2014-06-21, 03:13
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Låt då brudarna veta att du la ner 18.000 på att rolla bort armor till crit dmg men aldrig fick över 26%

För att inte gå helt off topic här så startade jag en extra wd igår. Någon som vet en rolig jade build?
Haha, hur fasen vet du det? Nöjde mig med 9.5% Crit Chance till slut. Brudarna föll på knä framför mig när jag nämnde det, så är det bara!
Citera
2014-06-21, 08:13
Moderator
^Eazs avatar
Då var barben nästan klar.

Ska försöka hitta bättre leggings med 2 sockets + crafta maxade gems till chesten.

Fick IK hjälmen som mer eller mindre rollade perfekt så nu har man full setbonus där + 4 set bonus från Raekor's

WD'n nästa kanske eller fixa en RRoG till Barben så man slipper byta mellan crusadern och barben hela tiden...

Edit: Eller funderar på om man ska satsa på en harringtons.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-06-21 kl. 08:15.
Citera
2014-06-21, 12:07
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Låt då brudarna veta att du la ner 18.000 på att rolla bort armor till crit dmg men aldrig fick över 26%

För att inte gå helt off topic här så startade jag en extra wd igår. Någon som vet en rolig jade build?
https://www.youtube.com/watch?v=XJvatbg-jiE det är en bra build för jade, det är den jag använder till min.
Citera
2014-06-21, 16:13
Medlem
Tänkte lira lite efter ett uppehåll. Blev precis 70 på min Witch Doctor och är av naturliga skäl riktigt dåligt gearad.

Hade hoppas att någon kunde hjälpa mig med en bra och effektiv build att ta mig ann Torment 1 med.

Sammanfattningsvis en effektiv och enkel build för en dåligt gearad WD.

Stort tack på förhand!
Citera
2014-06-21, 17:03
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Tänkte lira lite efter ett uppehåll. Blev precis 70 på min Witch Doctor och är av naturliga skäl riktigt dåligt gearad.

Hade hoppas att någon kunde hjälpa mig med en bra och effektiv build att ta mig ann Torment 1 med.

Sammanfattningsvis en effektiv och enkel build för en dåligt gearad WD.

Stort tack på förhand!
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#WlXTUQ!VWTa!bbYbab

Kort och gott, plague of toads för att spawna fetishes från sycophants passive. Väldigt bra och simpel build som går att ändra lite hur man vill, du kan tex byta ut horrify till zombie dogs för mer skada.
Det mesta av skadan du gör ska komma från dina pets.

Du vill försöka få Mask of Jeram headet (det som ökar pet dmg med 75%+) så fort som möjligt. Så försöka få det från Kadala. Därefter hade jag nog satsat på en Thing of the Deep mojo, just för du vill ha pickup radiusen den har då grave injustice passive tar nytta av det.
Citera
2014-06-21, 17:56
Moderator
^Eazs avatar
Vad för Wizard Build är ok nu?

tänker inte absoluta end game, då min wizard är skit equippad (klarar med nöd och näppe T1 eftersom allt gear lootat från Crusadern gått till min Barb som nu börjar närma sig att bli klar), utan mer innan det.

Vad är populär farm build för T1+, och sen gärna, vad byter man till för end game?

Sett lite olika, disintegrate, metoer, black hole osv osv så vad tycker ni?
Citera
2014-06-21, 18:16
Medlem
alienDNAs avatar
Mirrorball, magic missile conflag
Dubbla mammoth hydra (serpent sparker)
Sen black hole för lite cc o kanske Meteor Molten Impact med massa CDR
Prismatic, teleport+illusionist samt Blur är IMO också livsnödvändiga.

Har du inte mirror ball och serpent sparker
Så stacka RCR, ap regen, och apoc och kör arcane torrent + archon med full vyr set samt tre bonus tal rasha för ap regen under archon downtime

Har du wand of woh stacka CDR o kör fullt fire gear och RCR med cindercoat och endast defensiva abilitys samt EB

Detta är de roligaste builds imo men den enda build som inte kräver specifika gears är arcane torrent spam. Är dock tråkig utan archon med vyr set som man kan poppa då och då.

Top prio är att du skaffar mirrorball och IMO serpent sparker. Dubbla hydra gör tokigt mkt skada med massa extra fire dmg
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-21 kl. 18:20.
Citera
2014-06-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
http://us.battle.net/d3/en/calculator/witch-doctor#WlXTUQ!VWTa!bbYbab

Kort och gott, plague of toads för att spawna fetishes från sycophants passive. Väldigt bra och simpel build som går att ändra lite hur man vill, du kan tex byta ut horrify till zombie dogs för mer skada.
Det mesta av skadan du gör ska komma från dina pets.

Du vill försöka få Mask of Jeram headet (det som ökar pet dmg med 75%+) så fort som möjligt. Så försöka få det från Kadala. Därefter hade jag nog satsat på en Thing of the Deep mojo, just för du vill ha pickup radiusen den har då grave injustice passive tar nytta av det.
Stort tack! Gav svar på alla mina frågor!
Tror jag kör Zombie Dogs och "Midnight Feast" istället för Horrify och "Jungle Fortitude"

Återigen, tack!
Citera
2014-06-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Mirrorball, magic missile conflag
Dubbla mammoth hydra (serpent sparker)
Sen black hole för lite cc o kanske Meteor Molten Impact med massa CDR
Prismatic, teleport+illusionist samt Blur är IMO också livsnödvändiga.

