Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Tar du droger eller du bara har väldigt livlig fantasi?

Hon har ju redan erkänt att hon slog ner Lovisa med hammaren när hon öppnade och sedan hämtade en kniv och högg henne X antal gånger. Med andra ord så vad som läckt ut har hon inte sagt någonting om bråk eller så.

Jag raljerade bara

Tycker du det verkar som JH har haft för avsikt att erkänna?
Hon har naturligtvis haft en plan på hur hon skulle komma undan, men bevisningen har varit för stark, eller så ångrade hon sig.
Citera
2014-06-26, 22:32
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Hon kan ju försöka..

Men om hon gick och hämtade en kniv EFTER hon slog LL i huvudet med en hammare och stack henne med den har hon samma chans att lyckas som du har att förstå vad Nödvärn betyder..

Äh vafan jag läste ju inte vad DU skrev innan jag förolämpa dig..

Tar på mig dumstruten..
Citera
2014-06-26, 22:33
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Bilar är som växthus och kött är känsligt, betänk att kroppen redan hunnit ruttna sedan tidig morgon...

Nja, någon större fara bör det ej varit, såvida ej bilen stått direkt i solsken.
Dessutom, var det inte så att hon blev stoppad av polis på väg till dumpningsplats?
Citera
2014-06-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Jag har hört att när en människa dör släpper muskelspänningarna och diverse kroppsvätskor lämnar, stämmer det?
Ja det kan komma vätskor och "annat" ur alla öppningar.
Citera
2014-06-26, 22:34
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Lollo hade aldrig gått in ostyckad bak i den lilla opeln och hon kunde ju inte ha satt henne i framsätet? Samt att hon nog inte orkat burit ut henne på vettigt sätt

AB säger att hon kom tillbaka och styckade henne efter ett par timmar och bar ut henne till bilen i påsar. hon var i bilen när hon jobbade. Då hade jag ju rätt. Att hon fick smällen i bakhuvudet beror nog på att man springer om en rabiat person springer emot en när man öppnar dörren. Och själva mordvapnet fanns i köket. Men ingen hör mig....tror jag
Det kommer visa sig att JN var hemma när hon kom hem...
Citera
2014-06-26, 22:34
Medlem
Först slå BO medvetslös med hammare, sedan kniva och kanske använda andra redskap också. Samma tillvägagångssätt som vid mordförsöket på L*nnéa P*rsdotter (ie) häromåret. Fast då började det när LP låg och sov.
(FB) Självmord - Martin Feltenberg, mordförsök - Linnea Persdotter på Ekerö (Väsby)
Citera
2014-06-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag raljerade bara

Tycker du det verkar som JH har haft för avsikt att erkänna?
Hon har naturligtvis haft en plan på hur hon skulle komma undan, men bevisningen har varit för stark, eller så ångrade hon sig.

Personligen tror jag hon hade alldeles för tillit att JN skulle hjälpa varpå hon kunde skylla mördandet på han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Hon kan ju försöka..

Men om hon gick och hämtade en kniv EFTER hon slog LL i huvudet med en hammare och stack henne med den har hon samma chans att lyckas som du har att förstå vad Nödvärn betyder..

Hon kan ju tro att hon kan hävda att hon blev attackerad. Det är väl vad som är väsentligt för hennes fall. Eller tror du på fullt allvar att vad jag har för insikt i nödvärnsrätten har betydelse för hennes fall?

Och då menar jag inte att det har någon betydelse för vad sittande rätt kommer att rätta sig efter. Det är bara som ett inpass med hur hon kan ha tänkt. Om hon planerat mordet en kortare eller längre tid så kan hon ju mycket väl ha tänkt sig att hon skulle kunna hävda att hon blivit attackerad.

Hon hävdade ju eller möjligen hävdar fortfarande att det var vållande till annans död.

Men att hon har tänkt så är ju bara en spekulation förstås.
Citera
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
LL må vart på sin vakt när hon isf öppnade till Jonna men vem fan räknar med att bli nerslagen och mördad? Eller så var det olåst och hon traskade rakt i

Om det bara är dörren till lägenheten i vägen så är detta inte helt otroligt då JA lämnade dörren olåst eftersom han visste att LL skulle sticka senare kanske. I små samhällen kanske man inte låser dörren så ofta då antalet styckmord har varit relativt lågt där de senaste tusen åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag har inte varit frekvent i tråden och den fylls på snabbare än det rimligen går att läsa ikapp.

Så hur har detta kommit fram? Hur kan hon i ena stunden erkänna misshandel och vållande till annans död, för att i nästa andetag erkänna att hon slagit en hammare i personens bakhuvud?

Jag antar att vi får invänta FUP.

Det har läckt ut i aftonbladet, sannolikt någon polis som har insyn i förhören med Jonna.

Vållande till annans död då tänker väl Jonna att Lollo levde när hon gick därifrån men avled av skadorna och därför har hon vållat hennes död.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Hon väntade i trapphuset, alltså var det planlagt
Citera
2014-06-26, 22:36
Bannlyst
Så de två kvinnorna hade en deathmatch över en pojkvasker och en tog och blev sedan styckad. Beväpning var olika snickar föremål, Låter som en sjuhelvetes fight som skulle vart rolig att se på film. (Rolig och rolig men ni fattar ju vafan jag menar) eller har jag fel nu och det var inte en riktig battle royale?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in