2011-08-02, 08:42
Medlem
Såg dom höll på utanför ett hus på hisingen när jag cycklade till jobbet igår, när jag cyklade hem stod det en polisbil där istället. Idag var det ingen aktivitet på plats.
Citera
2011-08-02, 10:07
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Intressant, även om jag inte tror att "irländarna" är så tuffa som påstås i länken.

Att notera är att göteborgsområdet verkar vara soprent på travellers nu för tiden.
Det påstås att polis och myndigheter helt enkelt gjort en stor genomgång av alla
platser det går att illegalcampa på och spärrat av. Stenblock, buskplanteringar o.s.v.
gör det svårt för dem att slå sig ner. Följden blir naturligtvis att de bara håller sig
i andra kommuner, problemet flyttas bara någon annanstans...

Den dag vi kan göra det "icke lönsamt" för dem att komma till Sverige kommer vi att slippa dem.
De kommer helt enkelt att stryka Sverige från sin Europaturné och pröva lyckan i andra länder.
Det är tveksamt om det någonsin kommer att ske dock, i Sverige har ju t.o.m. rumänska
tiggare "rätt" att komma hit och tigga.
Var skall de åka? De har redan varit på turne runt större delen av Europa och skandinavien är bland de få länder de har kvar. Om det blir för svårt för dem kan de få för sig att bosätta sig här och det vill du inte. Det är bättre att ha dem i rörelse än att de flyttar in i ett kvarter, jag har postat en länk tidigare i tråden där vad som händer om de blir bofasta på en plats.
Citera
2011-08-03, 09:43
Medlem
Irländska platsättare nu i Olofström (Blekinge)
Från http://www.bltsydostran.se/nyheter/olofstrom/irlandska-stensattare-skapar-oro-i-kommunen%282885282%29.gm

Irländska stensättare skapar oro i kommunen

Ett stort antal irländska stensättare har skapat oro i kommunen.
Flera av dem har satt upp sitt läger på Flygfältet i Olofström.
– De måste bort omedelbart, vi kan inte ha någon otillåten camping på kommunens mark, säger Sven Olofsson på samhällsbyggnadskontoret.
Citera
2011-08-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Irländska platsättare nu i Olofström (Blekinge)
Från http://www.bltsydostran.se/nyheter/olofstrom/irlandska-stensattare-skapar-oro-i-kommunen%282885282%29.gm

Irländska stensättare skapar oro i kommunen

Ett stort antal irländska stensättare har skapat oro i kommunen.
Flera av dem har satt upp sitt läger på Flygfältet i Olofström.
– De måste bort omedelbart, vi kan inte ha någon otillåten camping på kommunens mark, säger Sven Olofsson på samhällsbyggnadskontoret.

Länken funkakr inte och dessutom nr jag letade upp det själv så är det en betalsida med "Plus-material"!

Gör om och gör rätt..

.
Citera
2011-08-03, 12:15
Medlem
spoilers avatar
Ystad

"Taktvättarna lurade Margareta Nystedt att betala 28 000 kronor – utan att ens utföra jobbet. I går polisanmälde hon bedrägeriet. Men att få tillbaka pengarna lär bli svårt.

– Det var dumt av mig att betala. Jag kände mig pressad och en av männen uppträdde på ett obehagligt, hotfullt sätt, han var väldigt påstridig och ville ha pengarna bums, berättar Margareta Nystedt./.../

I gårdagens tidning berättades om en familj i Skurups kommun som under helgen blev av med 30 000 kronor när fyra engelskspråkiga män krävde betalt för en så kallad taktvätt – trots att de åstadkommit skador på plattorna, och fastigheten var smutsigare än när de kom.

– De fyra skojarna, som färdas i en vit skåpbil med irländska skyltar, åkte vidare till Ystad där de ringde på hos flera husägare under söndagen."

