2014-06-22, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwimannen
No shit Sherlock.

Vad trodde du ? Att de skapade sidan för att hjälpa folk finna kärleken ?

Jag åsyftade det gillandet jag fick av en, vilken jag inte senare kunde se. Jag förstår gott och väl att de drivs av vinstintresse.
Citera
2014-06-22, 08:43
Bannlyst
Har du inte superpowers (som kostar pengar) så tittar du på den pixlade bilden och kör sedan encounters - då dyker personen som "gillar" dig upp inom bland typ de 10-20 första du tittar på. (och då brukar man känna igen den personen från den pixlade bilden)

Har man iphone appen brukar det komma en avisering med namnet på personen som "gillar" dig.
Citera
2014-06-22, 12:13
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strulstrutsen
Jag har träffat ca 20 st tjejer genom Badoo, har knullat med kanske 17 st av dom och dom flesta släppte till inom en timme haha. Dom flesta har kommit hem till mig direkt.
Har märkt att nästan varenda en har nåt fel, det kan gälla osäkerhet eller att dom haft ett tungt förflutet..
Ingen jag har träffat har varit flickvänsmaterial iaf men om man är ute efter att ligga så rekommenderar jag Badoo

Du har knullat en massa treor vad är det som är häftigt med det?
Citera
2014-06-22, 15:40
Medlem
Rickuzs avatar
P.g.a otur med kärleken så har jag länge funderat på att spendera resten av mitt liv i celibat, men efter att ha läst i den här tråden så bestämde mig för att skapa ett konto på Badoo, bara för att testa och se hur nätverket fungerar. Det var ganska roande, men jag tror inte att det går att hitta en normal dejt på den sidan.

Första tjejen frågade mig om jag är en seriös och snäll kille, för hon har hört att alla norrlänningar är det. Jag svarade skämtsamt: "Jag kanske är snäll, men var inte så säker på det. Har du sett filmen Jägarna?" .. Hann inte ens säga att jag skojade, ty 5 sekunder senare var jag blockerad. Det verkar som att mitt filmskämt skrämde henne. Nåja

Blev sedan kontaktad av en ganska söt tjej från Linköping. Snabbt framkom önskemål om att jag ska tåga ner dit och "mysa" med henne. Detta föreslår hon redan efter ca 30 minuters småprat, innan vi har hunnit få en hyfsad uppfattning om varandra. Jag spelade med ett tag, men tyckte inte att det kändes helt ok, så till slut berättade jag att jag har ett nytt jobb på måndag och inte har tid att resa någonstans inom den närmsta tiden. Jag sa att vi kan prata och lära känna varandra bättre, men där försvann hennes intresse och hon slutade svara.. Dafuq?

Den andra tjejen var lite bättre. Hon berättade åtminstone lite om sina studier, olika intressen och drömmar. Vi hann faktiskt prata i en hel timme (mest om resor) innan även hon började signalera om att hon ville komma hem till mig helg, ta ett glas vin och "mysa tillsammans".

Dom är säkert goda och rara tjejer, men är det inte lite underligt att gå så fort fram efter första chatten? Självklart gillar man myspys, men nog är det väl roligare om man åtminstone träffas och kär känna varandra först, eller? Stråla samman, get the feeling, och allt det där.
Senast redigerad av Rickuz 2014-06-22 kl. 15:46.
Citera
2014-06-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
P.g.a otur med kärleken så har jag länge funderat på att spendera resten av mitt liv i celibat, men efter att ha läst i den här tråden så bestämde mig för att skapa ett konto på Badoo, bara för att testa och se hur nätverket fungerar. Det var ganska roande, men jag tror inte att det går att hitta en normal dejt på den sidan.

Första tjejen frågade mig om jag är en seriös och snäll kille, för hon har hört att alla norrlänningar är det. Jag svarade skämtsamt: "Jag kanske är snäll, men var inte så säker på det. Har du sett filmen Jägarna?" .. Hann inte ens säga att jag skojade, ty 5 sekunder senare var jag blockerad. Det verkar som att mitt filmskämt skrämde henne. Nåja

Blev sedan kontaktad av en ganska söt tjej från Linköping. Snabbt framkom önskemål om att jag ska tåga ner dit och "mysa" med henne. Detta föreslår hon redan efter ca 30 minuters småprat, innan vi har hunnit få en hyfsad uppfattning om varandra. Jag spelade med ett tag, men tyckte inte att det kändes helt ok, så till slut berättade jag att jag har ett nytt jobb på måndag och inte har tid att resa någonstans inom den närmsta tiden. Jag sa att vi kan prata och lära känna varandra bättre, men där försvann hennes intresse och hon slutade svara.. Dafuq?

Den andra tjejen var lite bättre. Hon berättade åtminstone lite om sina studier, olika intressen och drömmar. Vi hann faktiskt prata i en hel timme (mest om resor) innan även hon började signalera om att hon ville komma hem till mig helg, ta ett glas vin och "mysa tillsammans".

