Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 21:28
Medlem
ADHDMilfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffigarosamoln
Asså seriöst? Hatar människor som tar borderline som någon jävla psyopatdiagnos! Jag har själv borderline och det enda som jag har problem med är det emotionella, alltså är mer sårbar och känner känslor mycket mer, vilket till och med kan leda till MER medlidande med andra personer.. Om du inte visste det så är borderline ett gammalt ord för en diagnos som NUMERA kallas emotionell instabilitets personlighets störning. Shit asså! :whoco5:
Vill tillägga att jag legat på psyket o träffat folk med just borderline och de jag träffat har då fan inte varit några snyftande harkel puttar utan ren o skär ilska....
Citera
2014-06-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det är en sak om känns märklig. Det finns ju folk nu som avlyssnat hela orten och inget har då lagts fram som visar på att hon är en totalt psykopatisk person. Borde det inte ha märkts om hon var psykopat. Eller blev hon psykopat just i år kring midsommar?

Nu har jag inte googlat,utan pratar av egen erfarenhet: En nära släkting till mej har diagnos psykopat. Han har accepterat sin diagnos,som fått honom att framstå som ett monster.
Enl. honom saknar han fullständigt empati... men det gör han INTE enl mej. Han kan bära sej hur sjukt åt som helst,mot människor som sviker. Djuren är hans hela värld. Hundar,katter,lamm.hästar. Han ömkar för alla djur,samtidigt som han stryper folk med cykelkedja...Därför kan jag känna lite hur Jonna tänkt..
Denna nära släkting är min älskade lillebror som avled för några år sen...
Citera
2014-06-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det känns som att du inte riktigt läser i tråden? Det allra mesta du frågar om finns i trådenoch vad gäller tiderna får man en rätt bra bild av dem, om man läser i tråden. Ja hon började dagen med misshandel och vållande till annans död samt styckning. Började jobba kl 15. Vet inte när hon slutade men bad alltså om att få sluta tidigare iaf. Det har inte framgått vem som ringde polisen.

Okej. Hon hann alltså med att misshandla någon till döds, eventuellt flytta henne och stycka henne, köra henne fyra mil och dumpa henne och städa i JAs lägenhet på hur många timmar? 6 timmar?
Senast redigerad av nie 2014-06-25 kl. 21:34.
Citera
2014-06-25, 21:33
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
När skulle hon ha gjort det? Hon jobbade ju hela dagen och ville bara gå tidigt hem? Ringde hon chefen senare och berättade då eller?
Hon jobbade från kl 15, hon kanske skulle ha jobbat till 22 men fick gå hem 21:30? Typ? Chefen bör hur som helst ha ringt polisen direkt efter hen fått höra det. Om det nu stämmer alltså. (och det skulle kunna vara ytterligare en sak som talar för att JN inte varit inblandad alls.)
Citera
2014-06-25, 21:33
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDMilf
Vill tillägga att jag legat på psyket o träffat folk med just borderline och de jag träffat har då fan inte varit några snyftande harkel puttar utan ren o skär ilska....

Och då självklart extremfall, eftersom de låg på psyket.

Nej, de flesta med borderline är inte galna mördare. Ignorant som fasen att tro det.
Citera
2014-06-25, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Nu har jag inte googlat,utan pratar av egen erfarenhet: En nära släkting till mej har diagnos psykopat. Han har accepterat sin diagnos,som fått honom att framstå som ett monster.
Enl. honom saknar han fullständigt empati... men det gör han INTE enl mej. Han kan bära sej hur sjukt åt som helst,mot människor som sviker. Djuren är hans hela värld. Hundar,katter,lamm.hästar. Han ömkar för alla djur,samtidigt som han stryper folk med cykelkedja...Därför kan jag känna lite hur Jonna tänkt..
Denna nära släkting är min älskade lillebror som avled för några år sen...

