2014-06-10, 19:26
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
.... Vanligast är att barnet ofta känner skam och skuld när dom råkat ut för ett övergrepp, mer troligt att dom underdriver än överdriver.
Allra vanligast är väl att offren underdriver sin egen roll och överdriver förövarens farlighet när det lönar sig bättre.
I dessa fall har ingen domstol kunnat bevisa att SB ens haft för avsikt att utöva våld. I så fall skulle han ha fått fängelse direkt och getts chansen att sona sitt brott under några år.
Istället döms han till livstid av rättspsykiatrin och ingen får någonsin veta vilka sex och våldsfantasier expertisen barnen och deras mödrar mycket väl kan ha drabbats av genom generationer av övergrepp från såväl stat som närstående långt innan de nu gemensamt fick chansen att skylla allt på en som SB.
Citera
2014-06-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Allra vanligast är väl att offren underdriver sin egen roll och överdriver förövarens farlighet när det lönar sig bättre.
I dessa fall har ingen domstol kunnat bevisa att SB ens haft för avsikt att utöva våld. I så fall skulle han ha fått fängelse direkt och getts chansen att sona sitt brott under några år.
Istället döms han till livstid av rättspsykiatrin och ingen får någonsin veta vilka sex och våldsfantasier expertisen barnen och deras mödrar mycket väl kan ha drabbats av genom generationer av övergrepp från såväl stat som närstående långt innan de nu gemensamt fick chansen att skylla allt på en som SB.
Man kan inte dömas till livstids rättspsykiatri, samt att Bergwall var för sjuk för att dömas till fängelse.
Du menar att Stures övergrepp på småpojkarna i själva verket handlade om en sund vänskapsrelation?
Barn brukar inte överdriva, dom har oftast svårt att berätta vad dom varit med om av skam och rädsla.
Speciellt pga av iq-befriade personer som dig som lägger ansvaret på offret.
Senast redigerad av Grismongis 2014-06-10 kl. 19:45.
Citera
2014-06-10, 19:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
I dessa fall har ingen domstol kunnat bevisa att SB ens haft för avsikt att utöva våld.
Avsikt? Vilken fråga var det svar på? 9-åringen låg inlagd för hjärnhinneinflammation kombinerat med påssjuka. Det var Bergwall själv som larmade om sitt dåd.

Citat:
I dessa fall har ingen domstol kunnat bevisa att SB ens haft för avsikt att utöva våld. I så fall skulle han ha fått fängelse direkt och getts chansen att sona sitt brott under några år. Istället döms han till livstid av rättspsykiatrin (...)
Skiljelinjen mellan fängelsepåföljd och rättspsykiatri har inte med bevisläget att göra. Det vet du om du slutar ditt trams.
Citera
2014-06-10, 20:06
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
....Du saknar ju uppenbarligen all medkänsla med de personer som utsatts för hans brott.
Barnaskändaren säger själv i förhör att han försökte strypa pojken.....
Ingen tycks ha velat utreda hur SB inledde kontakt med barnen och om han någonsin försökte missbruka sitt fysiska övertag. I sexuellt avseende lär SB ha varit lika omogen som pojkarna han försökte ha hemliga lekar med i hopp om att finna någon likasinnad med samma hemlighet utan att mamma skulle få veta.
Diagnosen pedofil och sadistisk är i vilket fall dubbelt orimlig då det här med all säkerhet handlade om vanlig garderobshomofili och den verkliga perversionen med all tydlighet lever kvar i rättssamhället.
Citera
2014-06-10, 20:18
Medlem
Citat:
Ingen tycks ha velat utreda hur SB inledde kontakt med barnen och om han någonsin försökte missbruka sitt fysiska övertag. I sexuellt avseende lär SB ha varit lika omogen som pojkarna han försökte ha hemliga lekar med i hopp om att finna någon likasinnad med samma hemlighet utan att mamma skulle få veta.
Diagnosen pedofil och sadistisk är i vilket fall dubbelt orimlig då det här med all säkerhet handlade om vanlig garderobshomofili och den verkliga perversionen med all tydlighet lever kvar i rättssamhället.
Hemliga garderobshomofili lekar? Dom slutsatser man kan dra av ditt dravel är att du faktiskt är pedofil. Att du lägger skulden på barnen bevisar att du är en dålig människa utan empati.
Kryp tillbaka dit du hör hemma, det finns plats på Säter
Citera
2014-06-10, 20:26
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Man kan inte dömas till livstids rättspsykiatri, samt att Bergwall var för sjuk för att dömas till fängelse.
Du menar att Stures övergrepp på småpojkarna i själva verket handlade om en sund vänskapsrelation?
....
