Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 20:40
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Du kan inte mena allvar på en fläck? Har du nån forskning som stödjer detta eller är du en man som bara fått för dig nåt? Jag skulle definitivt inte påstå att avundsjuka mellan kvinnor är jättevanligt, och säkerligen inte vanligare än mellan män, jösses. Och vad gäller detta fallet specifikt så är det inte allt för vilt att gissa att du har skitfel.

Jag är kvinna inte man. Jag menar inte att avundsjuka brukar leda till mord men avundsjuka bland tjejer är ständigt förekommande redan i grundskolan. Man sprider skitsnack, rykten och skvaller för helt idiotiska saker. Har varit utsatt för det givetvis men jag har gång på gång även sett det bland andra tjejer. Både i vuxen ålder och som barn. Mord är alltid ovanligt bland kvinnor, det vet jag. Sen, de teorier som jag tycker verkar rimliga är ju bara en gissning. Alltihopa känns ju rätt galet så då lär nog motivet vara lika knäppt. Mördaren verkar ju vara en tjej som mår dåligt och då kan man ju få för sig vad som helst. Jag tror att hon ångrar sig nu, att hon agerade i desperation. Inte för att jag tycker synd om henne, jag hoppas att hon får livstid.
Citera
2014-06-24, 20:41
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Finns ju dock uppgifter om att hon hotat LL via sms mm ett tag, så helt ur luften kommer ju inte detta.
Jag vet, och advokaten har berättat att hon mått dåligt en längre tid, det kan ju ha utmynnat i en regelrätt härdsmälta typ psykos.
Citera
2014-06-24, 20:47
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Som sagt, jag har inte följt tråden och ville bara inflika på något som nämnts under de två senaste sidorna. Kom egentligen bara hit för att få se en bild på flickorna.
Självklart är det lätt för brottsplatstekniker (är det rätt titel?) att leta fram blodspår i sann CSI-stil. Det jag menar är att man i en tvättspilta lätt kan skölja bort spår som är synliga för blotta ögat, även om det skvätt mycket vid själva styckningen. Jag säger inte att det hände där, bara att man kan göra det där och tvätta bort spår för blotta ögat.

Sen bör man ju dock fråga sig var hon nu kan ha haft en upphängningsanordning, eller var alla andra som styckmördat har en sådan.
Om JA har badkar i lägenheten är det också ett praktiskt ställe att slabba i. Jag har också läst nånstans att det på gården fanns nån typ av uthus "som användes som stall" och om det stämmer är det inte säkert att det fanns nån sån avspolningsplats. Sen förstår jag fortfarande inte hur JH skulle kunna få ut en hel kropp från lgh...
Citera
2014-06-24, 20:51
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
NORRKÖPING. För blotta ögat är ytan helt ren. Men när ljuset släcks och medlet sprutas på lyser plötsligt spåren av en blodig hand. - Nu kan vi få fram det som tvättats bort, säger Allan Jensen, chef för tekniska roteln i Östergötland. Medlet används nu på prov av polisen i Östergötland och har redan hjälpt till vid flera grova brott.

Och det där är i princip precis vad jag skrev fast med andra ord. Min poäng är att det kanske faller naturligt för en stalltjej att utföra en styckning i just en tvättspilta, då det troligtvis är lättare att tvätta där än på något annat håll. Jag vet inte om det kommit fram något annat ställe där det ska ha utförts. När polisen väl har ett humm om var det kan ha hänt är lätt för dom att bekräfta det med tekniker, så egentligen finns det ju inget bra ställe när väl en misstanke väckts mot en person.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag är kvinna inte man. Jag menar inte att avundsjuka brukar leda till mord men avundsjuka bland tjejer är ständigt förekommande redan i grundskolan. Man sprider skitsnack, rykten och skvaller för helt idiotiska saker. Har varit utsatt för det givetvis men jag har gång på gång även sett det bland andra tjejer. Både i vuxen ålder och som barn. Mord är alltid ovanligt bland kvinnor, det vet jag. Sen, de teorier som jag tycker verkar rimliga är ju bara en gissning. Alltihopa känns ju rätt galet så då lär nog motivet vara lika knäppt. Mördaren verkar ju vara en tjej som mår dåligt och då kan man ju få för sig vad som helst. Jag tror att hon ångrar sig nu, att hon agerade i desperation. Inte för att jag tycker synd om henne, jag hoppas att hon får livstid.
Jag tror iofs att det inte så ofta handlar om avundsjuka som om ren och skär bitchighet... Klart det är knäppt och sjukt att mörda nån av svartsjuka, hon har såklart förstört sitt eget liv nu också, för all framtid, och det är väl inte så troligt att hon mådde bra nog för att tänka på det.
Citera
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Om JA har badkar i lägenheten är det också ett praktiskt ställe att slabba i. Jag har också läst nånstans att det på gården fanns nån typ av uthus "som användes som stall" och om det stämmer är det inte säkert att det fanns nån sån avspolningsplats. Sen förstår jag fortfarande inte hur JH skulle kunna få ut en hel kropp från lgh...

Har du sett en stalltjej lyfta höbalar?
Citera
2014-06-24, 20:53
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag har sett, men inte bära lik över axeln inför nyfikna grannar och ortsbor.
Citera
2014-06-24, 20:57
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Jo nog tror jag att hon kan ha orkat, men hur skulle det ha sett ut? Att ta den risken troligtvis i dagsljus, verkar helt otrolig... men visst hon kan ha gjort det utan att en enda människa såg det. Det verkar osannolikt men nån gång händer ju osannolika saker också.
Citera
2014-06-24, 21:01
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har sett, men inte bära lik över axeln inför nyfikna grannar och ortsbor.

Invirad i en matta kasar BO nästan av sig själv nedför trappor. Dock tungt att få
upp i bil/ bagagelucka. Men har man vana att hantera höbalar så kanske det går (?)
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-24 kl. 21:07.
Citera
2014-06-24, 21:02
Medlem
Det har vittnats här i tråden om att JH är en helt "vanlig" fin hästtjej som inte har utmärkt sig negativt på något sätt tidigare. Då undrar jag vart mänskligheten är på väg. Vad är det som gör att alla dessa vanliga undomar, inte bara JH, dödar varandra på de mest bestialiska sätt och för ingenting. Det händer nästan dagligen och speciellt i de större städerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Mycket är naturligtvis drogrelaterat men troligtvis inte i JH:s fall. Har inte framkommit något sådant. Bara en fundering som dök upp när jag läser tråden.
Citera
2014-06-24, 21:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Invirad i en matta kasar BO nära på av sig själv nedför trappan. Dock tungt att få
upp i bagagelucka. Men har man vana att hantera höbalar så kanske det går.

Javisst, hon hade kanske en elevator kopplad till bilen, det vet vi ingenting om, men fullt möjligt.

Menar du att hon skulle presentera sig som mattförsäljare om någon granne öppnade dörren och frågade vem fan det är som släpar mattrullar i trapphuset, rimligt att hon tog den risken, ja kanske.
Citera
2014-06-24, 21:09
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Javisst, hon hade kanske en elevator kopplad till bilen, det vet vi ingenting om, men fullt möjligt.

Menar du att hon skulle presentera sig som mattförsäljare om någon granne öppnade dörren och frågade vem fan det är som släpar mattrullar i trapphuset, rimligt att hon tog den risken, ja kanske.

Om uppgiften om "stallstyckning" stämmer, har hon (och eventuell medhjälpare) uppenbarligen
lyckats få ut BO från lägenhet till bil, utan att väcka grannars uppmärksamhet.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-24 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in