Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag delar din bedömning. Jonna hade säkert mycket höga förväntningar när de köpte
huset/jordbruksfastigheten i höstas för att där ha hästar och sina älskade hundar.
I och med kommande separation från Jonte raserades drömmarna och hon har kanske
banklån som pockar.
Inte omöjligt att hon upplevde Lovisa som orsak till att det blev "pannkaka" av de lantliga
drömmarna.

Fast undrar om hon inte tröttnat, sett någon kommentar om det tidigare i tråden angående hästarna. Med tanke på nedan kommentar i hennes blogg från januari i år verkar det som hon vill till stan, till JA kanske?

"Fuck my life.

Skulle haft festkväll med Therese, Fredrik och några till. Men hästarna tyckte nej, så dom rymde.

Fuck my life, jag vill bli stadstjej! "

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se
Citera
2014-06-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Han är ju faktiskt fortfarande misstänkt om jag inte fattat helt galet.
ja han verkar inte helt avfärdad men i vilket fall så är han hemma ändå, så det kan inte vara något "allvarligt"han misstänks för.
Citera
2014-06-24, 19:12
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Fast undrar om hon inte tröttnat, sett någon kommentar om det tidigare i tråden angående hästarna. Med tanke på nedan kommentar i hennes blogg från januari i år verkar det som hon vill till stan, till JA kanske?

"Fuck my life.

Skulle haft festkväll med Therese, Fredrik och några till. Men hästarna tyckte nej, så dom rymde.

Fuck my life, jag vill bli stadstjej! "

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Kanske började lantdrömmarna krackelera vid denna tid, även om man ej bör dra för
stora växlar från ett enskilt blogginlägg.
Citera
2014-06-24, 19:13
Medlem
Isnatts avatar
En tanke är, kan hon lida av borderline? Det är ju dessutom en diagnos som är vanligare bland kvinnor än män.

Den enda som jag kände som hade borderline (man) fullständigt livsfarlig och avslutade ofta sina relationer våldsamt. Själv fick jag flytta utan att berätta för honom var jag tog vägen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsst%C3%B6rning
Citera
2014-06-24, 19:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
På pricken!

Var framgår det att postaren har insyn i det specifika fallet?
Citera
2014-06-24, 19:27
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofars
Enligt säkra uppgifter så är det styckmord! Och hon dödade kvinnan i Askersund men tydligen styckade den hemma i stallet! Och sen körde till Hällabrottet för att dumpa påsarna!

Måste vara det mest svåra stället att tvätta rent efteråt..betonggolv eller trägolv med tusen små ställen där blod och annat kan fastna.

Blodlukt är förövrigt något som hästar får panik av.
Citera
2014-06-24, 19:29
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Måste vara det mest svåra stället att tvätta rent efteråt..betonggolv eller trägolv med tusen små ställen där blod och annat kan fastna.

Blodlukt är förövrigt något som hästar får panik av.

Om mordet var planerat kanske det var därför hon ville bli av med hästarna snabbt.
Citera
2014-06-24, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Var framgår det att postaren har insyn i det specifika fallet?
Det har hen sannolikt inte heller, utan redogör för hur man brukar göra. Att hen känner till ordet hygiensäck höjer trovärdigheten betydligt.
Citera
2014-06-24, 19:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Vart framgår det att styckningen genomfördes i stallet?
I Lofars inlägg, tydligen. Sedan är trovärdigheten en bedömningsfråga.
Citera
2014-06-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Kanske började lantdrömmarna krackelera vid denna tid, även om man ej bör dra för
stora växlar från ett enskilt blogginlägg.
Jag skulle snarare tro att hon med stan menar Örebro och inte lilla Askersund, känner mig inte som någon stadsbo precis
Citera
2014-06-24, 19:37
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jo men mord pgd av svartsjuka när det gäller kvinnor är ännu mer ovanligt. Det är mer av en mansgrej att mörda pgd av svartsjuka.
Jo, men jag menar att avundsjuka knappast är ett motiv särskilt ofta.
Citera
2014-06-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jo men mord pgd av svartsjuka när det gäller kvinnor är ännu mer ovanligt. Det är mer av en mansgrej att mörda pgd av svartsjuka.

Och vilket motiv brukar ligga bakom när kvinnor mördar menar du då..? Läste slarvigt, avundsjuka skriver du ju, aha !!
Senast redigerad av Gaianzenith 2014-06-24 kl. 19:43. Anledning: misstag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in