2014-06-22, 21:23
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Du går vidare till ett nytt jobb som är tråkigt? Ganska meningslöst va?

Måste tyvärr meddela att alla jobb är det till och från.

Det kan vara befogat att byta jobb om det inte finns någon karriärstege att klättra på alt att man sällan befordrar medarbetare.
Citera
2014-06-22, 21:48
Medlem
Jiiimboohs avatar
Vad svarar du på: "vilka är dina negativa sidor?"
Citera
2014-06-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Det är uppenbarligen många som har problem med antingen tekniska eller personliga intervjuer som beklagar sig över hur svårt det är att få ett jobb. Jag har under min karriär trots rätt genomsnittliga betyg och inga direkt imponerande kvalifikationer fått både okvalificerade och kvalificerade jobb, mitt problem är dock att jag lär mig en arbetsplats fort och sedan lämnar den för nya roliga utmaningar.

Om du har fått 11/11 jobb du har sökt och kommit på intervju till söker du för enkla eller okvalificerade jobb. Du kan troligen få mycket bättre jobb. Du säger att du snabbt tröttnar på en arbetsplats – detta stärker min tes.

Givetvis menar jag inte att du söker helt okvalificerade jobb, men får du allt du söker hade du nog kunnat få ännu bättre.

Jag tror man ligger på en rätt bra nivå om man blir nekad 50% av de jobb man söker (givetvis skall man inte heller tacka ja till allt man erbjuds).

Så sikta högre och sök bättre jobb!
Citera
2014-06-22, 21:56
Medlem
PiranhaFlowers avatar
Herre gud vad du verkar läskig. Läser man din posthistorik lite snabbt, t.ex. här, så framträder en otroligt narcissitisk person. Du ser dig själv som bättre än alla andra, du tycker att alla andra är intetsägande, du är även noggrann med att påpeka hur mycket smartare du är än alla andra samtidigt som du inte orkar prata med dessa "underlägsna människor" eftersom dom inte kan lära dig någonting alls. Du är ju redan perfekt

Jag citerar Wikpedia:
Citat:
Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse [check!], bristande självkännedom [check!], överdriva självkänsla [cheeeeck!], överskattade självbild [check igen!], sitt stora behov av att befinna sig i centrum [check!], och brist på empati [nämen, checkar du av den här också? Jajamen].

Grattis, du är ett praktexempel av en psykiskt sjuk människa Hur såg din barndom ut? Hade du många problem där också? Kanske var du utstött och mobbad?
Citera
2014-06-22, 22:05
Medlem
Lekes avatar
Nämner du på intervjuerna att du har haft många jobb på kort tid och hur brukar det bli bemött? Känns förmodligen riskabelt för ett företag att anställa någon som historiskt har bytt jobb väldigt ofta, det kostar en del att anställa ny personal så arbetsgivarna ser nog helst att en person stannar på företaget ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av Da
Om du har fått 11/11 jobb du har sökt och kommit på intervju till söker du för enkla eller okvalificerade jobb. Du kan troligen få mycket bättre jobb. Du säger att du snabbt tröttnar på en arbetsplats – detta stärker min tes.

Givetvis menar jag inte att du söker helt okvalificerade jobb, men får du allt du söker hade du nog kunnat få ännu bättre.

Jag tror man ligger på en rätt bra nivå om man blir nekad 50% av de jobb man söker (givetvis skall man inte heller tacka ja till allt man erbjuds).

Så sikta högre och sök bättre jobb!

Bra sagt!
Citera
2014-06-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh

Ett hett tips jag kommer dra nu på min kommande intervju (ej bokad, ej ansökt än), men om frågan kommer:

A: Negativa sidor?
Jag: Att jag väldigt lätt blir rastlös, men jag ser det positivt. Det har lett till att jag blivit en arbetsmyra och hela tiden letar efter nya uppgifter.
A: du får jobbet. 1000kr/h låter det bra?
Jag: Nää, 32000/h ?
A: ajjemän
Citera
2014-06-22, 22:12
Medlem
spirdalas avatar
Den här killen hade anställt dig direkt

http://www.youtube.com/watch?v=6npbDPFaFKk [CHECK]
Citera
2014-06-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zapko
Nej.

Det är sällan en merit att ta med på cv:t. Om du anser det relevant så kan du ta med dig i det personliga brevet.
Det jag tänkte, tog bort det.
Citera
2014-06-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
mitt problem är dock att jag lär mig en arbetsplats fort och sedan lämnar den för nya roliga utmaningar.

Lysande exmpel på hur käpp-rätt åt skogen det går när 9 av 10 som jobbar med rekrytering inte kan sitt jobb och i stället för att leta reda på den lojale medarbetaren, som kan bli företaget troget resten av livet, har gått på myten om att det är så viktigt med social-kompetens mm blaha blaha.

En rekrytering kostar ett antal 100-tusen, vet inte vem man ska skratta/gråta åt, TS som flamsar omkring på det här sättet eller dom som rekryterar fladder-nissar av det här slaget.

Förutom att arbetsgivaren går miste om bra, lojala medarbetare är det en tragedi för alla seriösa jobbsökare, som inte gör sig till och spelar över-sociala, utan tar jobbsökandet på allvar och verkligen vill jobba där dom söker sina tjänster, att inte ens få chansen.

Nej TS ditt beteende är inget att vara stolt över, i mina ögon.
Citera
2014-06-22, 23:40
Medlem
BatmanLigists avatar
När jag var 18 hade jag varit på 7 intervjuer på 7 olika svenska företag och fått alla jobb. Hur vet jag faktiskt inte, vissa har väl något "extra"! Ena jobbet hade 2200 ansökningar och 5 platser.
Citera
2014-06-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BatmanLigist
När jag var 18 hade jag varit på 7 intervjuer på 7 olika svenska företag och fått alla jobb. Hur vet jag faktiskt inte, vissa har väl något "extra"! Ena jobbet hade 2200 ansökningar och 5 platser.

Ja men det är ju inget fel i det. Det är ju bara att gratulera. Felet ligger i om du börjat/slutat på alla sju jobben inom en kort tidsperiod.
Citera
2014-06-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh

denna undrar jag med.

1. kör du samma och är ärlig?
2. ändrar du och ljuger?
3. vad säger du exakt om det är alt 1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera