2014-06-24, 23:58
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Dom var gula med svart text.
Okej då är det brittiska men förmodligen falska. Tror att släp och husvagnar inte finns i samma register.

Får ta mig in till Helsingborg i veckan igen och ta en "promenad".
Citera
2014-06-25, 08:14
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifV
En liten fundering... varför bjuder inte svenska polisen/myndigheter in sina engelska/irländska motsvarigheter för lite allmän kontroll av läget?

Skulle gissa att deras skatteverk, kronofögderi och polisen (stulna/falskskyltade etc) har en hel del att hämta in vid lägerbesök.

Principen är alltså lite densamme som när det görs "totalkoll" av brottsligheten här i Sverige, dvs försvåra rent allmänt med lagen som fullt stöd.

Engelsmännen är antagligen skitglada då tattarpacken har långsemester ute i Europa sommartid. Då är det lugna gatan på hemmaplan.
Citera
2014-06-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Som sagt, fick bara två. Fick inget vettigt ur länken som jag fick, den sa bara att det var fel format
Dom numren som jag skrev upp är:
Cabby Nova husvagn, ski3gmf och en Mitsubishi suv iny4 vfo.

Det första numret är högst sannolikt SK13GMF. Brittiska plåtar har två bokstäver+två siffror+bokstäver. Mitsubishi-plåten är troligen irländsk.

En annan sak att tänka på är att när man kör släp i Storbritannien skall man ha samma registreringsnummer på vagnen som på dragbilen. SK13GMF går därför troligen till ett motorfordon. Såvitt jag vet finns inte husvagnar i det vanliga bilregistret.
Citera
2014-06-25, 17:55
Medlem
Telefons avatar
Stort läger i Kungens Kurva (Stockholm), bredvid City Gross på den lilla parkeringen vid gamla H&M ungefär.

Härligt!
Senast redigerad av Telefon 2014-06-25 kl. 18:06.
Citera
2014-06-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmSteinitz
Det första numret är högst sannolikt SK13GMF. Brittiska plåtar har två bokstäver+två siffror+bokstäver. Mitsubishi-plåten är troligen irländsk.

En annan sak att tänka på är att när man kör släp i Storbritannien skall man ha samma registreringsnummer på vagnen som på dragbilen. SK13GMF går därför troligen till ett motorfordon. Såvitt jag vet finns inte husvagnar i det vanliga bilregistret.

SK13GMF är en Volkswagen Touran, 2013 års modell, med obetald skatt.
Citera
2014-06-25, 20:16
Medlem
BlackBookss avatar
Polisen körde bort skiten idag vid 13 tiden, lyckades fånga denna vid Lidl på Landskronavägen nu när jag åkte hemåt.

http://imgur.com/PbVxVO7

Obesiktigad sedan 2013, ajabaja.
Citera
2014-06-25, 21:39
Medlem
Lawlines avatar
Borde inte polisen kolla bilarna? Är dom oskattade och obesiktigad så borde dom gå att beslagtas. Körförbud i annat land borde väl innebära körförbud här också. Vad händer om dom är med i en olycka? Då blir det säker våra försäkringspengar som får stå för kostnaderna.
Citera
2014-06-26, 00:50
Medlem
Ganska.Uddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Borde inte polisen kolla bilarna? Är dom oskattade och obesiktigad så borde dom gå att beslagtas. Körförbud i annat land borde väl innebära körförbud här också. Vad händer om dom är med i en olycka? Då blir det säker våra försäkringspengar som får stå för kostnaderna.

Idag såg jag för andra gången dessa slödder tvätta kläder i en tvättstuga i området. Vet inte hur dom gör eftersom det bara är boende som ska kunna nyttja dessa. Två kortväxta engelsktalande kvinnor bar ut flera påsar med tvätt till deras bil.
Bilen var en Vauxhall Meriva med regnummer: VN61 NKF.
Citera
2014-06-26, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Okej då är det brittiska men förmodligen falska. Tror att släp och husvagnar inte finns i samma register.

Får ta mig in till Helsingborg i veckan igen och ta en "promenad".

Please do not show up around my people as they will attack you, Iam in Ireland at moment and these poor people have suffered a enough any harm to them I will hold you swedes in here accountable
Citera
2014-06-26, 02:38
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbySands
Please do not show up around my people as they will attack you, Iam in Ireland at moment and these poor people have suffered a enough any harm to them I will hold you swedes in here accountable

Va fan gör du där? Era skitiga campingar ligger ju i England.

Nä men du, vi vet vad vi gör och vi har laglig rätt att röra oss på allmän plats, vi får även fotografera era bilar utan problem för i Sverige får man det enligt lagen, så skulle någon av de skitiga asen röra någon av oss så är det farbror blå som kommer och piskar er.

Stanna du på Irland så slipper du oss nasse svenskar. Wanker.
Citera
2014-06-26, 02:43
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganska.Udda
Bilen var en Vauxhall Meriva med regnummer: VN61 NKF.

Ja den är falskskyltad.

https://www.taxdisc.direct.gov.uk/EvlPortalApp/app/enquiry?execution=e1s1
Citera
2014-06-26, 16:52
Medlem
De håller på just nu med sina husvagnar på en äng precis vid Löwenströmska sjukhuset i Upplands Väsby. Polisen var här tidigare men det verkar inte som att de fick bort dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in