Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur hävdar man nödvärn om man slår någon i bakhuvudet? Var fanns livsfaran för JH? Glöm det tycker jag. JH är en kallblodig mördare anser jag.

Jag tippar på att det här fallet kommer att bli ett flitigt använt referensfall i krimtrådarna när det kommer till sannolikhet och rimlighetsdiskussionerna. Fallet Jonna kommer att täppa till käften på många "besserwissers", det är jag helt övertygad om. Även det osannolika händer ibland.

Du får gå tillbaka och läsa igen här tror jag. Jag har aldrig hävdat att jag tror att det handlar om nödvärn eller att hon skulle kunna komma undan med någon nödvärnsförklaring.
Citera
2014-06-27, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Hon kanske få massor av beundrare som skriver brev till henne? Hon kan välja och vraka och lätt hittar en man hon kan gifta sig med? Sån brukar ju hända kända manliga kriminella t.e.x Anders Breivik. Ju grövre brott desto fler beundrare få dem! Är det annorlunda för att hon är tjej?

Jag tror att de flesta män tänker, har Jonna alla hästarna i stallet. Vem vågar gå till sängs med en sådan brud? Vakna upp och inse att kuken förmodligen ligger i en plastpåse i andra änden av stan.

Hur är man funtad när man gör som Jonna? Totalt intelligensbefriad tror jag att hon är.
Citera
2014-06-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag funderade här över varför man skrev att kroppen var illa tilltygad. Det är en konstig grej att skriva när den är styckad. Det känns ju som självklart och det kanske fanns en ytterligare innebörd. Om hon torterat LL med kniven. Det har ju också skrivits om rykten från orten att hon inte skulle ha gått att känna igen och liknande.

Jonna har säkert gått loss med kniven samtidigt som hon styckat.
Citera
2014-06-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jonna har säkert gått loss med kniven samtidigt som hon styckat.

Det låter mer som om att hon lämnade henne efter att ha stuckit eller skurit henne med kniven och kommit tillbaka senare och styckat.
Citera
2014-06-27, 00:15
Medlem
Citat:
Jag tror att de flesta män tänker, har Jonna alla hästarna i stallet. Vem vågar gå till sängs med en sådan brud? Vakna upp och inse att kuken förmodligen ligger i en plastpåse i andra änden av stan.

Hur är man funtad när man gör som Jonna? Totalt intelligensbefriad tror jag att hon är.

Du pratar om JN och JA här. De känner sig nog inte allt för lustiga för tillfället.

Att man mördar och styckar har inget med intelligens att göra eller vid vilken kvot blir man styckmördare?
Citera
2014-06-27, 00:16
Medlem
Citat:
Det låter mer som om att hon lämnade henne efter att ha stuckit eller skurit henne med kniven och kommit tillbaka senare och styckat.

Ja hon högg Lovisa X antal gånger och sen lämnade hon henne och återkom med såg mm några timmar senare, då klär hon av Lovisa för det är lättare när hon ska stycka. Sen använder hon kniven på sin rival som hon verkligen hatar. Kanske slår lite mer med hammaren?
Citera
2014-06-27, 00:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Vad tror ni om denna störda människas chanser att anpassa sig till samhället efter avtjänat straff? Tror ni hon kan bo kvar i orten eller kommer hon att leva under ständiga hot?

Jag tror att det är ett ickeproblem, hon tar livet av sig innan hon hinner släppas ut. Hon klarar inte av att leva med vad hon har gjort. Att hon angav sig själv tyder på ett svagt psyke, hon är död inom några år tror jag.
Citera
2014-06-27, 00:22
Medlem
Citat:
Hur hävdar man nödvärn om man slår någon i bakhuvudet? Var fanns livsfaran för JH? Glöm det tycker jag. JH är en kallblodig mördare anser jag.

Jag tippar på att det här fallet kommer att bli ett flitigt använt referensfall i krimtrådarna när det kommer till sannolikhet och rimlighetsdiskussionerna. Fallet Jonna kommer att täppa till käften på många "besserwissers", det är jag helt övertygad om. Även det osannolika händer ibland.

Jag kan inte se att hon döms för annat än mord, fallet verkar solklart och planerat eftersom hon (enligt ab) hade med sig hammare och väntade tills tidlåset öppnade in till trappuppgången.

Dessutom är det ett uppenbart likgiltlighetsuppsåt eftersom hon lämnade en döende LL ensam i lägenheten.
Citera
2014-06-27, 00:24
Medlem
Citat:
Jag tror att det är ett ickeproblem, hon tar livet av sig innan hon hinner släppas ut. Hon klarar inte av att leva med vad hon har gjort. Att hon angav sig själv tyder på ett svagt psyke, hon är död inom några år tror jag.

Och inte bara det, hon klarar inte 10 + år på Hinseberg så hon hänger sig i sin cell.
Citera
2014-06-27, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du pratar om JN och JA här. De känner sig nog inte allt för lustiga för tillfället.

Att man mördar och styckar har inget med intelligens att göra eller vid vilken kvot blir man styckmördare?
De var eller har varit intresserade av Jonna INNAN det här hände. Nu tror jag att de inte är särskilt förtjusta i henne. Nej, jag pratar om män i allmänhet som vet vad Jonna är kapabel till.
Citera
2014-06-27, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Och inte bara det, hon klarar inte 10 + år på Hinseberg så hon hänger sig i sin cell.

Det gjorde den manlige (misstänkte) styckmördaren från Örebro för några år sedan.
Citera
2014-06-27, 00:27
Medlem
Citat:

Det tror jag med. Att leva med att ha utsatt familj och vänner för allt de gått igenom det senaste orkar hon med all säkerhet inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in