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/article1521018/Kvinna-lurades-betala-28 -000-kronor.html
Senast redigerad av spoiler 2011-08-03 kl. 12:23.
Citera
2011-08-03, 14:33
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det är tveksamt om det någonsin kommer att ske dock, i Sverige har ju t.o.m. rumänska
tiggare "rätt" att komma hit och tigga.
Pacta sunt servanda. Alternativet är att gå ur EU.
Citera
2011-08-04, 01:33
Medlem
TheMPGs avatar
Nu har dom ockuperat Welcome Hotel's parkering i Barkarby, måste vara väldigt populärt
Citera
2011-08-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Länken funkakr inte och dessutom nr jag letade upp det själv så är det en betalsida med "Plus-material"!

Gör om och gör rätt..

.

Blekinge läns skittidning går inte att läsa gratis på nätet (Först i sitt slag?). Bara en liten notis.
Därför la jag den texten som fanns med i inlägget.

Polisen kom iallafall igår och ställde sig i mitten av deras "camping" där dom bara gick ur bilen och ställde sig mot huven på radiobilen. Tog inte någon längre stund innan dom packade ihop sina husvagnar och lämnade. Snacka om snygga bilar. Splitt nya Landrovers och dyl. Dom tjänar bra dom där.
Citera
2011-08-04, 14:46
Medlem
Dom har tydligen spridit sig upp efter norrlandskusten nu också. Står det något i lokaltidningarna?

.
Citera
2011-08-04, 17:19
Medlem
När jag var på väg hem från jobbet idag såg jag dem stå med en vit transit och en lite större lastbil och arbeta på en tomt. Ska man vara nogräknad var det väl egentligen två polacker/rumäner som gjorde arbetet. Irländarna såg jag inte till (men jag vet vilka de är som kör den vita transiten eftersom jag portade dem från min mack igår ) men man får väl anta att de gick runt i området och knackade dörr.
Jag parkerade lite längre ner på gatan och ringde polisen tipsnummer och berättade. Gav henne regnummer på bilarna och adress. Hon sa att hon skulle ringa ledningscentralen i Halmstad direkt.
Tre minuter senare blev jag uppringd av polisen i Halmstad som hade skickat en patrull men ville verifiera adressen bara. Så nu får vi se vad som händer!

Som jag skrev tidigare i tråden... ser ni dem någonstans så ring polisen på 11414 och tipsa!
Citera
2011-08-04, 17:23
Medlem
ratboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogus25
När jag var på väg hem från jobbet idag såg jag dem stå med en vit transit och en lite större lastbil och arbeta på en tomt. Ska man vara nogräknad var det väl egentligen två polacker/rumäner som gjorde arbetet. Irländarna såg jag inte till (men jag vet vilka de är som kör den vita transiten eftersom jag portade dem från min mack igår ) men man får väl anta att de gick runt i området och knackade dörr.
Jag parkerade lite längre ner på gatan och ringde polisen tipsnummer och berättade. Gav henne regnummer på bilarna och adress. Hon sa att hon skulle ringa ledningscentralen i Halmstad direkt.
Tre minuter senare blev jag uppringd av polisen i Halmstad som hade skickat en patrull men ville verifiera adressen bara. Så nu får vi se vad som händer!

Som jag skrev tidigare i tråden... ser ni dem någonstans så ring polisen på 11414 och tipsa!

verkar ju ha ballat ur helt om man läser Ystads Allehanda.. både i Skurup och Ystad. Nu ska dom tydligen tvätta tak men lämnar i värre skick och med ett antal 10.000:- i fickan.

jävla drägg.
Citera
2011-08-04, 19:28
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
verkar ju ha ballat ur helt om man läser Ystads Allehanda.. både i Skurup och Ystad. Nu ska dom tydligen tvätta tak men lämnar i värre skick och med ett antal 10.000:- i fickan.

jävla drägg.
Tvätta tak...vafan är det för jävla påhittade jobb?! Jag ser att ditt tak är smutsigt, jag kan tvätta ren den åt dig för 28.000 kronor. Eventuellt att man kan ta ner mossa och granbarr och skit och gör man inte det själv så ska det inte kosta mer än någon tusenlapp, aldrig över 3000 kronor såvida taket inte är enormt. Jag önskar att de där jävla tattarna kommer förbi min kåk och erbjuder mig sina tjänster så ska jag dra ner dem i källaren och rövknulla dem grovsalt och sedan stycka dem i bitar och mata hundarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in