger

Tjejer har många krav på oss killar - men själv ska de inte prestera ett jävla skit!
Citera
2014-03-24, 05:01
Medlem
Den här tråden höll mig vaken ett bra tag inatt, och jag tänkte dela med mig av hur jag ser på badoo!

För det första, hej jag är en tjej och ja, jag har bröst! Så, nu var vi klara med det. Nu undrar ni kanske varför jag skriver så? - Därför att vissa badookillar helt enkelt inte kan hantera det faktum att mitt fram på min kropp finns två fettfyllda påsar som kan ge näring till ett barn.

Jag anser mig själv ha ett väldigt sött ansikte, och så tycker även många andra. Min kropp är NORMAL och med det menar jag att den har varit sina vändor på Mcdonalds och en och annan semla har passerat och stannat kvar. Inte fet, inte smal, men smilegropar på låren!

Många killar här verkar se badoo som en sida som är väldigt lätt att få ligg på, och jag får väl erkänna att det är det. Av de 500 som jag har som matchningar så har jag träffat 7 utav dem. Den ena hade jag en relation med i 5 månader, och de andra har jag haft sex med, förutom en som jag "enbart" klämde på kuken innan jag drog hem. Han var dock rätt speciell han sista. Satt och babblade i flera timmar om spiritualism och numerologi - vilket i sig var intressant, men han gav ett psykotisk intryck! Ville jag ligga med honom? Ja! Hörde han av sig igen? Ja.... men.. han ville inte träffas.. ? Det köper jag! Jag tog kanske lite mesigt i hans kuk, men det var ju i ett syfte om att det skulle vara retsamt och.. jaja whatever!

La ni märke till att av 500 har jag träffat 7? Det är alltså inte så lätt för en tjej heller att hitta någon man vill träffa. Och nu i efterhand när jag läst på flashback och tänkt efter så var nog de killarna också där för att ligga. Men hey! Vissa tjejer vill också ligga! Men det känns lite sådär när man antagligen bara varit ett bottenskrap då de flesta av de här killarna varit väldigt vältränade och allmänt "out of my leauge" rent kroppsmässigt.

Vilka typer av mail ratar då en normal tjej som jag/bottenskrap/5,9 i snittbetyg:
- Hej hur e de?
- Ligga?
- Får jag snorta kokain från din fitta?
- Vill du åka hiss idag?
- hej du e fin ja vill terfa dig du verkar snil o söt ihi
- Alla mail som skrivs slarvigt eller avslutas med hihi

Vad svarar jag på?
- Mail där killen faktiskt läst något på min profil!
- Hej/Tja/Tjena/Tjosan/Hallå/Yo
- Allmänt roliga mail

Men det är ju som så, att det är en väldigt ytlig sida. Och även jag trycker ju nej om det inte faller mig i smaken, men jag trycker absolut också nej om det är någon som är aaaalldeles för snygg för mig. Då vet man att man bara är en karusell på Liseberg som han vill testa på!

Det blev ett långt inlägg och kanske utan röd tråd, men så är det för den här typen av internetbrud iallafall!
Citera
2014-03-24, 06:18
Medlem
Jag tycker att det är ett lite roligt tidsfördriv och jag har alltid tänkt att leder det till något så gör det annars så är det kul att sitta och klicka runt lite och se vilka det är som spanat in dig och vilka folk man känner igen som bor i närheten och man känner igen som har badoo. Sitter man och tänker att nu jävlar måste jag hitta någon att dejta/ligga med och blir dissad så är det klart att man blir bitter.

Sedan så gnälls det mycket på att det är mycket bottenskrap på badoo osv. Men det är väl bara en representation av det vanliga livet. Säg att du går ut till en bar eller börjar på ett nytt jobb/klass, hur många är det som man direkt tänker att "Wow, vilka jävla härliga människor! fan vad jag vill umgås med dom!" Inte så ofta enligt mig.
Citera
2014-03-24, 09:38
Medlem
keller68s avatar
Det är ju så att det är vi medlemmar som sätter standarden på forumet. Vilket forum vi än pratar om. Finns ju hundratals olika forum med olika inriktningar. Många människor florerar även runt i flera forum med olika nick. Så det är en djungel där tilliten inte är den bästa kanske.

Ingen är perfekt och vi passar inte alla människor. Vi kan inte erbjuda varann allt heller.
Vi vet att många inte söker något i dessa forum medans en del söker sex.
En del lallar runt mest. En del söker bekräftelse och en del lite tidsfördriv.
Vissa vill byta lite tankar medans en del söker något mera seriöst.

En sak kan vi alla hålla med om och det är att det är svårt att få grepp och människorna om vad de vill och vad de söker. Många är inte ärliga heller eller seriösa på någon nivå.
Många har även en partner där hemma som inget vet vad mannen/kvinnan gör på nätet.
Så det är en smältdegel av olika personligheter och karaktärer som irrar runt där ute.
Där det saknas intellektuell stimulans. Där det som oftast saknas respekt och en vänlighet mot varann. Ska inte dra alla över en kam men det skulle nog behövas en uppsträckning och en urrensning av vissa profiler. Någon som styr upp dessa forum till en mera mogen och respektfull nivå. Ok det är bara ett önsketänkande.

