Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Säker?
Ja.
Citera
2014-06-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Vad jag kan minnas från tidigare inlägg i tråden så skrev du att dina föräldrar hade pratat med JN och att de bodde i samma by och att han var hemma och hade matat djuren och att det inte var han som var anhållen. Fel! Det kan man väl kalla för desinformation. Och om du känner folk är helt ointressant, men naturligtvis har du lika mycket rätt att göra inlägg som jag, men om du gör det håll dig till sanningen och förök inte göra dig märkvärdig genom att låtsas att du vet mer än du vet.

EEEHHH du är nog helt ute och cyklar! Jag har aldrig skrivit något sådant! Så lägg ner!!!
Citera
2014-06-24, 22:17
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Nu är jag ingen direkt expert på hur lång tid det tar att stycka människor, men som jag förstått det av andra i tråden så är det tight med tid oavsett, så att hon dessutom ska ha hunnit sitta i timmar med ångest också är nog inte hållbart.

Hmm. Efter att ha läst tråden var min uppfattning att mordet kunde skett redan tidig morgon (05:00) och att det inte uppdagades innan sen kväll samma dag.
Då har jag väl fått detta om bakfoten då.
Citera
2014-06-24, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja det verkar ju som de greps samtidigt: https://www.facebook.com/polisen.i.orebro.lan?fref=ts
Då faller ju hela teorin med att JA greps dagen efter då han kontaktade polisen pga att han fått höra att ett mord begåtts och fattat misstankar att det var LL.

Snarare greps han samma kväll/natt med JN och släpptes dagen efter, till skillnad från JN som häktades, eller..?

Varifrån kom uppgiften att JA kontaktade polisen egentligen? Eller släpptes han, åkte hem och såg lägenheten varefter han ringde polisen, rörigt och snurrigt!

I den infon skriver polisen:
Den troliga brottsplatsen är i Askersund. Kroppen har efter mordet flyttats till fyndplatsen i ett skogsområde i Hällabrottet utanför Kumla.

och

Polisen är fortsatt intresserade av att undersöka alla platser där intressanta bevis kan finnas liksom att prata med alla personer som kan ha intressant information som hjälper oss i utredningen av vad som hänt och vem eller vilka som är skyldiga.

Jag tycker att det är lite konstigt att inte polisen nämner BOs hem som en intressant plats man söker iakttagelser ifrån, om det nu skulle vara så att styckningen ägt rum där.
Citera
2014-06-24, 22:19
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
En tanke är, kan hon lida av borderline? Det är ju dessutom en diagnos som är vanligare bland kvinnor än män.

Den enda som jag kände som hade borderline (man) fullständigt livsfarlig och avslutade ofta sina relationer våldsamt. Själv fick jag flytta utan att berätta för honom var jag tog vägen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsst%C3%B6rning

Men lägg ner, varför skulle hon ha borderline? Som att alla med borderline är psyksjuka människor som mördar och skrämmer folk?
Citera
2014-06-24, 22:20
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Vad jag kan minnas från tidigare inlägg i tråden så skrev du att dina föräldrar hade pratat med JN och att de bodde i samma by och att han var hemma och hade matat djuren och att det inte var han som var anhållen. Fel! Det kan man väl kalla för desinformation. Och om du känner folk är helt ointressant, men naturligtvis har du lika mycket rätt att göra inlägg som jag, men om du gör det håll dig till sanningen och förök inte göra dig märkvärdig genom att låtsas att du vet mer än du vet.
Det var Lina70 som skrev det...
Citera
2014-06-24, 22:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Och det där är i princip precis vad jag skrev fast med andra ord. Min poäng är att det kanske faller naturligt för en stalltjej att utföra en styckning i just en tvättspilta, då det troligtvis är lättare att tvätta där än på något annat håll. Jag vet inte om det kommit fram något annat ställe där det ska ha utförts. När polisen väl har ett humm om var det kan ha hänt är lätt för dom att bekräfta det med tekniker, så egentligen finns det ju inget bra ställe när väl en misstanke väckts mot en person.

Nu hade MGM häst hemma på gården, inte en stor anläggning så jag tror inte ens att hon hade en spolspilta (det heter så) i sitt "stall".
Citera
2014-06-24, 22:22
Medlem
Hulls avatar
När de äkta Etter-Nerkingarna är registrerade och klara för inlägg kommer vi nog få klarhet i vad som hänt. Tack vare olika PM och sammanställning av verifikationer har jag en ganska klar bild av vad som hänt ( inbillar jag mig ) men får tyvärr inte säga något förrän det släpps offentligt så det är liksom ingen mening med det då.

Det är riktigt spännande kan jag avslöja och väldigt otäckt med en underliggande tragik. Det absolut viktigaste här är hur JH kände sig veckorna före, under och efter brottet.

Brasklapp för att det inte kommer från källan utan från polisens utredning, så det kan tillkomma och ändras saker utifrån vad JH vågar erkänna. Jag vet inte allt, men vissa saker vet jag nu.
Citera
2014-06-24, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det var Lina70 som skrev det...
Hon skrev även det här:
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
JN har iallfall varit på gården och matat djuren, vilket han fick göra trotts att gården är avspärrad. Han pratade då bla med några grannar och tro mig att grannarna har blivit nerringda av alla reportrar från höger och vänster, dom har slutat svara i telefon tom.
Jag tror hon hör hemma bland berg, skogar, träsk och tänder.
Citera
2014-06-24, 22:24
Medlem
Corrosives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Ja det verkar ju som de greps samtidigt: https://www.facebook.com/polisen.i.orebro.lan?fref=ts
Då faller ju hela teorin med att JA greps dagen efter då han kontaktade polisen pga att han fått höra att ett mord begåtts och fattat misstankar att det var LL.

Snarare greps han samma kväll/natt med JN och släpptes dagen efter, till skillnad från JN som häktades, eller..?

Varifrån kom uppgiften att JA kontaktade polisen egentligen? Eller släpptes han, åkte hem och såg lägenheten varefter han ringde polisen, rörigt och snurrigt!

Hur får du det här till att dom greps samtidigt?
"Två män, båda födda 1990, anhölls också skäligen misstänkta för medhjälp till mord."
Citera
2014-06-24, 22:25
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
När de äkta Etter-Nerkingarna är registrerade och klara för inlägg kommer vi nog få klarhet i vad som hänt. Tack vare olika PM och sammanställning av verifikationer har jag en ganska klar bild av vad som hänt ( inbillar jag mig ) men får tyvärr inte säga något förrän det släpps offentligt så det är liksom ingen mening med det då.

Det är riktigt spännande kan jag avslöja och väldigt otäckt med en underliggande tragik. Det absolut viktigaste här är hur JH kände sig veckorna före, under och efter brottet.

Brasklapp för att det inte kommer från källan utan från polisens utredning, så det kan tillkomma och ändras saker utifrån vad JH vågar erkänna. Jag vet inte allt, men vissa saker vet jag nu.

Våga erkänna? Hon har redan fuckat sitt liv i och med detta mord, hon kommer ha svårt att få jobb osv... hon kommer sluta som en utstött socialbidragstagare.
Citera
2014-06-24, 22:25
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
...
Jag tycker att det är lite konstigt att inte polisen nämner BOs hem som en intressant plats man söker iakttagelser ifrån, om det nu skulle vara så att styckningen ägt rum där.

Bara för att vidga trådens perspektiv, vad utesluter fyndplatsen som den plats kroppen delades på? Ett försök att komma undan polisen som misslyckas pga att det krävs en "väldigt speciell typ av individ" för att klara av att stycka en kropp.

Källa: Leif GW Persson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in