Citat:
Ursprungligen postat av
Netzach
Jag kör också mestadels i Linköping och visst är det enda riktiga sättet att hantera en rondell att hålla någorlunda hög hastighet och anpassa den till situationen inuti rondellen snarare än att stoppa upp trafiken bakom bara för man inte har nerver till att analysera trafiken och framföra sitt fordon samtidigt. Finns så många idioter som skapar onödig frustration i trafiken genom att stoppa upp en 4-5 bilar bakom sig när alla utom idioten längst fram ser tre luckor passera förbi samtidigt.
Nu skyller jag inte mitt eget korta temperament på dessa sopor men jag är knappast ensam om att bli frustrerad över onödiga stopp i trafiken. Visa lite hänsyn för fan, jag hade inte tagit bilen om jag inte velat komma fram så fort som möjligt (utan att utsätta andra för fara, naturligtvis, men det gör man snarare om man kör som ett inkonsekvent jävla mähä, i 99 fall av 100 vet jag precis vad jag sysslar med).
nU HAR JAG KÖRT I lINKÖPING TVÅ GÅNGER.
Aldrig att jag skulle köra in i en okänd rondell utan att ha full koll på omgivningen.
Det innebär att sänka hastigheten så jag har full koll, både från höger o vänster.
Får du bilda kö efter mig så gilla läget, aldrig att jag kör i i en korsning med en snabb titt hit o dit.'
Nej det ska dubbelkollas.
Jag är ovan i era rondeller och tänker inte stanna hemma bara för att såna som du tycker att jag ska övningsköra på natten innan jag får tillstånd att köra dagtid.