2014-06-23, 19:51
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorBalls
https://www.vehicleenquiry.service.gov.uk/

Tack för länken.
Tog mc'n och stack dit och kollade. Dom har parkerat sig rakt över brandstationen på andra sidan viadukten på en i mina ögon okänd parkeringsplats.
Där stod ca 10 husvagnar och tre dragbilarna, misstänker att dom andra är ute och letar jobb. I lägret fanns bara 3 småglin och två kärringar, inga karlar vad jag kunde se, men dom kommer väl ikväll kan tänka. Än så länge är där väl hyfsat rent på platsen. Skall bli spännande att se vilket skick dom lämnar den i. Det som förvånar mig är att dom har lyckats leta upp en undangömd (den är inte helt lätt att hitta till) 7 dagars parkering som är gratis så nära city, den är helt perfekt för deras syfte. Tog två reg nummer som jag skall kolla mot länken som DoctorBalls skickade...
Citera
2014-06-23, 20:35
Medlem
Lawlines avatar
Lägg upp deras regnummer här till offentlig beskådning med tid och plats. Då kan man kolla vilka områden som dom rör sig inom. Syns deras regnummer i närheten av dieselstölder eller andra stölder så är det lätt att räkna ut vad dom gjort.
Citera
2014-06-23, 22:31
Medlem
Sleepyoh22s avatar
I Stockholm Spånga vid början av Hjulsta nedanför 'backen' så är det nytt zigenarläger.

http://i59.tinypic.com/29gg9l0.png

Visar på kartan där vart det är. Ett 30 tal bilar, varit där kanske 2 veckor nu? vissa nya fina dyra bilar/husvagnar till äldre skruttigare lastbilar och några vanliga 'bruksbilar'. Såg lite kvinnor och barn springa runt där en tidig förmiddag, vet inte vad dom gjorde, männen verkade inte vara på plats iallafall. Något som sett någonting mer därifrån?
Citera
2014-06-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
I Stockholm Spånga vid början av Hjulsta nedanför 'backen' så är det nytt zigenarläger.

http://i59.tinypic.com/29gg9l0.png

Visar på kartan där vart det är. Ett 30 tal bilar, varit där kanske 2 veckor nu? vissa nya fina dyra bilar/husvagnar till äldre skruttigare lastbilar och några vanliga 'bruksbilar'. Såg lite kvinnor och barn springa runt där en tidig förmiddag, vet inte vad dom gjorde, männen verkade inte vara på plats iallafall. Något som sett någonting mer därifrån?

Det har varit ett läger där sedan närmare två månader men i förra veckan var det bara några enstaka husvagnar kvar, plus byggavfall naturligtvis.
Citera
2014-06-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmSteinitz
Det har varit ett läger där sedan närmare två månader men i förra veckan var det bara några enstaka husvagnar kvar, plus byggavfall naturligtvis.
I dungen mitt emot det lägret står det fortfarande sunkiga husvagnar (romer) och hela dungen är naturligtvis full av skräp och rester av en husvagn från tidigare avhysning. Asfaltsläggarna har flyttat till Saab Technologies parkering på andra sidan järnvägen mot Jakobsberg. Märkligt att inte företaget sett till att de blivit avhysta, de har varit där en vecka nu.
Citera
2014-06-24, 20:00
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Lägg upp deras regnummer här till offentlig beskådning med tid och plats. Då kan man kolla vilka områden som dom rör sig inom. Syns deras regnummer i närheten av dieselstölder eller andra stölder så är det lätt att räkna ut vad dom gjort.

Som sagt, fick bara två. Fick inget vettigt ur länken som jag fick, den sa bara att det var fel format
Dom numren som jag skrev upp är:
Cabby Nova husvagn, ski3gmf och en Mitsubishi suv iny4 vfo.
Citera
2014-06-24, 21:15
Medlem
Lawlines avatar
Här fanns en sida men jag har inte provat den.

https://www.taxdisc.direct.gov.uk/Ev...execution=e1s1

(FB) Irländska asfaltsläggare
Citera
2014-06-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saratustra
Asfaltsläggarna har flyttat till Saab Technologies parkering på andra sidan järnvägen mot Jakobsberg. Märkligt att inte företaget sett till att de blivit avhysta, de har varit där en vecka nu.

Saab kanske ser dem som gratis testmaterial för diverse intressanta experiment de normalt kanske har svårt att utföra... typ sådant här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_weapon

Testade att köra lite infraljud (väldigt lågfrekvent) på jobbet, jösses vilken effekt det blev.
Citera
2014-06-24, 21:42
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Som sagt, fick bara två. Fick inget vettigt ur länken som jag fick, den sa bara att det var fel format
Dom numren som jag skrev upp är:
Cabby Nova husvagn, ski3gmf och en Mitsubishi suv iny4 vfo.

Ingen av dessa nummer finns i engelska register, är det gula eller vita skyltar?
Citera
2014-06-24, 21:45
Medlem
Lawlines avatar
Falska skyltar! Bilarna är säkert stulna och dom kör runt med falska skyltar. Tror inte att dom betalar vägskatt hemma.
Citera
2014-06-24, 22:49
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ingen av dessa nummer finns i engelska register, är det gula eller vita skyltar?
Dom var gula med svart text.
Citera
2014-06-24, 23:12
Medlem
En liten fundering... varför bjuder inte svenska polisen/myndigheter in sina engelska/irländska motsvarigheter för lite allmän kontroll av läget?

Skulle gissa att deras skatteverk, kronofögderi och polisen (stulna/falskskyltade etc) har en hel del att hämta in vid lägerbesök.

Principen är alltså lite densamme som när det görs "totalkoll" av brottsligheten här i Sverige, dvs försvåra rent allmänt med lagen som fullt stöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in