Men så länge forumen ser ut som de gör så kommer det alltid att vara svårt att finna någon som verkligen är 100 % seriös i sitt sökande. Det finns inga renodlade dejtingsidor i dag där ambitionerna är att träffa någon för ett seriöst förhållande.
Utan det är många vilsna själar som irrar runt utan några direkta mål känner jag.
Det hör liksom till att hänga på ett forum i dagens Sverige år 2014.
Sedan tar många det med en gäspning och med en axelryckning. Det blir vad det blir liksom.

Vi borde nog fråga oss vad vi söker innan vi loggar in i ett forum. Hur ser mitt liv ut ? Vad söker jag ? Har jag tid för en partner ? Vad kan jag erbjuda min partner. Om vi söker seriöst förstås.
Utan det har blivit lite slit och släng med relationerna och med dejtingen över nätet.
Vi tar inte varann på allvar och få får chansen att få visa vem de är irl med dess egenskaper de besitter. Handlar ju om att visa intresse. Lyssna och skriva. Svara. Skapa meningsfulla dialoger.
Kunna driva en dialog med ett visst tempo o med den energi som krävs.
En tvåvägskommunikation med en viss uppoffring från båda håll om intresse finns.
Annars händer inget utan vi blir bara sittande och glider runt bland de alla profiler som finns.
Citera
2014-03-24, 10:16
Medlem
Jag är en kille och är utseendemässigt en femma. Jag visste vad jag ville ha och vad jag tidigare haft. Nämligen en tjej som bor i samma län, en femma, sexa kanske eftersom jag själv ligger på den nivån och på det en hel del personliga egenskaper, men de går ju dock inte avgöra först jag träffat människan ett par gånger. Jag började med tjejer som bor nära, femmor/sexor. Fick dock inget napp men fortsatte tålmodigt med att utöka mitt sökområde till tre angränsande län (en radie på 40 mil åt alla håll). Träffade kanske en tjej efter att ha mailat med 300-400 tjejer men det blev inget av saken då jag upplevde henne som smått ostabil. Till sist utökades mitt sökområde till HELA Sverige samtidigt som jag gjorde mig själv flyttbar för kärlekens skull. Men allt utan resultat! Antalet besvarade mail var verkligen inte stor!

Nästa steg var att nedgradera mig själv till tjejer som utseendemässigt ligger kring fyra. Ovanstående upprepades med exakt lika många dejter (cirka 1 eller högst två). Sedan blev det treorna, för jag tänkte ju att fafan.. utseendet kan ju spela en mindre roll bara tjejen i fråga är otroligt snäll, omtänksam, go, mysig, rolig och smart.

Jaja, sedan börjar hoppet försvinna och tålamodet tryta. Chansen att träffa någon för ett riktigt seriöst förhållande var lika med noll. Nu gällde det att gilla läget och att få sina sexuella behov tillfredsställda. Jag nedgraderade mig till två och treor - vi vet de lite fetare tjejerna. De som bara är felfelfel.

Till slut tänkte jag: fan i helvete håller jag på med?

Jag har tappat hoppet. Internet dejting är det enda sett för mig att träffa tjejer. Går ut på krogen ibland med tycker inte att det ger något, dels är jag blyg och har jävligt dåligt självförtroende efter tre års nät dejting. Men jag har även jäkligt svårt att föra samtal i miljöer där det är hög musik och mycket ljud. Hör 189 stycken samtal och vet inte vad den jag pratar med surrar om.
Citera
2014-03-24, 19:43
Medlem
keller68s avatar
Men även om man går kurser i kommunikation och kroppspråk så kan det vara svårt att tyda andra människor oavsett kön då alla människor har erfarenhet.

Vissa saker i kroppspråket är väldigt tydligt och kan läsas av lätt men inte allt. Ett annat problem kan vara om en person ena stunden visar en sak med sitt kroppspråk och en annan sak stunden efteråt. Likaså i den verbala kommunikationen. Hur vet man om en person skojar eller inte skojar, vissa personer är svårtolkade helt enkelt.

Svårast är när man ska tolka det skrivna ordet, då kan det bli riktigt fel.

Man ska inte skylla på den ena eller den andra. Vi är lika som människor men ändå så olika.
Citera
2014-03-25, 11:02
Medlem
enklistras avatar
Alla mina matchningar har försvunnit. När jag får en ny matchning ochgår sedan in och kollar så står det att jag har 0. Hur kan man göra för att laga sitt konto?
Citera
2014-03-25, 19:20
Medlem
Men SHIT! Hade väl runt 4,5 på en bild förut. Men nu de senaste timmarna har den blivit betygsatt flera gånger och alltså bara på några timmar, fått ca 20(!!) betygsättningar under 4!! Nu är den på 3,90 ungefär.
Varför betygsätter folk den här bilden nu?? Från ingenstans liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
Alla mina matchningar har försvunnit. När jag får en ny matchning ochgår sedan in och kollar så står det att jag har 0. Hur kan man göra för att laga sitt konto?
Detta har oxå hänt mig nu.
Citera
2014-03-25, 19:32
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enklistra
(FB) Badoo.com - seriös sida eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in