2014-06-29, 13:11
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Unity och Soj har samma brackets för stats. Så du tappar ingenting där.
Utöver det har Unity alltid crit chance som rollar upp till 6%. Samma som max crit på SoJ. Crit chans är dessutom en stat de flesta specs vill ha på ringar så ett + till Unity där.

Den första stora skillnaden är Elite Damage. SoJ rollar uppemot 30 om jag inte misstar mig, Unity uppemot 15. Där vinner så klart SoJ. Garanterad stat på båda ringarna.

Nästa är Elemental Damage för SoJ. 15-20% om jag inte misstar mig. På Unity kan man så klart rolla dit det om man vill. Detta vinner SoJ men det tar ut sig med Crit chansen för Unity.¨

Jag tycker dock att det blir lättare att få en bra Unity då den alltid har Main stat, Crit och Elite Damage. Sista kan du rolla om till ditt tycke.

På SoJ får du alltid Main stat, Elite Damage och Elemental Damage. Elemental Damage kan så klart bli fel, om detta är fallet kan du inte rolla dit crit chansen om vi nu antar att du vill fixa till ele dmg.
På Unity är det max en dålig stat om vi antar att crit är bra för just den här speccen, till skillnad från SoJ som kan ha två.

En "perfekt" SoJ vs Unity hade varit exakt samma bortsett från att du får 30% elite damage istället för 15%.
Från SoJ får du dessutom +X Fury/Mana... Medans du ignorerar 50% av ALL skada med Unity.

Då kan man ju fråga sig om 15% "increased" skada (som i verkligheten inte alls blir 15% mer beroende på hur mycket elite damage du har från annat). Det blir 13% mer skada om du bara har elite damage från SoJ/Unity.

Du får gärna förklara hur en frisk person kan påstå att Unity är balanserad för jag förstår verkligen inte det. Som jag sagt en miljon gånger, det är fortfarande ETT föremål på din karaktär.
Du kan inte påstå att din merc blir mycket sämre av att ha en Unity istället för något annat.

Och hur hade du tänkt att rolla elemental dmg på en Unity? Det går inte.
Sen behöver inte alla speccs CD/CC/AS.
Tex. EQ-barb behöver varken critdmg, critchance eller attack speed. Disintegrate(stavning) behöver inte heller critdmg eller critchance då den aldrig kan critta.
Och om elemental dmgen blir fel så rollar man såklart dit den rätta. Hellre 15-20% elemental dmg än 6 crit alla dagar i veckan.

Det handlar inte bara om vad du har i dps på pappret.
Citera
2014-06-29, 16:12
Medlem
Andersson93s avatar
Söker hjälp av någon kan som barbarians bättre än mig - Jag har precis fått tre delar Earth och kör leapquake build just nu. Dock söker jag fortfarande ik bälte, earth legs och ett neck med fire damage, str, cc och chd men utan lycka. Hur mycket CDR ska en leapquake ha som minst? Jag tänkte köra t3-t5 med den som det ser ut nu. Har också lite problem med att överleva. Framför allt typ electrified, plagued, vortex m.m.

Min barb - http://eu.battle.net/d3/en/profile/Krille-2673/hero/14253587
Citera
2014-06-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Och hur hade du tänkt att rolla elemental dmg på en Unity? Det går inte.
Sen behöver inte alla speccs CD/CC/AS.
Tex. EQ-barb behöver varken critdmg, critchance eller attack speed. Disintegrate(stavning) behöver inte heller critdmg eller critchance då den aldrig kan critta.
Och om elemental dmgen blir fel så rollar man såklart dit den rätta. Hellre 15-20% elemental dmg än 6 crit alla dagar i veckan.

Det handlar inte bara om vad du har i dps på pappret.
Jag vet mycket väl att pappers-dps inte betyder något.

Nu sa jag ju dock att du knappt tappar någon skada alls, vilket stämmer. Sluta haka upp er på smådetaljer. 5% extra dps vs dubbla EHP...
Du bör nog tänka om ifall du tycker att Unity är balanserad.

Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Söker hjälp av någon kan som barbarians bättre än mig - Jag har precis fått tre delar Earth och kör leapquake build just nu. Dock söker jag fortfarande ik bälte, earth legs och ett neck med fire damage, str, cc och chd men utan lycka. Hur mycket CDR ska en leapquake ha som minst? Jag tänkte köra t3-t5 med den som det ser ut nu. Har också lite problem med att överleva. Framför allt typ electrified, plagued, vortex m.m.

Min barb - http://eu.battle.net/d3/en/profile/Krille-2673/hero/14253587
Runt 30% CDR från gera är mer än nog.

