Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Detta är ingen exakt vetenskap, men det finns vissa mönster som återkommer.
Jag tror själv att det då rör sig om mer sexualsadistiska inslag snarare än transportstyckning.

Menar du i detta fall eller?
Citera
2014-06-26, 22:24
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Hypotetiskt kan hon a skadat sig själv efter mordet för att kunna åberopa nödvärn.

Det är mer sannolikt planerat om hon slog först med hammaren och därefter själv hämtade en kniv från JA's kök som hon skadade sig själv med i handen. För JH är det ju viktigt att få polisen att tro att LL var beväpnad med kniven och JH bara försvarade sig.

Om det går att bevisa att LL höll i kniven först kanske hon lyckas med nödvärns kortet.
Om det däremot går att bevisa att JH skadat sig själv i handen med kniven så är det mer osannolikt att det är tal om nödvärn.

Hur hon skall förklara varför hon hade hammaren med sig och vad hon verkligen gjorde där så tidigt på morgonen är svårare att spekulera i.

Det finns ingenting som är så missförstått som den juridiska termen Nödvärn.

Nej. Hon kan inte hävda nödvärn på något sätt pga ett skärsår i handen.
Glöm genast bort alla möjligheter på att åberopa nödvärn.
Citera
2014-06-26, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Hypotetiskt kan hon a skadat sig själv efter mordet för att kunna åberopa nödvärn.

Det verkar rimligt eftersom man sällan skär sig på hammare.
Citera
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du får väl prova med 70kg fläskkarré en varm sommardag.

Var det inte relativt kyligt för årstiden denna dag? Jag minns ej.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Menar du i detta fall eller?

Nej - generellt.
Citera
2014-06-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Det finns ingenting som är så missförstått som den juridiska termen Nödvärn.

Nej. Hon kan inte hävda nödvärn på något sätt pga ett skärsår i handen.
Glöm genast bort alla möjligheter på att åberopa nödvärn.

Möjligheten finns att JH tror att hon kan åberopa nödvärn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Fyra sekunder, underbart e kort. Det är så jag föreställer mig att det gick till när Jonna förvandlades från att vara en vanlig tjej till att bli en mördare.

Av tillfälligheter hamnar mördare och offer i handgemäng. Det kanske börjar med skrik och svordomar till att snabbt även inkludera sparkar, slit i håret och slag. I allt tumult ligger hammaren där av en slump, som på bara fyra sekunder hamnar i mördarens händer och omedelbart därefter i offrets skallben.

Tunnelseende och chock tar över, och resten är modern kriminalhistoria.

Enligt vad som läckt ut så har det inte varit något handgemäng, inget skrik eller bråk heller. Jonna har erkänt att hon drog till med hammaren i bakhuvudet på Lollo när hon öppnat dörren, med andra ord så har hon haft hammaren med sig. Sen hämtat kniv i köket och avslutat det hela,
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Var det inte relativt kyligt för årstiden denna dag? Jag minns ej.

Bilar är som växthus och kött är känsligt, betänk att kroppen redan hunnit ruttna sedan tidig morgon...
Citera
2014-06-26, 22:28
Medlem
Hur går tidsperspektivet ihop med JAs arbetstider?

Han borde ha hunnit fara hem innan det blev tala om gripanden? Eller var han på AW?
Citera
2014-06-26, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie

Inte nödvärn, men hon kan styrka dråp eller misshandel, skadan uppstod i tumult.

Nu hjälper inte det om hon hade med sig hammare, väntade på att dörrar skulle öppnas och LL knivades.
Det hade knappt hjälpt ens om det var sant.
Citera
2014-06-26, 22:29
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon kan ju försöka..

Men om hon gick och hämtade en kniv EFTER hon slog LL i huvudet med en hammare och stack henne med den har hon samma chans att lyckas som du har att förstå vad Nödvärn betyder..
Citera
2014-06-26, 22:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Enligt vad som läckt ut så har det inte varit något handgemäng, inget skrik eller bråk heller. Jonna har erkänt att hon drog till med hammaren i bakhuvudet på Lollo när hon öppnat dörren, med andra ord så har hon haft hammaren med sig. Sen hämtat kniv i köket och avslutat det hela,

Jag har inte varit frekvent i tråden och den fylls på snabbare än det rimligen går att läsa ikapp.

Så hur har detta kommit fram? Hur kan hon i ena stunden erkänna misshandel och vållande till annans död, för att i nästa andetag erkänna att hon slagit en hammare i personens bakhuvud?

Jag antar att vi får invänta FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in