Lyssna på TV-inslaget istället för att självömka, du vet inte ett skit om JH.
(FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Citera
Medlem
feteprophetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asqwe
Jag trodde inte att den metoden användes i Sverige längre. Det kanske är en geografisk fråga, i majoriteten av våra län/landsting lämnar personalen sjukhus eller vårdinrättningar i händelse av brand. All form av evakuering sköts helt och hållet av brandförsvaret som också är utbildade att kunna hantera och agera i dessa situationer.
Det är dels en försäkringsfråga och dels en arbetsmiljöfråga.
Sjukvårdspersonalen har inte som ansvar att agera i ett utrymningsarbete eftersom det kan skapa större skada.
Tidigare gjorde man så på vissa ställen, men idag är det isåfall mycket ovanligt.
Antalet patienter/brukare/vårdtagare i förhållande till antalet personer som ingår i personalgruppen är ju inte heller jämnt fördelad. Det innebär isåfall att personalen måste välja vilka de skall försöka rädda..och då är det plötsligt en etisk fråga.
Det innebär risk för att personalen skadar sig/förolyckas och själva fraktandet av patienter på filt i trappor eller liknande kan få enorma konsekvenser.

http://www.sundsvall.se/Aktuellt/Nyheter/Nyheter/Mycket-radigt-agerande-vid-tvattstugebrand-i-aldreboendet-Kristinelund-pa-mandagkvallen/

Du menar att alla ålderdomshem, hem för utvecklingsstörda m.m har upprättat evakueringsplaner för att inte använda dom? Jobbade som skyddsombud på ett hem i mina yngre dagar, eller var vald till det och det var ett jävla tjat om handlingsplan vid brand, övningar och utbildningar från brandkår.

Edit: Läste nu igenom mitt svar, det kan uppfattas som otrevligt, var inte alls min tanke.
Senast redigerad av fetepropheten 2014-06-25 kl. 21:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
När skulle hon ha gjort det? Hon jobbade ju hela dagen och ville bara gå tidigt hem? Ringde hon chefen senare och berättade då eller?
Du tror inte hon pratade med chefen ang att hon skulle vara ledig? Tidpunkt vet jag däremot inte.
Citera
2014-06-25, 21:35
Medlem
feteprophetens avatar
Citat:
Okej. Hon hann alltså med att misshandla någon till döds, eventuellt flytta henne och stycka henne, köra henne fyra mil och dumpa henne och städa i JAs lägenhet på hur många timmar? 6 timmar?

JN kanske sitter för att han har städat, i tron om att han städade efter ett slagsmål eller nått
Citera
2014-06-25, 21:36
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Tråkigt att du inte tagit bladet ifrån munnen tidigare då? Då hade det sluppits spekulera huruvida hon erkänt styckning eller inte. Tydligen tycker du det är försvarbart att döda/stycka en människa. En människa som har anhöriga som älskar henne...Vad har du för utbildning eftersom du kan dementera att hon är psykopat??? Det finns farligare människor än psykopater kan jag lova dej. Psykopat har fått en onödig negativ klang. Vissa kombinationer är etter värre än psykopatdrag. En diagnostiserad psykopat är inte så samvetslös som Jonna,kan jag lova! Läs på lite om psykopater innan du öppnar truten. Jag har levt ihop med en "psykopat" i 20 år...

Efter sådana här virriga inlägg kan det vara på sin plats att erinra om – att det är mycket
stor diskrepans mellan det som i folkmun benämns psykopat och den psykiatriska
diagnosen.
Efter att jag två gånger noga läst igenom JH:s 5 års samlade bloggande, som är ganska
omfattande – har jag funnit att det mycket osannolikt att hon skulle vara en psykopat
i diagnosens korrekta betydelse.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-25 kl. 21:39.
Citera
2014-06-25, 21:36
Medlem
Formsvackas avatar
Faen! Alla JH's konton är ju nedsläckta. Webstagram, Badoo, facecock.. u name it
Citera
2014-06-25, 21:37
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Hon har setts utanför JA:s hus vid kl 6 på morgonen, sen har hon gått in och kommit ut efter en stund, och åkt iväg. Kommit tillbaka strax efter kl 9 och då kört bilen fram till porten. Enligt uppgifter i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in