2014-06-22, 16:17
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Bra svar!

Just nu så har jag ingen form av specifik build då jag är såpass låglevlad, 69 och har ingen som helst gear att snacka om så försöker så mycket som möjligt på hög dmg för att levla..

Vad ska man köra för pasivskills för att öht ha en chans att överleva och göra dmg?

Ska ingen aura vara aktiv? Typ storm eller cold och hur får man dubble mammoth, har ju bara 1 på skillen? Hur viktigt är det att satsa på vitality och allres? Vad betyder RCR?

sSåg dock ingen som helst stack på Magic Missile, crotade som vanligt, är det något jag missar där?

Vi lekar just nu 1000 frågor märkte jag haha! Tack för hjälpen!

du måste sätta på Show Damage Numbers för att se stacken ticka på Magic Missile. Det är vita siffror.

Serpent Sparker wanden ger dig dubbla hydra.

Prismatic Armor ska du köra om du behöver toughness.

RCR = Resource Cost Reduction
Citera
2014-06-22, 17:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
E de nåt speciellt i mitt inlägg du undrar över förklarar jag gärna tydligare.
Cold o lightning e inte speciellt bra just nu.
Lightning saknar vettig damage output och likaså cold. Cold funkar dock lite bättre än lightning.
Fire e bäst med en mirrorball eftersom magic missile conflag stackar på mobs.
Den stacken tickar sjukt högt. Typ 20m per tick på bossar.
Dubbla mammoth hydra är också likadana. Kan ticka 50-60m och vissa rapporterar upp mot 80m per tick.

Molten Impact och Blazar ger extra dmg boost och black hole e riktigt bra cc med mkt CDR. räddar livet på en flera ggr i minuten.

Kör en firebuild på min just nu, långt ifrån färdig equippad.

Men har en fundering.

Kör man MM, Meteor Black Hole och Hydra utöver det. Vad ska man utelämna av Energy Armor, Familiar och Magic Weapon?

Just nu kör jag med Magic Missile, Meteor, Energy Armor, Familiar, Black Hole, Magic Weapon

Sen passives: Elemental Exposure, Blur, Prodigy, Conflag
Citera
2014-06-22, 17:27
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kör en firebuild på min just nu, långt ifrån färdig equippad.

Men har en fundering.

Kör man MM, Meteor Black Hole och Hydra utöver det. Vad ska man utelämna av Energy Armor, Familiar och Magic Weapon?

Just nu kör jag med Magic Missile, Meteor, Energy Armor, Familiar, Black Hole, Magic Weapon

Sen passives: Elemental Exposure, Blur, Prodigy, Conflag

EE e värdelös om du inte kör alla 4 elementen.
kör du fire så ger den bara 5% extra skada.

Familiar och Magic Weapon kan du skippa helt. Prismatic är livsviktig iaf för mig.
Byta
familiar-> Dubbla hydra
magic weapon-> någon mer defensiv tex Slow Time (Time Stretch) eller Frost Nova.
Slow Time är imba mot elites med Elecrtified samt alla andra som skjuter saker mot dig. Hur jävla bra som helst.

Sen är teleport+illusionist livsviktig också. Den är i princip hela tiden av cooldown så du kan ta dig bort från jobbiga situationer..
Men visst, en smaksak.
Vilken runa på meteor kör du?
Ifall du kör Meteor Shower skall du inte använda Magic Missile. Då är Meteor Shower din main dmg istället.
Kör du Molten Impact är det en trevlig buff till din dmg.

Men eftersom du kör Prodigy antar jag du kör Meteor Shower. Då är magic missile rätt onödig.. Prodigy är också rätt värdelös..
Kör istället Astral Presence isåfall (o skippa helt Signature spell), och sätt + AP och + RCR i dina paragon, samt 3 set bonus från tal rasha.
Har du ändå inte tillräckligt med AP regen så kör FAmiliar (arcanot). Då bör du ha +16 AP i sekunden

edit: har du inte dubbla hydra kan du köra in familiar (arcanot) eller magic weapon (deflection) där.

edit:
passives som är värt i en fire build är

Evocation (snabbare teleport, black hole, + eventuellt Molten Impact)
Illusionist (livsnödvändig för att kunna teleporta hela tiden ifrån farliga affixes)
Blur
Dominance

sen beroende på build, om du kör Meteor Shower så kan du skippa Evocation och köra Astral Presence istället.

edit: och såklart Conflagration. Isåfall bytar du bort blur. Dominance e bättre än Blur.
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-22 kl. 17:41.
Citera
2014-06-22, 17:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
EE e värdelös om du inte kör alla 4 elementen.
kör du fire så ger den bara 5% extra skada.