Har du inte mirror ball och serpent sparker
Så stacka RCR, ap regen, och apoc och kör arcane torrent + archon med full vyr set samt tre bonus tal rasha för ap regen under archon downtime

Har du wand of woh stacka CDR o kör fullt fire gear och RCR med cindercoat och endast defensiva abilitys samt EB

Detta är de roligaste builds imo men den enda build som inte kräver specifika gears är arcane torrent spam. Är dock tråkig utan archon med vyr set som man kan poppa då och då.

Top prio är att du skaffar mirrorball och IMO serpent sparker. Dubbla hydra gör tokigt mkt skada med massa extra fire dmg

Håller också på med en Wiz, precis börjat eller nåja, lvl 60 men kör mest för att det är en riktigt rolig char!
Kan du va en hyvens och ta det du skrev på lite lättare svenska så jag som inte är världsklass på spelet kan förstå lite vad jag ska ha för typ av skills? Cold är ju grymt sköj men vetefasen om det går att komma speciellt långt på just cold, ser mer ut som att fire och arcane är det som gäller?

Edit: Fick precis Blackhole, verkar ju vara rätt fet, bara sett andra spela med den innan så visst va den go, vilka skills kan passa till en blackhole build?
Senast redigerad av Ixxen 2014-06-21 kl. 20:56.
Citera
2014-06-22, 06:19
Medlem
sajgos avatar
Black hole fungerar utmärkt som CC mer än som primär dmgspell, en vanlig AT build passar den utmärkt till en början på T1, även uppåt när du börjar få lite roligare gear på 70.
Det går absolut att köra en coldbuild upp till högre torments, men det tar en massa tid innan man får gear nog att klara det om du inte har en massa tur med drops.
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/9476737586 där har du ett bra ställe att börja rota runt på, sen får du experimentera dig fram tills du hittar det som passar din spelstil bäst helt enkelt.
Citera
2014-06-22, 14:32
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Håller också på med en Wiz, precis börjat eller nåja, lvl 60 men kör mest för att det är en riktigt rolig char!
Kan du va en hyvens och ta det du skrev på lite lättare svenska så jag som inte är världsklass på spelet kan förstå lite vad jag ska ha för typ av skills? Cold är ju grymt sköj men vetefasen om det går att komma speciellt långt på just cold, ser mer ut som att fire och arcane är det som gäller?

Edit: Fick precis Blackhole, verkar ju vara rätt fet, bara sett andra spela med den innan så visst va den go, vilka skills kan passa till en blackhole build?

E de nåt speciellt i mitt inlägg du undrar över förklarar jag gärna tydligare.
Cold o lightning e inte speciellt bra just nu.
Lightning saknar vettig damage output och likaså cold. Cold funkar dock lite bättre än lightning.
Fire e bäst med en mirrorball eftersom magic missile conflag stackar på mobs.
Den stacken tickar sjukt högt. Typ 20m per tick på bossar.
Dubbla mammoth hydra är också likadana. Kan ticka 50-60m och vissa rapporterar upp mot 80m per tick.

Molten Impact och Blazar ger extra dmg boost och black hole e riktigt bra cc med mkt CDR. räddar livet på en flera ggr i minuten.

Arcane e ok om du har 4 vyr och 3 tal (med rorg)
Men fire är bättre.
Dock kräver fire IMO mirrorball , serpent sparker, magefist, cindercoat. Förutom de vanliga soj, rorg, bracer.
Du kan också skippa mirrorball och istället stacka RCR och spamma Meteor Shower.
Då kräver den en firebird source samt en devastator för att va effektiv förutom allt annat gear jag nyss nämde.
Då får du ca +140% fire dmg.
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-22 kl. 14:35.
Citera
2014-06-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
E de nåt speciellt i mitt inlägg du undrar över förklarar jag gärna tydligare.
Cold o lightning e inte speciellt bra just nu.
Lightning saknar vettig damage output och likaså cold. Cold funkar dock lite bättre än lightning.
Fire e bäst med en mirrorball eftersom magic missile conflag stackar på mobs.
Den stacken tickar sjukt högt. Typ 20m per tick på bossar.
Dubbla mammoth hydra är också likadana. Kan ticka 50-60m och vissa rapporterar upp mot 80m per tick.

Molten Impact och Blazar ger extra dmg boost och black hole e riktigt bra cc med mkt CDR. räddar livet på en flera ggr i minuten.

Arcane e ok om du har 4 vyr och 3 tal (med rorg)
Men fire är bättre.
Dock kräver fire IMO mirrorball , serpent sparker, magefist, cindercoat. Förutom de vanliga soj, rorg, bracer.
Du kan också skippa mirrorball och istället stacka RCR och spamma Meteor Shower.
Då kräver den en firebird source samt en devastator för att va effektiv förutom allt annat gear jag nyss nämde.
Då får du ca +140% fire dmg.

Bra svar!

Just nu så har jag ingen form av specifik build då jag är såpass låglevlad, 69 och har ingen som helst gear att snacka om så försöker så mycket som möjligt på hög dmg för att levla..

Vad ska man köra för pasivskills för att öht ha en chans att överleva och göra dmg?

Ska ingen aura vara aktiv? Typ storm eller cold och hur får man dubble mammoth, har ju bara 1 på skillen? Hur viktigt är det att satsa på vitality och allres? Vad betyder RCR?

sSåg dock ingen som helst stack på Magic Missile, crotade som vanligt, är det något jag missar där?

Vi lekar just nu 1000 frågor märkte jag haha! Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in