Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 21:47
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Om jag ringer på en dörr och någon öppnar så brukar den personen stå öga mot öga med en, hur slår man då personen i bakhuvudet?

Hade inte JA något "ögonhål" i sin dörr så LL kunde se att det var JH som kom?
Hon kan ju ha sett söt oh vänligt inställd ut och bett att få komma in. Då får hon rimligen läge att slå ner henne bakifrån. Tror det blir svårt att undkomma åtal för mord nu.
Citera
2014-06-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag har ingen fiende, så vitt jag vet, som skulle kunna mörda mig. Jag hade öppnat och frågat vad personen ville. LL kanske tom trodde att hon ville bli sams. Jag har några ovänner men jag skulle inte hämta vapen om de ringde på. Speciellt då de, som Jonna, är tidigare ostraffade.

Fast jag är iofs så fjantig så jag bjuder Jehovas på kaffe så va fan vet jag
Citera
2014-06-26, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
När hon jobbar ligger Lollo i bagaget på bilen. Hon vill ha delarna under uppsikt för att minimera upptäckt. Och konstaterat faktum: JA är jägare och duktig på stycka råddjur mm. Hon har dör tillgång till vass kniv och hon måste haft typ såg kanske ett vasst stämjärn eller plåtsax?

Lollo hade aldrig gått in ostyckad bak i den lilla opeln och hon kunde ju inte ha satt henne i framsätet? Samt att hon nog inte orkat burit ut henne på vettigt sätt
Citera
2014-06-26, 21:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag skulle börja med att använda kikhålet för att se vem som ringer på så tidigt, hade jag då sett att det var en fiende till mig som jag varit i slagsmål med flera gånger så hade jag hämtat en kniv, baseballträ, golfklubba eller annat innan jag öppnat och frågat vad personen i fråga ville.
Fanns det titthål?

Det ryktas om att de båda hade varit i slagsmål tidigare, men kanske hade det då varit på en lägre nivå? Kanske trodde inte LL att tillhyggen skulle vara nödvändiga. Hon kanske trodde att det i så fall var ännu en cat fight på gång där det på sin höjd kunde bli slita i håret, rivas med naglar och dylikt.
Citera
2014-06-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fanns det titthål?

Det ryktas om att de båda hade varit i slagsmål tidigare, men kanske hade det då varit på en lägre nivå? Kanske trodde inte LL att tillhyggen skulle vara nödvändiga. Hon kanske trodde att det i så fall var ännu en cat fight på gång där det på sin höjd kunde bli slita i håret, rivas med naglar och dylikt.

Ja det finns titthål
Citera
2014-06-26, 21:51
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
Hon kan väl glömma vållande o dråp? Hon hade ju med sig hammaren o sedan efter att hon slagit LL i bakhuvudet o låg ner hämtade en kniv i köket o hugger henne ett flertal ggr o då måste det väl snarast bedömas som mord?

PS Varför kallar du henne hora? Räcker gott med idiot/galning/etc

Detta är ett stort jävla skämt i svenskrättshistoria om hon inte döms för mord...

Dåligt ordförråd och för att visa min avsky mot detta drägg till människa.
Citera
2014-06-26, 21:52
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om hon redan låg i bagaget fanns det ingen anledning att stycka.

Tänkte inte på det....
Citera
2014-06-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fanns det titthål?

Var LL rädd då? Eller kanske tänkte hon med "nu ska hon få" och öppnade?
Citera
2014-06-26, 21:53
Medlem
LL må vart på sin vakt när hon isf öppnade till Jonna men vem fan räknar med att bli nerslagen och mördad? Eller så var det olåst och hon traskade rakt i
Citera
2014-06-26, 21:54
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Det kan ju ha vart precis vad som helst. En kompis kompis nämnde det, hon hade vart där dagarna innan, skrev en rad på valfritt media osv
Eller, som föreslagits tidigare några ggr, hon hade ringt och/eller sms:at och han har inte svarat, vilket hon tolkade som att han var med henne. På onsdag morgon åkte hon dit och kanske stod LL:s bil där?
Citera
2014-06-26, 21:56
Medlem
Julie1973s avatar
Aftonbladet avslöjar: ’Gick till attack med hammare och kniv’ | Nyheter | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19126150.ab Jag blir fan mer och mer chockad. VAD har hänt i huvet på denna 24- åriga lilla tjej?! WTF?! Helt jävla obegripligt! HUR är det möjligt?! Hur i helvete kan en sån här sak hända?!
Citera
2014-06-26, 21:57
Medlem
Citat:
LL må vart på sin vakt när hon isf öppnade till Jonna men vem fan räknar med att bli nerslagen och mördad? Eller så var det olåst och hon traskade rakt i

Borde inte JH skrämt/överaskat med den medhavda hammaren så LL vände och sprang inåt jagad tills hon fick slaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in