2014-08-20, 12:56
Moderator
^Eazs avatar
Jag undrar om det kommer vara som det varit i PTR att RG alltid droppar minst en legendary.

I sådana fall blir ju GR rank 1 helt klart nya legendary farmen eftersom det går att springa igenom den djävligt sant (om GR nycklar droppar någorlunda ofta i T6 Rifts).

Nemesis tycker jag kan vara roligt, frågan är om jag inte skulle ta livet av mig mot Archon Elite Packs bara för att göra livet surt för mina polare
Citera
2014-08-20, 13:15
Medlem
Daniellows avatar
Jag har aldrig lirat Diablo. Jag har nästan aldrig spelat detta typ av spel, men har fått för mig att prova nu. Tänkte beställa 3:an. "måste" man ha spelat 1:an och 2:an för att förstå allt?

Vilken klass är lämpligast att köra som ny i Diablo?
Citera
2014-08-20, 13:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniellow
Jag har aldrig lirat Diablo. Jag har nästan aldrig spelat detta typ av spel, men har fått för mig att prova nu. Tänkte beställa 3:an. "måste" man ha spelat 1:an och 2:an för att förstå allt?

Inget behov att spela 1:an eller 2:an.

Enkel klass är t.ex Crusadern eller Barben då de inte är så squishy och inte kräver så mycket eftertanke i form av att hålla sig borta från dmg.

Edit: Men enkel menar jag självfallet inte bäst/roligast då alla klasser har sin charm, menar mest att i början när man inte har optimal gear så tål dessa två fortfarande bra med skada.

Min första var en Witch Doctor och tycker fortfarande den är skitkul att lira, har en på 70 av varje klass och alla är faktiskt skoj (se på fan, har börjat gilla min DH nu också, något jag aldrig trodde skulle ske )
Citera
2014-08-20, 13:29
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniellow

Nej, men det tar ett tag att sätta sig in i allt.
Spelet är egentligen extremt komplext och ska du bli "bäst" så måste du sitta på nätet och läsa massor, få tips från andra och ha en djup grundlig förståelse för hur spelet är uppbyggt. Men det positiva är att man lär sig allt eftersom man köttar på. Jag kan ju idag hata mig själv för att jag hittat någon sjukt fet pryl och sen bytt ut ut fel stats på den bara för att när jag hittade skiten inte hade kunskap nog att förstå hur man bör använda det.

Spela vilken karaktär du vill, alla har sin charm. Det negativa med crusadern är att den kräver rätt gear för att funka, speciellt på högre svårighetsgrader. Monken är väldigt svår att få ut någon damage ur. Men wiz, demon hunter, witch doc och barb är ok att starta med tycker jag.
Citera
2014-08-20, 13:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Nej, men det tar ett tag att sätta sig in i allt.
Spelet är egentligen extremt komplext och ska du bli "bäst" så måste du sitta på nätet och läsa massor, få tips från andra och ha en djup grundlig förståelse för hur spelet är uppbyggt. Men det positiva är att man lär sig allt eftersom man köttar på. Jag kan ju idag hata mig själv för att jag hittat någon sjukt fet pryl och sen bytt ut ut fel stats på den bara för att när jag hittade skiten inte hade kunskap nog att förstå hur man bör använda det.

Spela vilken karaktär du vill, alla har sin charm. Det negativa med crusadern är att den kräver rätt gear för att funka, speciellt på högre svårighetsgrader. Monken är väldigt svår att få ut någon damage ur. Men wiz, demon hunter, witch doc och barb är ok att starta med tycker jag.

Fast, spelet blir inte komplext förrän man börjar jobba på att "bli bäst".

Fram till det, lvl 70 och höga svårighetsgrader är spelet enkelt. Man lär sig medans man lvlar, testar de nya skillsen man får vid nya levels. Det är först när man är "klar med spelet" som det komplexa börjar, men ja, då är det komplext.

