P.g.a otur med kärleken så har jag länge funderat på att spendera resten av mitt liv i celibat, men efter att ha läst i den här tråden så bestämde mig för att skapa ett konto på Badoo, bara för att testa och se hur nätverket fungerar. Det var ganska roande, men jag tror inte att det går att hitta en normal dejt på den sidan.
Första tjejen frågade mig om jag är en seriös och snäll kille, för hon har hört att alla norrlänningar är det. Jag svarade skämtsamt:
"Jag kanske är snäll, men var inte så säker på det. Har du sett filmen Jägarna?" .. Hann inte ens säga att jag skojade, ty 5 sekunder senare var jag blockerad. Det verkar som att mitt filmskämt skrämde henne. Nåja
Blev sedan kontaktad av en ganska söt tjej från Linköping. Snabbt framkom önskemål om att jag ska tåga ner dit och "mysa" med henne. Detta föreslår hon redan efter ca 30 minuters småprat, innan vi har hunnit få en hyfsad uppfattning om varandra. Jag spelade med ett tag, men tyckte inte att det kändes helt ok, så till slut berättade jag att jag har ett nytt jobb på måndag och inte har tid att resa någonstans inom den närmsta tiden. Jag sa att vi kan prata och lära känna varandra bättre, men där försvann hennes intresse och hon slutade svara.. Dafuq?
Den andra tjejen var lite bättre. Hon berättade åtminstone lite om sina studier, olika intressen och drömmar. Vi hann faktiskt prata i en hel timme (mest om resor) innan även hon började signalera om att hon ville komma hem till mig helg, ta ett glas vin och "mysa tillsammans".
Dom är säkert goda och rara tjejer, men är det inte lite underligt att gå så fort fram efter första chatten? Självklart gillar man myspys, men nog är det väl roligare om man åtminstone träffas och kär känna varandra först, eller? Stråla samman,
get the feeling, och allt det där.