Jag tror fortfarande inte att SB var ett dugg sjuk utan mycket väl kunde ha tagit ansvar för sina handlingar om han bara inte fått den dubbelt sjuka diagnosen pedofili sadismus som ingen någonsin lär kunna försvara sig mot. Ett så sataniskt övergrepp mot en vanlig bög är nog bara vad socialfascister och än värre drabbade kan konspirera om.
Jag menar ingenting i det här fallet utan erbjuder en utan fördomar åtminstone logisk alternativ förklaring då jag vet hur rättsmissbruket annars är satt i system.
Citera
2014-06-10, 20:35
Medlem
Citat:
Jag tror fortfarande inte att SB var ett dugg sjuk utan mycket väl kunde ha tagit ansvar för sina handlingar om han bara inte fått den dubbelt sjuka diagnosen pedofili sadismus som ingen någonsin lär kunna försvara sig mot. Ett så sataniskt övergrepp mot en vanlig bög är nog bara vad socialfascister och än värre drabbade kan konspirera om.
Jag menar ingenting i det här fallet utan erbjuder en utan fördomar åtminstone logisk alternativ förklaring då jag vet hur rättsmissbruket annars är satt i system.
Vad du tror att du vet är inget som går att ta seriöst. Vad jag vet var Sture kristen vid tidpunkten,våldtäkten hade alltså inga satanistiska inslag. Vanliga bögar ger sig inte på sjukliga pojkar i sjuksängen mitt i natten. Oskyldig garderobslek? Tror inte det.
Citera
2014-06-10, 21:22
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Vad du tror att du vet är inget som går att ta seriöst. Vad jag vet var Sture kristen vid tidpunkten,våldtäkten hade alltså inga satanistiska inslag. Vanliga bögar ger sig inte på sjukliga pojkar i sjuksängen mitt i natten. Oskyldig garderobslek? Tror inte det.
Av annan och egen erfarenhet har jag bevis för hur falska angivelser är satt i system.
Med det sataniska syftar jag på alla diagnoser om sociala tillstånd klassade som obotliga medfödda handikapp.
I övrigt vet vi ingenting om de verkliga förhållandena och det har inte heller jag påstått något om.
Av ett rättssamhälle måste man ändå kräva att även motsatta avsikter och maktförhållanden görs tänkbara innan någon döms.
Citera
2014-06-10, 21:32
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
....Skiljelinjen mellan fängelsepåföljd och rättspsykiatri har inte med bevisläget att göra. Det vet du om du slutar ditt trams.
Min erfarenhet säger att i verkligheten tänjer man godtyckligt på den skiljelinje som annars borde vara självklar.
Citera
2014-06-10, 21:34
Medlem
Citat:
Av annan och egen erfarenhet har jag bevis för hur falska angivelser är satt i system.
Med det sataniska syftar jag på alla diagnoser om sociala tillstånd klassade som obotliga medfödda handikapp.
I övrigt vet vi ingenting om de verkliga förhållandena och det har inte heller jag påstått något om.
Av ett rättssamhälle måste man ändå kräva att även motsatta avsikter och maktförhållanden görs tänkbara innan någon döms.
Det finns många handikapp/funktionshinder som inte går att bota, vad har det med satanism att göra?
Det är på tiden du lägger fram lite bevis nu.
Senast redigerad av Grismongis 2014-06-10 kl. 21:38.
Citera
2014-06-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Dem borde inte ha låtit sig utnyttjas men åtminstone jag tycker att han verkar så pass trovärdig, skicklig, att det inte är så alldeles konstigt att dem lät sig luras. Och det är två olika saker att säga att terapeuterna borde ha genomskådat honom och att säga att det var terapeuterna som skapade honom. Det är där den gode Josefsson kommer in, när han går till personangrepp och säger, "du är en farlig människa!" till terapeuten. Fan jag blir fortfarande förbannad faktiskt.
Ja, nu hann ju The Saint före mig men jag kan försäkra dig om att Bergwall inte alls intar någon tätposition när det gäller att manipulera personalen inom 24-timmarsvården. Vare sig vad gäller föreställd förbindlighet eller andra sluga trick. Till och med jag har blivit lurad. Vid något enstaka tillfälle . . . .
Citera
2014-06-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, nu hann ju The Saint före mig men jag kan försäkra dig om att Bergwall inte alls intar någon tätposition när det gäller att manipulera personalen inom 24-timmarsvården. Vare sig vad gäller föreställd förbindlighet eller andra sluga trick. Till och med jag har blivit lurad. Vid något enstaka tillfälle . . . .
Nja, nog är Qvick förhoppningsvis ensam om att lyckas lura sig till en lyxtillvaro hos landets rättspsykiatriska instanser? Han beskriver ju att han behandlades som en kunglighet i egenskap av landets värsta seriemördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in