Dom är säkert goda och rara tjejer, men är det inte lite underligt att gå så fort fram efter första chatten? Självklart gillar man myspys, men nog är det väl roligare om man åtminstone träffas och kär känna varandra först, eller? Stråla samman, get the feeling, och allt det där.

Alla är olika. Jag själv gillar också att träffas rätt snabbt efter man börjat prata om livet osv. Dock är inte vissa tjejer beredda på att träffa killen när man ändå inte "känner honom" utan behöver mer tid.
- Jag tycker du ska träffa tjejen och se vem hon är. Är hon bra fortsätter du, är hon dålig kan du gå vidare till nästa.

Lycka till!
Mvh
Citera
2014-06-23, 09:04
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobFine
Alla är olika. Jag själv gillar också att träffas rätt snabbt efter man börjat prata om livet osv. Dock är inte vissa tjejer beredda på att träffa killen när man ändå inte "känner honom" utan behöver mer tid.
- Jag tycker du ska träffa tjejen och se vem hon är. Är hon bra fortsätter du, är hon dålig kan du gå vidare till nästa.

Lycka till!
Mvh
Problemet är inte att dom vill träffas snabbt, men att dom vill träffas för helt andra saker än att prata om livet. Det får mig att undra hur många killar dom bjuder hem per månad, och vilken nummerlapp jag har?

Alla människor får ju göra som dom vill, men jag är inte ute efter ett supersnabbt ligg. Jag vet egentligen inte om jag är ute efter någonting ö.h.t, men det skulle i så fall visa sig när jag börjar dejta.
Senast redigerad av Rickuz 2014-06-23 kl. 09:06.
Citera
2014-06-23, 12:20
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz

Hur gammal är du?
Citera
2014-06-24, 19:10
Medlem
Badoo är en ren knull-app!

Tecken på att tjejen endast är ute efter sex:

Hon har statusen "Vill träffa nya vänner".
Hon har bara några få bilder där hon framhäver bysten eller på något annat sätt teasar.
Ingen presentation.

På dessa tjejer gäller det att föreslå en träff snabbt för att få doppa deras hål.
Citera
2014-06-24, 19:27
Medlem
Babajis avatar
Hur ser man vad ens foton har för "poäng" som det snackas så mycket om? Hittar inte den funktionen... Kör badoo-appen via iphone
Citera
2014-06-25, 00:16
Medlem
Okay. Behöver lite hjälp.
Hittade den här bruden - sjukt snygg och nästan perfekta egenskaper i mina ögon. Kan tänka mig en ONS eller nåt mer seriöst med henne. Så pass grym var hon.

Hursomhelst, jag skrev några rader till henne. Hon svarade inte. Sen, några dagar senare så började hon följa mig på instagram, och gillade en av mina bilder. Sen nu idag så har hon besökt min profil på badoo några gånger. Och hon har fortfarande inte tatt sig tiden att svara?

Hur tolkar man detta?
Citera
2014-06-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3
Hittade den här bruden - sjukt snygg och nästan perfekta egenskaper i mina ögon. Kan tänka mig en ONS eller nåt mer seriöst med henne. Så pass grym var hon.

Hursomhelst, jag skrev några rader till henne. Hon svarade inte. Sen, några dagar senare så började hon följa mig på instagram, och gillade en av mina bilder. Sen nu idag så har hon besökt min profil på badoo några gånger. Och hon har fortfarande inte tatt sig tiden att svara?

Hur tolkar man detta?
Hon vill förmodligen att du ska följa henne på Instagram och gillade din bild för att få likes tillbaka. Varför hon gått in några gånger på din profil vet jag inte.
Citera
2014-06-25, 11:57
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3

Hur tolkar man detta?

Kan mycket väl vara en fejkprofil/spambot som ska väcka intresset hos dig och betala för Super Powers eller vad det nu heter... Finns ganska gott om dem på Badoo, kolla på bilderna; hur de ser ut att vara tagna. Är det bara modellbilder och liknande, som dessutom skiljer sig lite såsom bilden på en amerikansk TV-serie gör mot en svensk TV-serie, så är risken stor att det är random framgooglade bilder.

Finns det dessutom ingen bild när tjejen ser så att säga, "vanlig" ut eller inte helt modellperfekt, alltså en fyllebild eller så, utan bara studiefoton, då ringer varningsklockorna rejält.

Många av de övertydliga fejkprofilerna har dessutom enda språk som engelska, det för att de profilerna används så att säga överallt, i fler länder, bland fler lättlurade killar för att få dem att betala....

Likväl om hon heter något relativt ovanligt, typ "Rose", "Heidi" eller så som inte är särskilt vanligt bland svenska tjejer tillsammans med övriga punkter, så...
Senast redigerad av frange 2014-06-25 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in