Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tja, men varför skulle hon stycka kroppen om hon nu fick den ut ur lägenheten i helt skick? Varför inte bara dumpa kroppen i nåt gruvhål eller på nån småväg?

Var inte JNs jobb där i närheten?
Citera
2014-06-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Ica, säger vissa.

JH jobbade som personlig assistent.
Citera
2014-06-24, 15:28
Medlem
Citat:
Tja, men varför skulle hon stycka kroppen om hon nu fick den ut ur lägenheten i helt skick? Varför inte bara dumpa kroppen i nåt gruvhål eller på nån småväg?
Håller med dig! Borde finnas hur mycket gömställen som helst i dom skogarna !
Citera
2014-06-24, 15:29
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nej det gjorde hon antagligen inte. Har du sett en styckare använda motorsåg?
Jag har aldrig sett någon styckas av något så nej det har jag inte, däremot borde väl det vara det snabbaste sättet samt att man slipper använda händerna lika mycket.
Citera
2014-06-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potledom
Jag har sett på fb att en kille skrev att dom väntade på att JA skulle komma på deras AW. Varav kommentarerna var i stil med "han kommer snart ". Detta tyder på att han antagligen är helt oskyldig om han kan umgås och dricka med sina vänner som inget hänt. Och då betyder det kanske att han också har ett jobb, vad det är för jobb vet jag dock inte.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Betyder AW after work?

I så fall, inte en susning.

Ja. Hittade en kommentar om saken. Men man kan väl AW när som helst om man går hem till någon iofs.
Citera
2014-06-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfrallor
JH jobbade som personlig assistent.

Herregud, i en millisekund fick jag hjärtspel för jag läste "Jag jobbade..." och hann tänka att JH var i tråden, men insåg att det inte var möjligt plus att jag läst fel... Idiot man kan vara.

Vet du hur hennes schema såg ut?
Citera
2014-06-24, 15:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sammanfattning

Inblandade personer
LL: Lov*sa L*ndh (ii), 22 år, Åmmeberg, avliden, https://www.facebook.com/lovisa.lindh
JH: J*nna Henningss*n (oo), 24 år, Kumla, anhållen, https://www.facebook.com/jonna.henningsson.35
JN: J*nathan Nilss*n (oo), 24 år, sambo med JH, https://www.facebook.com/jonathan.nilsson.96
JA: J*nas Alb*n (oi), 24 år, skriven i Örebro men bor i Askersund

Händelseförlopp
På kvällen 18/6 hittades LL avliden vid Jonassonska brottet nära Hällabrottet i Kumla. JA:s bostad i Askersund misstänks vara mordplats. Hon uppges vara styckad. JH anhölls på morgonen 19/6 misstänkt för mord. Senare anhölls de båda männen, misstänkta för medhjälp till mord. På kvällen släpptes JA.

Hypotetiskt händelseförlopp
JA och LL har varit ett par. JN och JH var ett par, men har nyligen gjort slut. JA lånade ut sin lägenhet i Askersund till JN och LL, där de ertappades av JH på vilket mordet följde.

Länkar
http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-gripen-for-mord-utanfor-kumla/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19090929.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19091633.ab

Jag tycker att lutar åt att JH ringde polisen och anmälde sig själv, varför blev hon annars först misstänkt av de tre?
Citera
2014-06-24, 15:33
Medlem
Citat:

Med de tankar vi har här om hur det gått till så ligger det ju nära till hands att JH varit fullständigt bindgalen. Så hon har kanske agerat i ett totalt sinnesfrånvänt tillstånd. Totalt psykotisk?
Citera
2014-06-24, 15:34
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Herregud, verkar ju som att denna JH är helgalen. Stycka en kropp, det gör inte vem som helst. Står att kroppen fördes från lägenheten till fyndplatsen i polisens meddelande, står inget om att kroppen mellanlandat för styckning i GMs stall. Iofs behöver inte polisen gå ut med all info de har. Men varför skulle kroppen styckats efter att JH fått ut den ur lägenheten? Om det är en transportstyckning - vilket jag utgår från - så borde det värsta momentet vara att få ut kroppen ur lägenheten, dvs den borde styckats där.

Men tänk efter lite nu. Alla är inte galna människor.

Spekulation:
JH kanske råkade slå något för hårt i huvudet på Lollo när de slogs och hon började blöda och må dåligt. Då kanske JH sa "Oj förlåt Lollo! Jag menade inte att slå så hårt!" Vi måste åka till sjukhuset i Örebro snabbt!
Så satte de sig TILLSAMMANS i bilen och åkte mot Örebro, men Lollo dog på vägen in och JH får panik. Hon är ju skyldig till detta. Det är nu det slår slint i huvudet på henne.
Slut spekulation.

Så skulle det kunna hänt också.
Citera
2014-06-24, 15:35
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Dölja dödsorsaken, försvåra utredningen, mindre risk att bli påkommen vid dumpning.
Den milda domen mot KJ i Boden kan finnas i färskt minne.
Men om hon ville försvåra utredningen borde hon dumpat delarna på olika ställen. Jag tolkar polisens uppgifter att de har alla delar som att kroppen hittades på ett o samma ställe. Mkt märkligt alltihop, blir intressant att ta del av fup.
Citera
2014-06-24, 15:36
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Nja, det är något annat. Så brukar de inte uttrycka sig.
Hon kanske inte var så van att stycka kroppar... eh. Jag tolkar det som att hon härjat med kniven/sågen/yxan ganska ordentligt, missat ett antal gånger osv. Fyfan
Citera
2014-06-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Herregud, i en millisekund fick jag hjärtspel för jag läste "Jag jobbade..." och hann tänka att JH var i tråden, men insåg att det inte var möjligt plus att jag läst fel... Idiot man kan vara.

Vet du hur hennes schema såg ut?

Vet bara att det var väldigt oregelbundna tider, mest nätter och kvällar. Har dock ingen aning om hur schemat för förra veckan såg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in