Familiar och Magic Weapon kan du skippa helt. Prismatic är livsviktig iaf för mig.
Byta
familiar-> Dubbla hydra
magic weapon-> någon mer defensiv tex Slow Time (Time Stretch) eller Frost Nova.
Slow Time är imba mot elites med Elecrtified samt alla andra som skjuter saker mot dig. Hur jävla bra som helst.

Sen är teleport+illusionist livsviktig också. Den är i princip hela tiden av cooldown så du kan ta dig bort från jobbiga situationer..
Men visst, en smaksak.
Vilken runa på meteor kör du?
Ifall du kör Meteor Shower skall du inte använda Magic Missile. Då är Meteor Shower din main dmg istället.
Kör du Molten Impact är det en trevlig buff till din dmg.

Men eftersom du kör Prodigy antar jag du kör Meteor Shower. Då är magic missile rätt onödig.. Prodigy är också rätt värdelös..
Kör istället Astral Presence isåfall (o skippa helt Signature spell), och sätt + AP och + RCR i dina paragon, samt 3 set bonus från tal rasha.
Har du ändå inte tillräckligt med AP regen så kör FAmiliar (arcanot). Då bör du ha +16 AP i sekunden

edit: har du inte dubbla hydra kan du köra in familiar (arcanot) eller magic weapon (deflection) där.

edit:
passives som är värt i en fire build är

Evocation (snabbare teleport, black hole, + eventuellt Molten Impact)
Illusionist (livsnödvändig för att kunna teleporta hela tiden ifrån farliga affixes)
Blur
Dominance

sen beroende på build, om du kör Meteor Shower så kan du skippa Evocation och köra Astral Presence istället.

edit: och såklart Conflagration. Isåfall bytar du bort blur. Dominance e bättre än Blur.

Tackar och bockar.

kör meteor shower just nu eftersom jag inte har någon CDR för Molten Impact.

Ändrade om lite i builden nu, ska testa

Tackar!
Citera
2014-06-22, 17:50
Medlem
Leksingens avatar
vad är värt i längden att rerolla på denna ?
Min gubbe
Citera
2014-06-22, 18:07
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Tackar och bockar.

kör meteor shower just nu eftersom jag inte har någon CDR för Molten Impact.

Ändrade om lite i builden nu, ska testa

Tackar!

ja, och använd sunt förnuft. Skapa en build du tycker e rolig först och främst. sen kan du ju ta mina riktlinjer hur du vill.
har du en sjysst TF tex, så kan du skippa Hydra och köra någon annan skill som synergiserar bättre.
eller om du har tur att ha en WoH så kör du såklart inte hydra utan EB istället, och kan lägga till mer offensiva skills istället för RCR och AP regen.
Citera
2014-06-22, 18:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
ja, och använd sunt förnuft. Skapa en build du tycker e rolig först och främst. sen kan du ju ta mina riktlinjer hur du vill.
har du en sjysst TF tex, så kan du skippa Hydra och köra någon annan skill som synergiserar bättre.
eller om du har tur att ha en WoH så kör du såklart inte hydra utan EB istället, och kan lägga till mer offensiva skills istället för RCR och AP regen.

Mjo har ingen riktig build ännu, utan kör mest fire så att säga.

Enklare när man börjar få ett par set items för att börja skapa en build.
Citera
2014-06-22, 18:18
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Mjo har ingen riktig build ännu, utan kör mest fire så att säga.

Enklare när man börjar få ett par set items för att börja skapa en build.

det gear och skills du använder just nu är en build. men jag fattar va du menar.
jag kör enbart fire skills och har ca +80% fire dmg.

