Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-21, 17:55
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Kanske, Eller så har JH brytit ihop och berättat allt.
Fast det tror jag inte man skulle beteckna som "ovanligt".
Citera
2014-06-21, 17:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Fast om hon kommit hem och berättat för honom vad hon gjort, och han då inte kontaktar polisen, så har han ju skyddat henne.
Nej, man är inte skyldig att anmäla brott. Men om man skaffar undan kroppen är det skyddande av brottsling. Jämför Ida i Trollhättan. GM fick hjälp av två män med att få undan kroppen, de dömdes för skyddande av brottsling.
Citera
2014-06-21, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Så kan det vara. Det vore ju rafflande. Och då är det ju som i en liten ask. Men varför röjde de inte undan filmen efter då?

För de var inte klara med att röja undan kroppen ännu kanske!
En sak i taget.
Citera
2014-06-21, 17:58
Medlem
JN har iallfall varit på gården och matat djuren, vilket han fick göra trotts att gården är avspärrad. Han pratade då bla med några grannar och tro mig att grannarna har blivit nerringda av alla reportrar från höger och vänster, dom har slutat svara i telefon tom.
Citera
2014-06-21, 18:02
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, man är inte skyldig att anmäla brott. Men om man skaffar undan kroppen är det skyddande av brottsling. Jämför Ida i Trollhättan. GM fick hjälp av två män med att få undan kroppen, de dömdes för skyddande av brottsling.
Aha? Kunde jag aldrig tro men jag litar väl på det då. :-) Tog helt för givet att det räknades som brottsligt att inte berätta när man får veta att någon gjort sig skyldig till mord.
Citera
2014-06-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ni som vet verkar inte veta mycket alls alltså. Ingenting kan man väl säga då. Varför skriva i tråden om ni inget vet?

Jag tycker du bara är väldigt jobbigt i dina 1000 frågor just nu! Nej, senaste för några år sedan så tog en av hennes släktingar livet av sig så nej, inga brott... Som den kumlatjej jag är så kan jag bara säga att låt utredningen göra sitt! Lider med alla föräldrar till barnen i denna utredning. Men mest av alla L*visas familj, som aldrig får se henne mer...
Citera
2014-06-21, 18:17
Medlem
Att JN är släppt omkullkastar kvällens teori som jag hade efter att ha fått information om vad JA gjorde under tidpunkten för brottet samt under onsdagseftermiddagen/kvällen.

Jag lägger ner spekulationerna och läser vidare för kan man inte ens lita på information som kommer från BO släkt och anhöriga om JA´s förehavanden den aktuella tiden då kan man f*n inte lita på något.
Citera
2014-06-21, 18:39
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lina70
Bor man på samma adress så gömmer/skyddar man ju inte personen, den har rätt att vara där för den bor ju där,.
Rekvisiten för brottet skyddande av brottsling ser inte ut så, att det räcker med att upplåta sin bostad åt någon man vet har begått ett brott, utan man måste aktivt agera för att denne ska kunna undgå straff, t.ex. genom att undanröja bevisning eller hjälpa personen att fly landet.

Tidigt tips om den brottsrubriceringen: (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Host.

Det är mycket tjafs och desinformation i tråden nu sedan några sidor tillbaka. En sådan detalj är ryktet att båda männen skulle ha släppts. Det kommer alltså från tidningen Höglandsnytt, som skrivs i Småland. Det de skriver bygger alltså på andrahandsuppgifter av typ viskleken.
Att en smålandsblaska alls skriver om brottet, beror alltså på att GM bott en tid i Vetlanda.
Senast redigerad av Skrev 2014-06-21 kl. 18:41.
Citera
2014-06-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Rekvisiten för brottet skyddande av brottsling ser inte ut så, att det räcker med att upplåta sin bostad åt någon man vet har begått ett brott, utan man måste aktivt agera för att denne ska kunna undgå straff, t.ex. genom att undanröja bevisning eller hjälpa personen att fly landet.

Tidigt tips om den brottsrubriceringen: (FB) Askersund: kvinna gripen för mord på en annan kvinna.
Host.

Det är mycket tjafs och desinformation i tråden nu sedan några sidor tillbaka. En sådan detalj är ryktet att båda männen skulle ha släppts. Det kommer alltså från tidningen Höglandsnytt, som skrivs i Småland. Det de skriver bygger alltså på andrahandsuppgifter av typ viskleken.
Att en smålandsblaska alls skriver om brottet, beror alltså på att GM bott en tid i Vetlanda.

Vet man vad GM gjorde i Vetlanda? Har hon någon koppling till själva Höglandsnytt?
Citera
2014-06-21, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vet man vad GM gjorde i Vetlanda? Har hon någon koppling till själva Höglandsnytt?

hon gick i gymnasiet där iallafall såg jag på henes FB. Så antagligen är hon uppväxt där men har sedan flyttat vidare skulle jag tro.
Citera
2014-06-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Tittar man på övriga bilder verkar hon ha kille, och barn.

Var hittar du hennes fb sida? Jag hittar endast 2 fb sidor om jag söker på det namnet men verkar inte vara någon av dem.
Citera
2014-06-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Var hittar du hennes fb sida? Jag hittar endast 2 fb sidor om jag söker på det namnet men verkar inte vara någon av dem.

Hennes FB-sida är väl borttagen, men innan den togs bort läste jag också att hon gått gymnasiet där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in