Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-25, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eson57
Det är ju detta som är så skrämmande,som gör att vi alla spekulerar hej vilt. Att en tjej som "alla" beskriver som en vanligt,snäll hästtjej..Kanske vi alla kan bli styckmördare i ett liknande sammanhang?? Nu tror jag inte det men vad fan har hänt med henne som kan göra nåt sånt? Detta rubbar världsbilden i allafall för mig,samma sak när jag ser en våldtäktsman eller manlig mördare, tanken finns " men varför han ser ju snäll och trevlig ut" .Tror att det är fler som tänker samma sak..

Jag hänvisar återigen till inslaget där en professor i psykologi bekräftar det det du säger.
(FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
2014-06-25, 21:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Efter sådana här virriga inlägg kan det vara på sin plats att erinra om – att det är mycket
stor diskrepans mellan det som i folkmun benämns psykopat och den psykiatriska
diagnosen.
Efter att jag två gånger noga läst igenom JH:s 5 års samlade bloggande, som är ganska
omfattande – har jag funnit att det mycket osannolikt att hon skulle vara en psykopat
i diagnosens korrekta betydelse.

Psykopati är inte en psykiatrisk diagnos. Antisocial personlighetsstörning möjligen.
Citera
2014-06-25, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Självömkan???Du ger ett jävligt osympatiskt intryck. Jag har inte kollat tillbaka på dina inlägg,men du ger ett osäkert intryck...Vet du så mycket mer? Jag vet ju inte "ett skit" enligt dej.
Du ger sken av att känna JH. Och du är stolt över detta..Bara ditt nick-namn talar om för mej vad mogen du är....

Såg du inslaget? (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Vad säger professorn i psykologi om 1:a gångsförbrytare, stadsmiljö och impulsmord från 3:30 och framåt?
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-06-25 kl. 21:54.
Citera
2014-06-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callingelvis
Du tror inte hon pratade med chefen ang att hon skulle vara ledig? Tidpunkt vet jag däremot inte.
- Du jag skulle behöva gå hem tidigt.
- Varför det?
- Jo det är så att jag mörda och stycka en tjej och jag skulle verkligen behöva ta hand om det innan lukten kommer.

Typ så?
Tror inte hon berättat för chefen, inte vart liket var o allt efter hon vart iskall på jobbet hela dagen. Tror mer på att hon åkte hem bröt ihop framför JN och sen ringde hon själv polisen.
Därför sitter JN häktat, för hon själv ringde polisen och inte han.
Men det är såklart bara vad jag tror!
Citera
2014-06-25, 21:53
Medlem
RegnochSols avatar
Det kan vara så att J***a styckade kroppen innan hon gick för att arbeta. Under tiden förvarades kroppen i eller runt gården. J N kommer hem från sitt arbete och upptäcker detta. J***a kommer hem, JN konfronterar henne, J***a "tvingar" honom till slut att hjälpa henne med att frakta bort kroppen. Efter det att kroppen dumpats larmar JN omedelbart polisen.
Citera
2014-06-25, 21:55
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag kände en bordis, hon var allmänt känd för att vara extremt förbannad utan förvarning. Kunde skälla ut folk efter noter utan förvarning på jobbet, för att sedan vara hur glad som helst på eftermiddagen.

När hon var hemma var det likadant fast värre, kunde växla på en 1/10 sekund med extrem ilska och sedan idealisering. Bordisar är generellt läskiga personer, jag såg någon statistik på hur många manliga bordisar som satt inne och det var en avsevärt HÖG siffra.

Naturligtvis varierar detta från person till person, men det vanligaste är med all säkerhet extrem och omotiverad ilska. Du tillhör nog undantagen. Var glad för det.

Visst kan man bli arg, men när jag blir arg så är det för att för mycket går åt helvete på samma gång och jag reagerar inte förrän det blivit för mycket att hantera.

Det enda folk faktiskt märker när det gäller mig är att jag är känslig som få. Jag gråter flera gånger om dagen, känner mig förstörd så fort någon jag bryr mig om mår dåligt och låter skitsaker förstöra för mig. Jag har alldeles för mycket empati och det kommer med största sannolikhet bli det som tar kål på mig till slut. Jag fungerar inte om någon jag bryr mig om mår skit. Jag ligger i sängen och vägrar äta och ibland även dricka vatten.

Jag skulle aldrig kunna mörda någon. Inte kallblodigt, inte avsiktligt. Sen kan nog alla hamna i en pressad situation där vi råkar döda någon, genom en knuff och personen landar olyckligt kanske.

