Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 21:38
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetepropheten
Janne utförde en förbannat vidrig handling, och det är såklart avskyvärt att hon skyddas från det om att han efter vadå, 6-7 år kunde vara ute och leva ett vanligt liv igen.

Han högg ihjäl, åkte iväg 7 mil, grävde ner kroppen, åkte hem och deltog i sökande, ringde till folk och grinade om att folk trodde han skyldig.

Jag tror att denna Donna till och med kommer att få ett mildare straff en han. Brotten har ju ändå en del liknelser. Dock där LL blev styckad blev NR hoppas på och slagen med spadar för att passa i en grop. Fy fan
Riktigt sjukt var det iafall... kommer iof inte ihåg så mycket om det mordet då jag inte var så gammal, men vet att hans familj fick flytta ifrån stan och han fick mer eller mindre fly hals över huvud.
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Tanken har slagit mig. Någon i tråden skrev att hon berättat för sin chef, det är ju också en möjlighet... undrar hur det ska kännas att få höra nåt sånt...?

Aha nä jag vet inte alls jag.
Citera
2014-06-25, 21:38
Medlem
feteprophetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Efter sådana här virriga inlägg kan det vara på sin plats att erinra om – att det är mycket
stor diskrepans mellan det som i folkmun benämns psykopat och den psykiatriska
diagnosen.
Efter att jag två gånger noga läst igenom JH:s 5 års samlade bloggande, som är ganska
omfattande – har jag funnit att det är mycket osannolikt att hon skulle vara en psykopat
i diagnosens korrekta betydelse.

Utan att ifrågasätta, varför?
Undrar mest för att jag tar för givet att du är kunnig inom ämnet
Citera
2014-06-25, 21:40
Medlem
RedMonkeys avatar
Hej på er!

Om hon nu styckats i lgh,finns det verkligen vanliga husgeråd som man rent fysiskt klarar av att genomföra det med?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Och då självklart extremfall, eftersom de låg på psyket.

Nej, de flesta med borderline är inte galna mördare. Ignorant som fasen att tro det.

Jag kände en bordis, hon var allmänt känd för att vara extremt förbannad utan förvarning. Kunde skälla ut folk efter noter utan förvarning på jobbet, för att sedan vara hur glad som helst på eftermiddagen.

När hon var hemma var det likadant fast värre, kunde växla på en 1/10 sekund med extrem ilska och sedan idealisering. Bordisar är generellt läskiga personer, jag såg någon statistik på hur många manliga bordisar som satt inne och det var en avsevärt HÖG siffra.

Naturligtvis varierar detta från person till person, men det vanligaste är med all säkerhet extrem och omotiverad ilska. Du tillhör nog undantagen. Var glad för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDMilf
Vill tillägga att jag legat på psyket o träffat folk med just borderline och de jag träffat har då fan inte varit några snyftande harkel puttar utan ren o skär ilska....

Det kan du ha rätt i.Men alla med diagnos borderline är inte vansinniga..Ursäkta att jag går igång på detta med psyk. Men hela min värld går ut på besök och kontakter med psykvården i Sverige...
Inte för egen del men med mina närstående.
Citera
2014-06-25, 21:41
Medlem
De är inblandade i styckmordet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119073.ab
Liten sammanfattning
Citera
2014-06-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Efter sådana här virriga inlägg kan det vara på sin plats att erinra om – att det är mycket
stor diskrepans mellan det som i folkmun benämns psykopat och den psykiatriska
diagnosen.
Efter att jag två gånger noga läst igenom JH:s 5 års samlade bloggande, som är ganska
omfattande – har jag funnit att det mycket osannolikt att hon skulle vara en psykopat
i diagnosens korrekta betydelse.

Och det sammantaget med att ingen på orten verkar ha något att säga om henne som är utöver det vanliga så blir det svårt att tro att hon är psykopat i den högre skolan. Det borde framkommit någon historia om försvunna katter eller andra dåd för hon var ju i alla fall halvvägs till trettio.
Citera
2014-06-25, 21:44
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Okej. Hon hann alltså med att misshandla någon till döds, eventuellt flytta henne och stycka henne, köra henne fyra mil och dumpa henne och städa i JAs lägenhet på hur många timmar? 6 timmar?
Om det stämmer att hon backade upp bilen strax efter kl. 9, så bör det innebära att det då var dags för lastning.
Dödade hon LL strax efter kl. 6 så har hon haft nära 3 timmar på sig för styckning. (om den nu utfördes i lägenheten).
Köra kroppen till Hällabrottet tar ca en halvtimma.
Hon kan ha hunnit med att gå ut med hundar, äta lunch och se ett CSI-avsnitt innan hon åkte till jobbet.
Citera
2014-06-25, 21:46
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetepropheten
Utan att ifrågasätta, varför?
Undrar mest för att jag tar för givet att du är kunnig inom ämnet

Hon uppfyller ej på långa vägar de många kriterierna för detta. Möjligtvis en lätt dragning
till något enstaka. Dessa kriterier finns länkade tidigare i tråden.
Citera
2014-06-25, 21:47
Medlem
Det är ju detta som är så skrämmande,som gör att vi alla spekulerar hej vilt. Att en tjej som "alla" beskriver som en vanligt,snäll hästtjej..Kanske vi alla kan bli styckmördare i ett liknande sammanhang?? Nu tror jag inte det men vad fan har hänt med henne som kan göra nåt sånt? Detta rubbar världsbilden i allafall för mig,samma sak när jag ser en våldtäktsman eller manlig mördare, tanken finns " men varför han ser ju snäll och trevlig ut" .Tror att det är fler som tänker samma sak..
Citera
2014-06-25, 21:48
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Bordisar är generellt läskiga personer, jag såg någon statistik på hur många manliga bordisar som satt inne och det var en avsevärt HÖG siffra.
Skitsnack. Och med med statistik kan bevisa vad fasen som helst.
Min bästa väninna lider av borderline, och hon är som folk är mest, fast lite mer känslig, lite mer drama queen, gråter lätt men skrattar även lika lätt. Hon är även den som många i bekantskapskretsen väljer att anförtro sig åt då hon är bra på att lyssna och inte ägnar sig åt skvaller. Hon är den minst våldsbenägna människa jag känner och gråter högljutt om hon ser barn eller djur som lider på tv.
Citera
2014-06-25, 21:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Och det sammantaget med att ingen på orten verkar ha något att säga om henne som är utöver det vanliga så blir det svårt att tro att hon är psykopat i den högre skolan. Det borde framkommit någon historia om försvunna katter eller andra dåd för hon var ju i alla fall halvvägs till trettio.

Varifrån får du det att försvunna husdjur är förknippat med psykopati? Vilket iofs inte heller är en psykiatrisk diagnos per se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in