MM conflag
Slow Time Time Stretch
Energy Armor Prismatic
Meteor Molten Impact
Black Hole Blazar
Teleport Wormhole

Dominance
Conflagration
Evocation
Illusionist

bytade bort Serpent Sparker nyligen mot en Thunderfury, eftersom jag kände för lite byte.

i para kör jag
+int
+CDR
+crit damage
+allres
+life
+area damage
+gold find
Citera
2014-06-22, 18:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
det gear och skills du använder just nu är en build. men jag fattar va du menar.
jag kör enbart fire skills och har ca +80% fire dmg.

MM conflag
Slow Time Time Stretch
Energy Armor Prismatic
Meteor Molten Impact
Black Hole Blazar
Teleport Wormhole

Dominance
Conflagration
Evocation
Illusionist

bytade bort Serpent Sparker nyligen mot en Thunderfury, eftersom jag kände för lite byte.

Haha jo, menade att jag inte har en build som är fast (e.g. min crusader har inte bytt skills på flera veckor, förutom att slänga in hästen för A1 farm).

började equippa min wizard för några timmar sedan
Citera
2014-06-22, 18:20
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Haha jo, menade att jag inte har en build som är fast (e.g. min crusader har inte bytt skills på flera veckor, förutom att slänga in hästen för A1 farm).

började equippa min wizard för några timmar sedan

yes jag förstår
sen är wiz rätt rolig. väldigt experimentell. kan byta och hålla på me sina skills betydligt mer än någon annan char.
nackdelen är att wiz inte är stark nog för t6 solo, om man inte har the best of the best gear.
men skitsamma. spelet handlar om att ha roligt. jag har hellre roligt på t4 solo och t5 i grupp - samtidigt som jag kan hålla på o leka me skills och abilitys mkt friare än andra chars.

vill man bara köra t6 så snabbt man kan e de bara o rerolla. då e inte wiz för Dig.
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-22 kl. 18:23.
Citera
2014-06-22, 18:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
yes jag förstår
sen är wiz rätt rolig. väldigt experimentell. kan byta och hålla på me sina skills betydligt mer än någon annan char.
nackdelen är att wiz inte är stark nog för t6 solo, om man inte har the best of the best gear.
men skitsamma. spelet handlar om att ha roligt. jag har hellre roligt på t4 solo och t5 i grupp - samtidigt som jag kan hålla på o leka me skills och abilitys mkt friare än andra chars.

vill man bara köra t6 så snabbt man kan e de bara o rerolla. då e inte wiz för Dig.

Har ingen char på T6 ännu

Min Crusader kör T5 relativt enkelt, skulle nog klara T6 men pallar inte att dö en massa bara för att göra det.

Min barb köttar T4-5

Min wizard drog jag igenom ett par T2 ganska enkelt på.

Man spelar för att ha kul, och nu har jag nått punkten där dropsen är väldigt rare för min crusader, börjar bli rare på min barb, därav ha en int char att loota saker på
Citera
2014-06-22, 19:19
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Har ingen char på T6 ännu

Min Crusader kör T5 relativt enkelt, skulle nog klara T6 men pallar inte att dö en massa bara för att göra det.

Min barb köttar T4-5

Min wizard drog jag igenom ett par T2 ganska enkelt på.

Man spelar för att ha kul, och nu har jag nått punkten där dropsen är väldigt rare för min crusader, börjar bli rare på min barb, därav ha en int char att loota saker på

har heller ingen t6 gubbe än.
kämpar ju me min wiz men de lär dröja innan jag får t6 gear.
visst, kanske kan snubbla igenom t6, dö då och då, men då är det ingen t6 char imo.
att knappt använda sin potion och aldrig dö - DET är den torment man skall köra på. IMHO.

viktigaste e att ha kul.
många verkar glömma bort det i jakten på gear och effektivitet. diablo 3 är ett spel där man kan leka väldigt mkt med sina skills och ändå göra ok ifrån sig. visst, kör man en "dålig" men rolig build kanske man inte kan köra en högre torment, men man har iaf kul.'

edit: kan du länka din babbe? har kört barb ca 100h i vanilla, då var den rätt rolig. (perma WOTB) men nu tycker jag det är olidligt segt i t2. dör aldrig men dödar å andra sidan helt för långsamt.
iofs inte spelat babben mer än 1h i ros.

någon som kan tipsa om en ROLIG build att köra? skitsamma om det bara är T1.
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-22 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in