Jag vet inte vad jag vill få fram egentligen.. Jag blir bara ledsen när folk ser människor med borderline som galna, elaka människor, fullt kapabla till att mörda. Jag är så långt ifrån elak och blir alltid ledsen när jag ser hur vissa behandlar andra illa.
Citera
2014-06-25, 21:55
Medlem
Citat:
24-årig man:
Häktad misstänkt för skyddande av brottsling, på den lägre misstankegraden, skäligen misstänkt. Han bor på samma gård som den mordmisstänkta kvinnan. De har tidigare haft ett förhållande. Enligt hans advokat finns inga konkreta bevis mot mannen, som nekar till brott.

24-årig man:
Anhållen inledningsvis, men släpptes i helgen. Misstänkt, på den lägre misstankegraden, för skyddande av brottsling. Hade ett förhållande med den mördade 22-åriga kvinnan som han känt i många år och har tidigare haft ett förhållande med den 24-åriga kvinnan.
Är formellt fortfarande misstänkt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119073.ab

Skyddande av brottsling för bägge två. Vad är det som är oklart för polisen som får dem att misstänka de två männen.
Citera
2014-06-25, 21:58
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Skitsnack. Och med med statistik kan bevisa vad fasen som helst.
Min bästa väninna lider av borderline, och hon är som folk är mest, fast lite mer känslig, lite mer drama queen, gråter lätt men skrattar även lika lätt. Hon är även den som många i bekantskapskretsen väljer att anförtro sig åt då hon är bra på att lyssna och inte ägnar sig åt skvaller. Hon är den minst våldsbenägna människa jag känner och gråter högljutt om hon ser barn eller djur som lider på tv.

Låter nästan som att jag skulle vara din vän. Mina vänner kommer alltid till mig när det är något och de vet att ingenting kommer ut. När djur och barn lider så gråter jag massor och länge, även om det är en dålig, fejkad film.
Citera
2014-06-25, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Skitsnack. Och med med statistik kan bevisa vad fasen som helst.
Min bästa väninna lider av borderline, och hon är som folk är mest, fast lite mer känslig, lite mer drama queen, gråter lätt men skrattar även lika lätt. Hon är även den som många i bekantskapskretsen väljer att anförtro sig åt då hon är bra på att lyssna och inte ägnar sig åt skvaller. Hon är den minst våldsbenägna människa jag känner och gråter högljutt om hon ser barn eller djur som lider på tv.

Statistiken var avsedd för hanar på kåken. Din vän är hona och antagligen ingen kåkfarare.
Citera
2014-06-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Om det stämmer att hon backade upp bilen strax efter kl. 9, så bör det innebära att det då var dags för lastning.
Dödade hon LL strax efter kl. 6 så har hon haft nära 3 timmar på sig för styckning. (om den nu utfördes i lägenheten).
Köra kroppen till Hällabrottet tar ca en halvtimma.
Hon kan ha hunnit med att gå ut med hundar, äta lunch och se ett CSI-avsnitt innan hon åkte till jobbet.

Du tror att hon har lyckats städa så väl i lägenheten att polisen inte är säkra på att det är mordplatsen?

Klockan nio har hon alltså styckat klart. Så kör hon kroppsdelarna till Hällabrottet och är tillbaka klockan halvtio.

Så tittar hon en timma på CSI och klockan är halv elva, går ut med hundarna, klockan är elva och så äter hon lunch en halvtimma och klockan är halv tolv. Så städar hon lägenheten efter styckningen från halv tolv till halv tre och går på jobbet och börjar jobba tre och ingen märker något.

Citera
2014-06-25, 22:08
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Psykopati är inte en psykiatrisk diagnos. Antisocial personlighetsstörning möjligen.

Det stämmer som du säger och jag är ej heller någon expert på det området, men har
jobbat många år som sjuksköterska på rättspsyk och även på psykiatriska intagnings
och behandlingsavdelningar. Detta var på 60 och 70-talet. Jag är nu folkpensionär sedan
5 år.
Hur som helst uppfyller inte alls JH de kriterier som brukar nämnas vid psykopati, eller
mera modernt kallad – antisocial personlighetsstörning.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-25 kl. 22:15.
Citera
2014-06-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoopycom
Jobbar som insatsledare på Räddningstjänsten och vi har inga sådana utbildningar hos!
Vet inte varför vi skulle ha kunskap om att dra människor i filt när det finns bättre sätt att dra folk.

För att kunna ta ut våra rullstolsburna elever har vi fått utb av brandkåren i händelse av brand
Jobbar som ansvarig på elevboende har varit med vid flertal tillfällen
Alla elever är rullstolsburna och efter att ha fått undan syrgas påbörjas naturligtvis utrymning
Ej med rullstol och permobil utan med ullfilt , starkt lakan, kraftig gardin eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in