2014-06-21, 21:01
Medlem
Mr TTTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Jag tror inte att deras enda inkomst är dåligt gjorda markarbeten eller takläggningar. Dom brukar åka runt och sälja undermåliga elverk och motorsågar men även falskt guld. Mat och bränsle kan dom stjäla. Lätt att stjäla diesel.

Tvivlar på att dom anlitas på så många takläggningar,med Rot-avdrag går det knappt att göra ett
svartjobb billigare för kunden.Men som sagt måste väl finnas puckon kvar,annars skulle dom väl ej vara kvar
Citera
2014-06-21, 21:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr TTTT
Tvivlar på att dom anlitas på så många takläggningar,med Rot-avdrag går det knappt att göra ett
svartjobb billigare för kunden.Men som sagt måste väl finnas puckon kvar,annars skulle dom väl ej vara kvar

Deras affärsidé är inte att erbjuda ett egentligt jobb, utan att få betalt för något de hävdar är ett utfört jobb. Så snart de fått kontanter drar de vidare. De material de hunnit använda är som sagt oftast stulet och när det gäller själva "arbetet" är det så att säga gratis för dem eftersom de inte skulle gjort något annat under tiden. Att de blir anlitade beror på att tillräckligt många är lättlurade dårar som tror de är smarta som anlitar svart arbetskraft men som inte inser VEM de anlitar...
Citera
2014-06-21, 22:00
Medlem
Mr TTTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Deras affärsidé är inte att erbjuda ett egentligt jobb, utan att få betalt för något de hävdar är ett utfört jobb. Så snart de fått kontanter drar de vidare. De material de hunnit använda är som sagt oftast stulet och när det gäller själva "arbetet" är det så att säga gratis för dem eftersom de inte skulle gjort något annat under tiden. Att de blir anlitade beror på att tillräckligt många är lättlurade dårar som tror de är smarta som anlitar svart arbetskraft men som inte inser VEM de anlitar...

Jo visst,men att låta detta patrask börja riva sitt villatak,samt ge en handpenning för material tror att endast en promille av vanligt folk är så jävla KORKADE,
tror som jag sagt tidigare att det är Invandrare som blir lurade i första hand,i min branch vill
dessa till 90% deala o betala svart,har gjort åtskilliga jobb efter folk som anlitar ryssar/tattare etc..
gratis är inte alltid gott,och eftersom ROT inte gäller vid takomläggning,så borde folk som tar in ett
par offerter (pressad branch) o sen jämför,tror ej dom tar sig in på en bygghandel o stjäl allt och sen kranlyft etc..och ändå anlitar så måste man vara svagbegåvad

Om jag ej missförstått så är däremot asfaltering,stenjobb,mark ej berättigat till rot,så då blir säkert
folk kåta när dom får priset JALLA JALLA
Citera
2014-06-21, 23:04
Medlem
woopie95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
http://www.uppsala.expressen.se/Nyheter/1.660508

Dessa skojare har man läst om lite då och då, men vad vet man om dem? någon som har lite mer info om vad det är för ena och varför de håller på med just den metoden? Vill man tjuva å sig pengar verkar det lite skumt att hålla på med asfalt, och var får de materialet ifrån? Låter inte som en simpel skojarverksamhet eftersom man knappast får tag på asfalt vartsomhelst och kan släpa med sig.

Vet att de skicka sina ungar för att göra inbrott i hamnen i närheten där jag seglar, de har även skickat sina ungar för att sno massa grejer på Shell stationen där jag arbetar.. en unge vandrade iväg med 2 tankar 2 takts bensin.. skällde ut farsan o han stog bara lite halvt frånvarande o lovade mig att de inte skulle hända igen... -.-'
Citera
2014-06-22, 08:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr TTTT
tror som jag sagt tidigare att det är Invandrare som blir lurade i första hand,i min branch vill dessa till 90% deala o betala svart,har gjort åtskilliga jobb efter folk som anlitar ryssar/tattare etc..
Ärligt talat, bor det verkligen så många invandrare i villaområdena? I vart fall gör det inte det i min stad.

