2014-06-17, 15:25
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Hur överlever du med 250k hp?
Skön gear annars.

mvh B

Det är inte så svårt med hög (57% har jag för mig) block chance och heal on block med renewal.

Enda som e.g. dödar mig (förutom hor flugorna) är när jag är blockad och inte kommer undan Molten explosioner.

Sen ja, jag vill ha högre HP, har offrat en del, och som jag skrev så är det ett par saker jag skulle vilja byta ut lite rolls på.

Igår fick jag en sån där Templar sak som gör templarn odödlig och har en unity på min char, så ska försöka fixa en unity till åt min templar, då borde min skada minska ännu mer.

Edit: Och där såg jag att du såg renewal

Det är därför jag kör helt utan aktiv healing förutom från templarn, har Taunt som drar upp block chance ytterligare när det behövs.

Edit: När jag får perma Akarat så byts Insurmountable bort mot Divine Fortress, behöver dock Insurmountable för wrath regen under de 6-7 sekunderna jag är utan Akarat.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-06-17 kl. 15:29.
Citera
2014-06-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Någon som spelar på crusader på lite högre nivå? över T3? Vad kör ni för build?
Själv har jag gått in i väggen med en fire build baserad på piro skölden och shield bash. Otrolig burst, påminner om chargeadin i d2, men utan magefist och maximus är den begränsad.

Testa darklight eller Fate of the fell :> Eftersom du har en fire crusader så kan du ju testa darklight med heavens tempest + fire starter.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/43806654 -Fist of heavens.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kruzifixxion-2633/hero/44283670 -Heavens fury.

Lirar just nu mest heavens fury då fist of heavens skapar extremt mycket lagg i party, samt att den är lite mer squishy.. det är en build jag rekommenderar på softcore men inte på hardcore.
Citera
2014-06-17, 16:50
Moderator
^Eazs avatar
Apropå min barb, kan någon förklara hur det funkar med main/offhand på enkel svenska.

Just nu har jag TF Mainhand och SoH offhand, är det rätt?

Har även ett par Odyn's liggande, vad är bäst?
Citera
2014-06-17, 17:11
Medlem
Jag har börjat lite smått på en Monk, har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska köra, tycker det är svårt att välja mllan pysical och holyskillsen... Någon med sköna tips där? Märker iaf att jag får byta skills innan jag går in för att möta någon Boss (Diablo, Izual osv osv) Vilket iofs jag kan köpa men det blir lite veligt med tanke på att man har ju gärna en uppsättning med X antal +% elementalgear? Hmm.. Känner mig kluven här!
Citera
2014-06-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Apropå min barb, kan någon förklara hur det funkar med main/offhand på enkel svenska.

Just nu har jag TF Mainhand och SoH offhand, är det rätt?

Har även ett par Odyn's liggande, vad är bäst?

Sätt det vapnet med högst weapon dmg (under dps) i mainhand då skills går på det.
Gav upp på barb själv.. då dom verkligen behöver buffas.. men iallafall så tror jag rend physical eller earthquake är ok atm. Dvs Sunkeeper/Doombringer eller Sankis/Devastator. Men verkligen inte i närheten så bra som crusaders.
Citera
2014-06-17, 22:16
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Någon som har tips på skill setup för 6p maurader?
Citera
2014-06-18, 08:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Sätt det vapnet med högst weapon dmg (under dps) i mainhand då skills går på det.
Gav upp på barb själv.. då dom verkligen behöver buffas.. men iallafall så tror jag rend physical eller earthquake är ok atm. Dvs Sunkeeper/Doombringer eller Sankis/Devastator. Men verkligen inte i närheten så bra som crusaders.

Ah, men vilken proc man har i vilken hand spelar ingen roll?
Citera
2014-06-18, 10:13
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Någon som har tips på skill setup för 6p maurader?

Min DH

Har för övrigt lärt mig allt jag kan om DHs av Philosophios, både genom hans youtube-kanal och twitch-stream. Rätt säker på att det inte finns någon mer insatt DH än honom, 4k+ timmar spelade.
Citera
2014-06-18, 14:42
Medlem
Karditsas avatar
Håller pp att installera nu, vad har hänt sen ros kom ut?
npgot nytt?
Citera
2014-06-18, 15:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
Håller pp att installera nu, vad har hänt sen ros kom ut?
npgot nytt?

Wow.

Massa nytt.

http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo_III:_Reaper_of_Souls

Ny klass - Crusader (som äger)
Ny Act - Act 5
Ny game mode - Adventure Mode, låter dig spela bounties och sen rifts.
Auction House är borta, legendary items som droppar är tradable med dem som var i gruppen när itemen droppade, annars är de account bound.
Diamond Gem - kommer inte ihåg om de kom innan RoS?
Loot 2.0
Artisan - Kan rerolla en stat på items som droppar
Citera
2014-06-18, 15:25
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Wow.

Massa nytt.

http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo_III:_Reaper_of_Souls

Ny klass - Crusader (som äger)
Ny Act - Act 5
Ny game mode - Adventure Mode, låter dig spela bounties och sen rifts.
Auction House är borta, legendary items som droppar är tradable med dem som var i gruppen när itemen droppade, annars är de account bound.
Diamond Gem - kommer inte ihåg om de kom innan RoS?
Loot 2.0
Artisan - Kan rerolla en stat på items som droppar
Den viktigaste uppdateringen enligt mig som bryr mig så mycket om det kosmetiska är ändå Transmogrification - en funktion som låter dig välja utseende på din utrustning.
Citera
2014-06-18, 15:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Den viktigaste uppdateringen enligt mig är ändå som bryr mig så mycket om det kosmetiska är Transmogrification - en funktion som låter dig välja utseende på din utrustning.

Oh ja

Vet inte hur många timmar jag spenderat på den sammanlagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in