2009-11-10, 14:02
Medlem
dogbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
Orkar inte att köra om skrevraketer, jag tutar tills de flyttar sig. De är lite tröga i uppfattningen, så jag kommer några minuter senare fram, men förhoppningsvis känner de sig ovälkomna på vägen.

Låt mig bara få det här klargjort.
Ligger du i högerkörfält och tutar på andra fordon tills de flyttar sig till vänster körfält så att du kan köra om i höger körfält?

Eller menar du de som ligger i omkörningsfilen och inte släpper fram dig bakom (vilket definitivt förtjänar en tuta)?
Citera
2009-11-10, 14:20
Medlem
Var inte helt vaken när jag skrev det där.

http://www.1000rr.net/gallery/data/500/mini-bike-frame.jpg

Sådana här är det jag tutar på tills dem flyttar sig. De förekommer mest på småvägar.
Citera
2009-11-10, 14:42
Medlem
De motorcykelfags som behandlades i senaste South Park. Åkte faktiskt förbi ett gäng igår, och de stod där vid ett rödljus och brummade på med sina jävla gashandtag.
Något som nästan är ännu värre är när mopedungar gör precis likadant vid övergångsställen. Man står och väntar på grön gubbe medan ett antal pubertetsmisslyckanden sitter på sina attans mopeder och för så mycket oväsen de kan. Jag menar vad i helvete!
Citera
2009-11-10, 15:01
Medlem
hatar när cyklister ligger ivägen och stannar upp trafiken!
Citera
2009-11-10, 15:03
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saetia
De motorcykelfags som behandlades i senaste South Park. Åkte faktiskt förbi ett gäng igår, och de stod där vid ett rödljus och brummade på med sina jävla gashandtag.
Något som nästan är ännu värre är när mopedungar gör precis likadant vid övergångsställen. Man står och väntar på grön gubbe medan ett antal pubertetsmisslyckanden sitter på sina attans mopeder och för så mycket oväsen de kan. Jag menar vad i helvete!

Men motorcykelfagsen försvinner ju nästan helt på vintern. Det gör tyvärr inte alla som köper en SUV eller liknande och ändå håller nästan krypfart över övergångställena.
Citera
2009-11-10, 15:14
Medlem
Fredroks avatar
Idioter som inte blinkar (alternativt blinkar åt fel håll) när de ska svänga.

Fanskap som drar på helljuset för tidigt (typ 10 meter innan möte) så man blir blind.

Intelligensbefriade tokstollar som inte kan hålla avstånd... hade jag dragkrok på bilen skulle jag bromsa och krossa fronten på era nya jävla BMWs!
Citera
2009-11-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrok
Idioter som inte blinkar (alternativt blinkar åt fel håll) när de ska svänga.

Fanskap som drar på helljuset för tidigt (typ 10 meter innan möte) så man blir blind.

Intelligensbefriade tokstollar som inte kan hålla avstånd... hade jag dragkrok på bilen skulle jag bromsa och krossa fronten på era nya jävla BMWs!

Om du inte körde så jävla långsamt så slipper vi kliva in i bagageluckan och knacka dig på axeln för att uppmärksamma att det kommer folk bakom som vågar köra bil.

Äger du möjligen en Opel eller en Saab?
Citera
2009-11-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Om du inte körde så jävla långsamt så slipper vi kliva in i bagageluckan och knacka dig på axeln för att uppmärksamma att det kommer folk bakom som vågar köra bil.

Äger du möjligen en Opel eller en Saab?

Oavsett vilken hastighet man kör så är det folk som ska ligga 5-10 meter bakom, ofta gubbar i en BMW/Mercedes.
Citera
2009-11-10, 18:44
Medlem
SafariGlenns avatar
Personer som ligger och slickar en i röven när det finns möjlighet att köra om är det värsta jag vet. Hände senast idag när jag körde hem från skolan, det var mörkt och det fanns en fil att köra om i. Men ändå så skulle den jäveln ligga 5 meter bakom, jag körde ju inte ens under hastighetsgränsen.

Om det inte finns möjlighet att köra om så förstår jag fortfarande inte anledningen till att ligga så nära att det skulle bli en krock för minsta inbromsning. Det går ju lika fort att ligga 50 meter bakom som att ligga fem meter bakom.
Citera
2009-11-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Oavsett vilken hastighet man kör så är det folk som ska ligga 5-10 meter bakom, ofta gubbar i en BMW/Mercedes.

Gubbe?
Fick visa legg på bolaget i lördags.
Citera
2009-11-10, 19:00
Medlem
dogbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafariGlenn
Personer som ligger och slickar en i röven när det finns möjlighet att köra om är det värsta jag vet. Hände senast idag när jag körde hem från skolan, det var mörkt och det fanns en fil att köra om i. Men ändå så skulle den jäveln ligga 5 meter bakom, jag körde ju inte ens under hastighetsgränsen.

Han/hon kanske inte riktigt ser vad du ser?

Åkte bakom en bil uppåt Hälsingland för ett par veckor sedan och väntar på omkörningsmöjlighet, personen i bilen slår på varningsblinkers så jag bromsar rätt hårt (och missar en bra omkörningsmöjlighet).
Sedan åker personen med vaningsblinkers på tills det är en lucka på 200 meter (på 70väg) mellan bilarna.
Stannar dock inte, jag tänker...vad fan är det som händer...kör upp till bilen igen och börar kolla efter omkörningsmöjlighet och vipps åker varningsblinkers på igen.
Behöver jag nämna att det var en kvinna som körde (och 4st till i bilen)?

Ja, jag kör BMW.
Citera
2009-11-10, 19:07
Medlem
SafariGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogbreath
Han/hon kanske inte riktigt ser vad du ser?

Åkte bakom en bil uppåt Hälsingland för ett par veckor sedan och väntar på omkörningsmöjlighet, personen i bilen slår på varningsblinkers så jag bromsar rätt hårt (och missar en bra omkörningsmöjlighet).
Sedan åker personen med vaningsblinkers på tills det är en lucka på 200 meter (på 70väg) mellan bilarna.
Stannar dock inte, jag tänker...vad fan är det som händer...kör upp till bilen igen och börar kolla efter omkörningsmöjlighet och vipps åker varningsblinkers på igen.
Behöver jag nämna att det var en kvinna som körde (och 4st till i bilen)?

Ja, jag kör BMW.

Nu var det ju kvinnan som körde bilen som agerade minst sagt underligt.
När jag körde så kan jag inte påstå att jag hindrade från någon omkörning, jag låg i stadiga 75 kilometer i timmen utan några blinkers eller liknande på. Ändå så låg personen bakom och tryckte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in