Citat:
Ursprungligen postat av
Ålen
I USA verkar detta än mer vanligare än i Sverige. Just bedrägerier med takbyggnationer verkar särskilt vanliga. I USA kan man ju verkligen freda sig och sitt, med tanke på de liberala vapenlagarna. Jag tror de hittar sina offer oavsett hur folk har möjlighet att freda sig. Äldre människor som inte är informerade om den här skiten har ju väldigt lite att sätta emot när dessa förslagna jävlar sätter sin skit i verket. Många äldre är väldigt ensamma och okunniga om vad som sker omkring dem. Det är knappast den i sina bästa år med huvudet och fysiken att försvara sig som de väljer ut. Manipulationen och bedrägeriet hinner gå tillräckligt långt innan offret ens har en aning om vad det handlar om.
Vet väl inte så mycket om situationen i USA. Möjligt att bedrägerierna går hem där. Men jag kan svårligen föreställa mig att de kan leva rövare, göra intrång och svina ner på annans mark lika lättvindigt där som här.
Hade det varit i staterna hade bonn i Sollentuna fått använda lethal force mot dem som gick in i kåkarna utan lov.
Hur ser det ut i Sverige? Jag vill minnas att ett raggargäng i Göteborg jagade iväg dem för något år sedan. Finns det fler lokala initiativ ute bygderna landet runt?