Du kan alltid fixa LGoH från paragon points och stun leap om du har survivability problem. Hoppa två gånger på eliterna och sen hoppa iväg om det behövs.

Du kan även lira med bättre defensiva passives. T.ex. Superstition, då tar du 20% mindre skada av all elemental damage. Bloodthirst kombinerat med health globe bonus på gear är också jävligt bra.
Citera
2014-06-29, 18:35
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:

Nu sa jag ju dock att du knappt tappar någon skada alls, vilket stämmer. Sluta haka upp er på smådetaljer. 5% extra dps vs dubbla EHP...

Runt 30% CDR från gera är mer än nog.

Du kan alltid fixa LGoH från paragon points och stun leap om du har survivability problem. Hoppa två gånger på eliterna och sen hoppa iväg om det behövs.

Du kan även lira med bättre defensiva passives. T.ex. Superstition, då tar du 20% mindre skada av all elemental damage. Bloodthirst kombinerat med health globe bonus på gear är också jävligt bra.
Ah okej. Jo jag har funderat på att byta ut någon av mina passives. Har inte kollat men tror min CDR ligger runt 25-27%. Jag har fullt i p-points, 12% i min hjälm och 7% i mina shoulders så det borde bli runt 26% skulle jag tro.
Citera
2014-06-29, 18:50
Medlem
Citat:

Hade den inte vart balanserad, så hade den väl ändå vart bis för alla klasser oavsett vad?

Sluta gnäll nu om ett item i spelet, som man för övrigt klarar sig bra utan.
Citera
2014-06-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Hade den inte vart balanserad, så hade den väl ändå vart bis för alla klasser oavsett vad?

Sluta gnäll nu om ett item i spelet, som man för övrigt klarar sig bra utan.
Den lär vara bis för alla klasser i spelet utan WD.
Citera
2014-06-29, 20:51
Medlem
Citat:
Den lär vara bis för alla klasser i spelet utan WD.

Jasså? Så man överlever inte t6 utan den? Det enda den ringen bidrar med är att fler kan tanka några eliter under en längre stund, så att även nötter till spelare kan klara av t6. Har man dock lite bakom pannbenet behövs inte den ringen.

Den är balanserad på så sätt att alla kan använda den. Även du. Hade vart skillnad ifall där hade funnits en vettig pvp och endast en klass hade kunnat använda den. Då hade man eventuellt kunna förstå din frustration. Men nu? Vad gnäller du över? Att du aldrig själv lyckats loota en? Att du inte klarar av t6 utan den? Om det är det sista, så säger det mer om din gubbe än om ringen ifråga.
Citera
2014-06-30, 09:09
Medlem
Lanoos avatar
ingen spelar väl solo oavsett, vilket gör Unity totalt värdelös... Tror jag smält ner alla mina, kanske har den på nån follower just in case.
Aldrig testat den i allafall då jag alltid gruppar för att det är helt klart roligast! FB-klanen ftw
Citera
2014-06-30, 09:30
Medlem
kinky_Ms avatar
Har ni hört något rykte om en till expansion till D3?
Citera
2014-06-30, 10:06
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
ingen spelar väl solo oavsett, vilket gör Unity totalt värdelös... Tror jag smält ner alla mina, kanske har den på nån follower just in case.
Aldrig testat den i allafall då jag alltid gruppar för att det är helt klart roligast! FB-klanen ftw

Jag spelade solo 99% av tiden och tycker unity är helt underbar, broken ja, men underbar. Speciellt som DH är det skönt att sluta bli 1-shottad av varierande oundviklig skada. Men kan tillägga att jag spelade utan unity för det mesta, fram tills taskers sågades som BiS för sentry build och jag inte behövde RoRG längre. Sen var det väll inte jätteskoj att behöva iaf 12-13 mil toughness för att t6 inte skulle va outhärdligt.
Citera
2014-06-30, 10:31
Bannlyst
Citat:

Det är rätt värdelöst att spela i grupp högre torments (på hardcore) eftersom mobsen gör så sjuk skada. Mycket enklare att soloa + follower och med unity på bådadera så blir det bra mycket enklare än om man sitter och trycker i en full grupp T5+.
Citera
2014-06-30, 10:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Även om jag ofta gruppar med er i klanen (mer eller mindre alltid), så tycker jag faktiskt solo är trevligt när man slöspelar lite, e.g.ser en film/fotboll, lirar ett rift, clearar allt, utan att rusa igenom som det lätt blir i grupp eftersom man då vill vara så effektiv som möjligt.

Själv letar jag efter min andra unity, så min Crusader kan testa unity ihop med follower.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in