Citat:
Ursprungligen postat av
Spargris1
Kan du posta ditt personliga brev samt layout på cv, givetvis utan någonting som kan outa dig?
Hur ser rekryteringsprocessen ut för dig? Följer du upp med samtal etc?
Beskriv gärna detaljerat så man slipper gissa och vad som sker i vilken tur och ordning.
Vad menas med 11/11?
Elva jobb antagna på intervju av elva möjliga?
Vad söker du för jobb? Inom vilken bransch?
Kan du dela med dig av misstag som du gjort, som kan användas till fb-brödernas fördel?
mvh
Trevlig sommar!
CV är inget jag delar med mig, men det är väldigt standard och det personliga brevet skriver jag om inför varje ansökning jag har gjort. Branscherna varierar ifrån grafiker till arbetsledare och diverse chefsplaceringar.
När det gäller rekryteringsprocessen så är den för mig mycket mer aktiv än vad de flesta andras är, jag visar ganska snabbt att jag är intresserad av jobbet ifråga och följer upp med mailkontakt efter första avslutad intervju.
När det gäller själva intervjuerna så handlar det att vara kunnig om företagets policy och personen som intervjuar dig, ofta är det en fördel om du tar ledningen i intervjun och styr den dit du själv vill. Det absolut viktigaste är dock att du känner dig bekväm i vad du har på dig för kläder och vad du diskuterar, är du dålig på att skarva på sanningen gör det inte. Är du riktigt bra på att ljuga om dig själv, så gör det för all del.
Ta helt enkelt kontrollen över vad som sker, så är jobbet snart ditt.
Som ett sluttips rent generellt så hintar ofta den som intervjuar dig om vad de söker för sorts person för jobbet, och det är bara att vara uppmärksam och köra på. Glöm inte att om intervjuaren har en kul stund med dig, så kommer den känna sig skyldig att ge dig fördel i framtiden.