2014-06-06, 19:19
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

LinkedIn är väl mest till för de med högskoleutbildning? Det är så jag förstått det i alla fall.

Skyller det på att jag skrev för fort. Åtminstone gör jag inga sådana misstag i mitt cv

När det gäller LinkedIn så är det kanske en aning off topic, men det är ju öppet för alla. Jag känner folk med yrkesutbildningar (KY och liknande) och de som endast har gymnasieutbildning men bra arbetslivserfarenheter som använder sig av LinkedIN. Så det är inte alls mest för folk med högskoleutbildning och liknande.
Citera
2014-06-08, 21:44
Medlem
Tack Spyrran !
Har inte skickat iväg cvt, ännu så finns tid att fixa stavningen
Citera
2014-06-21, 17:22
Medlem
Intressen & Personliga egenskaper ska man ha det i CV:et också förutom Personliga brevet? stod i ett exempel på platsbanken.
Citera
2014-06-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamelpojken
Intressen & Personliga egenskaper ska man ha det i CV:et också förutom Personliga brevet? stod i ett exempel på platsbanken.

Nej.

Det är sällan en merit att ta med på cv:t. Om du anser det relevant så kan du ta med dig i det personliga brevet.
Citera
2014-06-22, 11:07
Medlem
25Decembers avatar
Jag skulle behöva lite tips och råd om mitt personliga brev. Vad är det jag ska tänka på i det och något jag behöver ändra på?

Citera
2014-06-22, 18:29
Bannlyst
Jag har fått 100% av de jobb jag har intervjuats för 11/11, fråga mig vad du vill

Det är uppenbarligen många som har problem med antingen tekniska eller personliga intervjuer som beklagar sig över hur svårt det är att få ett jobb. Jag har under min karriär trots rätt genomsnittliga betyg och inga direkt imponerande kvalifikationer fått både okvalificerade och kvalificerade jobb, mitt problem är dock att jag lär mig en arbetsplats fort och sedan lämnar den för nya roliga utmaningar.

Nu tänkte jag att de som behöver lite tips inför intervjuer eller kan fråga mig eller andra som har blivit anställda ofta.
Citera
2014-06-22, 18:37
Bannlyst
Kan du posta ditt personliga brev samt layout på cv, givetvis utan någonting som kan outa dig?

Hur ser rekryteringsprocessen ut för dig? Följer du upp med samtal etc?
Beskriv gärna detaljerat så man slipper gissa och vad som sker i vilken tur och ordning.

Vad menas med 11/11?

Elva jobb antagna på intervju av elva möjliga?

Vad söker du för jobb? Inom vilken bransch?

Kan du dela med dig av misstag som du gjort, som kan användas till fb-brödernas fördel?

mvh

Trevlig sommar!

Edit: Varför citerar användare av inlägg Nummer 3 och 4 TS? Jävla.....underbara
Senast redigerad av Spargris1 2014-06-22 kl. 18:52.
Citera
2014-06-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
Det är uppenbarligen många som har problem med antingen tekniska eller personliga intervjuer som beklagar sig över hur svårt det är att få ett jobb. Jag har under min karriär trots rätt genomsnittliga betyg och inga direkt imponerande kvalifikationer fått både okvalificerade och kvalificerade jobb, mitt problem är dock att jag lär mig en arbetsplats fort och sedan lämnar den för nya roliga utmaningar.

Nu tänkte jag att de som behöver lite tips inför intervjuer eller kan fråga mig eller andra som har blivit anställda ofta.

Har även jag fått alla jobb jag kommit till intervju på, det svåra för dom arbetslösa är att komma till intervju då det finns mycket mer ''kvalificerade'' personer där ute som söker samma jobb och blir därför inte kallade till intervju.

Jag vet eftersom jag själv var arbetslös i ett år innan jag fick förra jobbet vilket byttes ut direkt till det jobbet jag har idag.
Citera
2014-06-22, 18:48
Medlem
St_Hubbinss avatar
Har dykt upp en tjänst som jag är väldigt intresserad av men de tar endast emot video-cv:s. Någon som har några tips på hur man lägger upp och strukturerar en sådan?
Citera
2014-06-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz

Längd:
Svenskt utseende:
Nationalitet:
Introvert eller extrovert:
Citera
2014-06-22, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spargris1
Kan du posta ditt personliga brev samt layout på cv, givetvis utan någonting som kan outa dig?

Hur ser rekryteringsprocessen ut för dig? Följer du upp med samtal etc?
Beskriv gärna detaljerat så man slipper gissa och vad som sker i vilken tur och ordning.

Vad menas med 11/11?

Elva jobb antagna på intervju av elva möjliga?

Vad söker du för jobb? Inom vilken bransch?

Kan du dela med dig av misstag som du gjort, som kan användas till fb-brödernas fördel?

mvh

Trevlig sommar!

CV är inget jag delar med mig, men det är väldigt standard och det personliga brevet skriver jag om inför varje ansökning jag har gjort. Branscherna varierar ifrån grafiker till arbetsledare och diverse chefsplaceringar.

När det gäller rekryteringsprocessen så är den för mig mycket mer aktiv än vad de flesta andras är, jag visar ganska snabbt att jag är intresserad av jobbet ifråga och följer upp med mailkontakt efter första avslutad intervju.

När det gäller själva intervjuerna så handlar det att vara kunnig om företagets policy och personen som intervjuar dig, ofta är det en fördel om du tar ledningen i intervjun och styr den dit du själv vill. Det absolut viktigaste är dock att du känner dig bekväm i vad du har på dig för kläder och vad du diskuterar, är du dålig på att skarva på sanningen gör det inte. Är du riktigt bra på att ljuga om dig själv, så gör det för all del.

Ta helt enkelt kontrollen över vad som sker, så är jobbet snart ditt.

Som ett sluttips rent generellt så hintar ofta den som intervjuar dig om vad de söker för sorts person för jobbet, och det är bara att vara uppmärksam och köra på. Glöm inte att om intervjuaren har en kul stund med dig, så kommer den känna sig skyldig att ge dig fördel i framtiden.
Citera
2014-06-22, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plundera
Längd:
Svenskt utseende:
Nationalitet:
Introvert eller extrovert:

180 cm
Nordiskt utseende, ganska stor
Svensk

Introvert som är extremt socialt begåvad vid behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in