I början är D3 (och de andra Diablo) väldigt enkla spel, hack'n'slash med vad än du har tillgängligt.
Citera
2014-08-20, 18:08
Medlem
Lirade Diablo 3 på datorn tidigare. Tänkte höra hur det är att spela på konsoll, är det kul? går det att lira tillsammans med kompisar? Måste man ha första Diablo 3 för att kunna spela reaper of the souls som på pc?
Citera
2014-08-21, 00:45
Medlem
Jikininkis avatar
Är det jag som är trög eller har jag missat något. Köpte och testade ganska förutsättningslöst, men det var ju det sämsta skit jag någonsin spelat. Örlar runt, trycker på knappar, inget mål ingen mening. Kan någon länka till en bra text som förklarar vad jag håller på med, och hur jag blir bättre. Trodde jag hade koll på spel, men detta var ju något i hästväg. Fult som stryk på PS4 också.
Citera
2014-08-21, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jikininki
Är det jag som är trög eller har jag missat något. Köpte och testade ganska förutsättningslöst, men det var ju det sämsta skit jag någonsin spelat. Örlar runt, trycker på knappar, inget mål ingen mening. Kan någon länka till en bra text som förklarar vad jag håller på med, och hur jag blir bättre. Trodde jag hade koll på spel, men detta var ju något i hästväg. Fult som stryk på PS4 också.

Det är ett geargrind spel. Du kanske ska testa att läsa om ett spel innan du köper det?
Målet med spelet är att bli bättre/hitta bättre saker så man slutligen klarar den svåraste nivån. Blir roligare med vänner om du har såna.
Citera
2014-08-21, 00:59
Medlem
Jikininkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeh
Det är ett geargrind spel. Du kanske ska testa att läsa om ett spel innan du köper det?
Målet med spelet är att bli bättre/hitta bättre saker så man slutligen klarar den svåraste nivån. Blir roligare med vänner om du har såna.

Ok, testar att läsa lite om geargrind, kanske blir något som fastnar. Vänner har jag, så får försöka dra med dem. Köper i princip alla PS4 spel just nu, då det knappast finns några, så därför detta köpet. Finns det någon lätt introvert på nätet som förklarar principen bakom det hela, och kanske framförallt, varför måste det vara så satans fult?
Citera
2014-08-21, 02:17
Medlem
Jikininkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simeh

Googlade geargrind, fick inget av värde, kanske du kan peka mig i rätt riktning. Hade varit kul att testa ett nytt sorts spel, men de gör ju inte precis det lätt att komma in i det.
Citera
2014-08-21, 07:40
Bannlyst
Citat:
Googlade geargrind, fick inget av värde, kanske du kan peka mig i rätt riktning. Hade varit kul att testa ett nytt sorts spel, men de gör ju inte precis det lätt att komma in i det.

Diablo är inte för alla, det är ett Hack and Slash spel, och det är verkligen inte för alla. Men, för det första så ska du ta level 70, max level. Vilket tar max 10 timmar på ens första genomgång. Sen börjar end-game. Där du skaffar så bra gear som möjligt genom att döda miljontals monster. Det du gör är bara att döda, det låter skittråkigt för många och är tråkigt för många.

Själv har jag ungefär 1000 spelade timmar och har inte spelat på ett par månader, för det blir tråkigt ibland. Men om ett par veckor så kommer en till uppdatering och då spelas det nog ett antal hundra timmar igen. Så enligt mig är spelet ett av dom bästa genom alla tider, jag har då aldrig fått så mycket för pengarna i ett spel som inte är ett MMORPG.

Sedan att du klagar över grafiken. Jag tycker att det ser bra ut, men antar att vissa är mer kräsna, jag har aldrig brytt mig om grafiken, jag spelar fortfarande spel från tidigt 2000-tal och älskar spelkänslan om man jämför med dagens skit som har sjukt bra grafik, men spelkänslan är stel och tung, det är vidrigt om du frågar mig. Men som sagt, smaken är som baken.
Senast redigerad av Prixm 2014-08-21 kl. 07:42.
Citera
2014-08-21, 08:39
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ok, testar att läsa lite om geargrind, kanske blir något som fastnar. Vänner har jag, så får försöka dra med dem. Köper i princip alla PS4 spel just nu, då det knappast finns några, så därför detta köpet. Finns det någon lätt introvert på nätet som förklarar principen bakom det hela, och kanske framförallt, varför måste det vara så satans fult?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hack_'n_slash
http://sv.wikipedia.org/wiki/Diablo_III
http://www.fz.se/artiklar/recension/20140328/diablo-iii-reaper-of-souls
http://www.gamereactor.se/recensioner/151894/Diablo+III%3A+Reaper+of+Souls/?sid=146614f43ebef7bdffe3d4bcc18f107d
Där har du lite läsvärda länkar kompis!

mvh B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in