Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Har du nån källa på att det var SB som rakryggat sa, nej nu låter jag mig inte drogas längre?
Ja, exempelvis att hans terapeut BS 2002 destruerade alla anteckningar från TQ-terapin eftersom TQ efter genomförd avgiftning i febr 2002 bara ägnade sig åt till intet förpliktande artighetsvisiter.
En helt bisarr slutledning.
Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
epub, s. 29, 432, 434. - Nej, endast ett kort sammandrag av brevets innehåll, dvs att BS säger sig ha städat bort alla sina anteckningar direkt efter att SB 2002 avbröt sin psykoterapi. - En kopia tycks också ha gått till kriminalkommissarie J*n K**lsson (som utrett Quick-mord sedan 1998: "(2003-08-08). SP/JK, Polismyndigheten i Västernorrlands län".
Bra! Men när det till sist kommer en konkret källhänvisning är den svårtydd. Har e-boken annan sidindelning än pappersboken?
Jag hittar uppgiften om detta brev som fotnot
37, på sidan
37, i
Mannen som slutade ljuga (2013). Det kanske motsvaras av en sida 29?
Vad gäller s. 432, 434 och källhänvisning på kopia till Karlsson får du gärna förtydliga ytterligare.
Citat:
Ursprungligen postat av
zy45N
Är det inte märkligt hur
många saker
SB hittat, eller handlar om
ren stöld??
Det är
brottsligt att behålla ”hittegods”, än mer allvarligt när man vet vem den
rättmätige ägaren är och ändå
behåller hittegodset!
”
Att behålla något som du har hittat utan att anmäla det är ett brott. Ägaren har rätt att få tillbaka hittegodset.” (min fetning)
http://polisen.se/Start-Lattlast/Stulet-tappat-hittat/
Min gissning är att Josefsson hittat detta brev från Ståhle till Penttinen i det material Penttinen till sist skickade till Riksenheten för polismål i Malmö 2009 (de 13 pärmarna), vilket Råstam fick tillgång till 16/12 2009 (enligt Råstam 2012, s. 359-361). Men det är bara ett av flera tänkbara alternativ.
Josefsson skriver (s. 507):
"När Sture och Birgitta träffades nästa gång var det i augusti [2002]. (...) En dryg vecka senare hade de ett avslutande samtal. De bokade ingen ny tid."
De bokade ingen ny tid
då? Men senare? tidigare? Vad Josefsson framhåller stämmer inte med hur RMV beskriver journalen.
Josefsson skriver (s. 508):
"Ibland noteras det [i journalen, mellan aug. 2002 och 2008?] att Seppo kom på besök. Han hoppades att Sture skulle ändra sig och fortsätta sitt "berättande". Ibland kom Birgitta och hälsade på i samma ärende."
- Det säger nåt om vad Bergwall kallar "
sju tysta år, tvåtusen femhundrafemtiofem dagar utan människor och prat, utan rörelser och hopp".
- Det säger nåt om Seppos intresse.
- Det visar på en stor diskrepans mellan Josefssons framställning och RMV's.