Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Kör en firebuild på min just nu, långt ifrån färdig equippad.
Men har en fundering.
Kör man MM, Meteor Black Hole och Hydra utöver det. Vad ska man utelämna av Energy Armor, Familiar och Magic Weapon?
Just nu kör jag med Magic Missile, Meteor, Energy Armor, Familiar, Black Hole, Magic Weapon
Sen passives: Elemental Exposure, Blur, Prodigy, Conflag
EE e värdelös om du inte kör alla 4 elementen.
kör du fire så ger den bara 5% extra skada.
Familiar och Magic Weapon kan du skippa helt. Prismatic är livsviktig iaf för mig.
Byta
familiar-> Dubbla hydra
magic weapon-> någon mer defensiv tex Slow Time (Time Stretch) eller Frost Nova.
Slow Time är imba mot elites med Elecrtified samt alla andra som skjuter saker mot dig. Hur jävla bra som helst.
Sen är teleport+illusionist livsviktig också. Den är i princip hela tiden av cooldown så du kan ta dig bort från jobbiga situationer..
Men visst, en smaksak.
Vilken runa på meteor kör du?
Ifall du kör Meteor Shower skall du inte använda Magic Missile. Då är Meteor Shower din main dmg istället.
Kör du Molten Impact är det en trevlig buff till din dmg.
Men eftersom du kör Prodigy antar jag du kör Meteor Shower. Då är magic missile rätt onödig.. Prodigy är också rätt värdelös..
Kör istället Astral Presence isåfall (o skippa helt Signature spell), och sätt + AP och + RCR i dina paragon, samt 3 set bonus från tal rasha.
Har du ändå inte tillräckligt med AP regen så kör FAmiliar (arcanot). Då bör du ha +16 AP i sekunden
edit: har du inte dubbla hydra kan du köra in familiar (arcanot) eller magic weapon (deflection) där.
edit:
passives som är värt i en fire build är
Evocation (snabbare teleport, black hole, + eventuellt Molten Impact)
Illusionist (livsnödvändig för att kunna teleporta hela tiden ifrån farliga affixes)
Blur
Dominance
sen beroende på build, om du kör Meteor Shower så kan du skippa Evocation och köra Astral Presence istället.
edit: och såklart Conflagration. Isåfall bytar du bort blur. Dominance e bättre än Blur.