Det är ungefär som Blocket-bedrägerier. Det förekommer eftersom folk är så godtrogna och naiva och inte kan motstå en "bra affär". Asfaltsläggarna har omvittnat ganska aggressiva och påstridiga försäljningsmetoder och försöker ofta utföra jobb till äldre människor. De reportage man kan läsa om folk som träder fram att de blivit lurade är ofta människor som är 60+ som verkar vara vana att lita på andra människor. I över tio års tid har det skrivits om asfaltläggarnas metoder och undermåliga jobb, men ändå fortsätter folk att anlita dem. Förmodligen läser dessa människor kvällspressen som varnar om problemet varje år men det går liksom inte in. Hur svårt är det att säga "Nej tack!" och stänga dörren?

http://hd.se/helsingborg/2013/07/18/firman-hackade-upp-garageuppfarten/
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2483474-familj-lurad-pa-30-000-kronor-av-plattlaggarna
Citera
2014-06-22, 09:52
Medlem
Mr TTTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ärligt talat, bor det verkligen så många invandrare i villaområdena? I vart fall gör det inte det i min stad.

Det är ungefär som Blocket-bedrägerier. Det förekommer eftersom folk är så godtrogna och naiva och inte kan motstå en "bra affär". Asfaltsläggarna har omvittnat ganska aggressiva och påstridiga försäljningsmetoder och försöker ofta utföra jobb till äldre människor. De reportage man kan läsa om folk som träder fram att de blivit lurade är ofta människor som är 60+ som verkar vara vana att lita på andra människor. I över tio års tid har det skrivits om asfaltläggarnas metoder och undermåliga jobb, men ändå fortsätter folk att anlita dem. Förmodligen läser dessa människor kvällspressen som varnar om problemet varje år men det går liksom inte in. Hur svårt är det att säga "Nej tack!" och stänga dörren?

http://hd.se/helsingborg/2013/07/18/firman-hackade-upp-garageuppfarten/
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2483474-familj-lurad-pa-30-000-kronor-av-plattlaggarna

Jo i Sthlms förorter är det ganska många nuförtiden,men annars är det väl som du säger,den sista
generationen som är rakryggade,tyvärr godtrogna oxo
Citera
2014-06-22, 13:49
Medlem
BlackBookss avatar
Skiten är nu i Helsingborg vid stora brandstationen ut mot Råå.
Citera
2014-06-22, 20:14
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks

Tänkte nog att dom skulle komma hit så småningom... Skall åka förbi i morgon och se med egna ögon om det är så jävligt som folk säger. Är det brandstationen i Gåsebäck du menar (har dålig koll på söder nuförtiden)?
Citera
2014-06-22, 21:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Det är bra! Det är rätt håll! Kanske ohyran är på väg hem.
Citera
2014-06-23, 02:12
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Tänkte nog att dom skulle komma hit så småningom... Skall åka förbi i morgon och se med egna ögon om det är så jävligt som folk säger. Är det brandstationen i Gåsebäck du menar (har dålig koll på söder nuförtiden)?

Ja det heter det nog ja, mitt över bron från brandstationen mot Råå. Stod ca 5 husvagnar och 2 typiska pikey lastbilar.
Citera
2014-06-23, 08:03
Medlem
cyber_zekes avatar
Citat:
Ja det heter det nog ja, mitt över bron från brandstationen mot Råå. Stod ca 5 husvagnar och 2 typiska pikey lastbilar.

Ok, då är det förmodligen på Rännarbanan som dom står, kommunal mark där det ofta står övernattande lastbilar... Skall dit och fotografera slöddret idag.

Någon som vet om det finns en tjänst i UK där man kan kolla fordonens registreringsnummer, liknande vår transportstyrelsen.se?
Citera
2014-06-23, 10:35
Medlem
DoctorBallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Ok, då är det förmodligen på Rännarbanan som dom står, kommunal mark där det ofta står övernattande lastbilar... Skall dit och fotografera slöddret idag.

Någon som vet om det finns en tjänst i UK där man kan kolla fordonens registreringsnummer, liknande vår transportstyrelsen.se?

https://www.vehicleenquiry.service.gov.uk/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in