2014-06-22, 13:14
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Det är nåt som somalierna själva bör få bestämma över. Skulle inte bli förvånad om de flesta somaliska kvinnor är positivt inställda till kvinnlig omskärelse. Ifrån vårat synsätt så är det såklart barbariskt och vansinnigt men ifrån afrikansk synvinkel så ses det inte som nånting konstigt.
Det är möjligt. Men då ska de hålla på med sånt i SOmalia och inte i Sverige!
Citera
2014-06-22, 13:36
Medlem
goran744s avatar
Gör något åt det land du flytt ifrån.
Be inte den svenska mannen eller svenska kvinnan göra något åt det åt dig medan du sitter på arslet och kallar oss slampor. I ett tryggt och fint land. Långt ifrån de fasor du flytt ifrån.
Här borde det väl vara tryggt att försöka ändra det du flytt ifrån istället för att anklaga landet för slamperi.
Det vill jag säga till alla slampspridare.
Du kom hit för att du säger att ditt land ville döda dig. Bryr du dig om de som blir dödade i det gamla landet nu då?
Eller sitter du här hellre och kallar det svenska folket för slampor?????
Citera
2014-06-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Gör något åt det land du flytt ifrån.
Be inte den svenska mannen eller svenska kvinnan göra något åt det åt dig medan du sitter på arslet och kallar oss slampor. I ett tryggt och fint land. Långt ifrån de fasor du flytt ifrån.
Här borde det väl vara tryggt att försöka ändra det du flytt ifrån istället för att anklaga landet för slamperi.
Det vill jag säga till alla slampspridare.
Du kom hit för att du säger att ditt land ville döda dig. Bryr du dig om de som blir dödade i det gamla landet nu då?
Eller sitter du här hellre och kallar det svenska folket för slampor?????

Är du efterbliven på riktigt...?

Varför kan du inte hålla dig till sakfrågan, utan börjar dravla om en massa annan skit!?

Varför kan du inte svara på frågorna du får?

Varför frågar du vad alla andra gör åt problemet, när det inte är det som det handlar om?

Vad gör du själv åt könsstympning, eftersom du gapar och skriker om vad alla andra gör åt det?

Återigen: Vad har du för diagnos, och vad går du på för medicin!?
Citera
2014-06-22, 14:58
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej jag kritiserar de delar av den som är kvinnofientliga och direkt människoovärdiga, ex. slutshame (som du står för) hedersvåld, tvångsgifte och könsstympning, betyder därför inte att jag drar allt inom kulturen till sopen. Du har kristna och muslimer som lever fullt värdiga och troende liv utan att förnedra och nedvärdera sina kvinnor på ovan sätt, dessa har valt bort de sidor från sin religion, kultur som de med egna huvuden fattar inte passar in i ett modernt och demokratiskt samhälle. Du anser säkerligen som jag att könsstympning, tvångsgifte, bortgiftandet av 9-åringar m.m. är ovärdigt beteende, du har dock ännu inte fattat att slutshame är precis lika ovärdigt. Du borde kanske rensa själen lite från gammalt kletigt kvinnoförakt.

Vilka troende muslimer anser att det är helt OK att kvinnor knullar runt utanför äktenskapet?

Vilket land rör det sig om?
Citera
2014-06-22, 15:25
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Samtidigt så karvar man ju i både pojkar och flickor och det är ju sjukt att det är tillåtet att skära i friska barn bara för att de är pojkar.
Sedan när är F! emot omskärelse på pojkar? Hur ofta kritiserar en feministisk politiker i Sverige omskärelse på pojkar?
Citera
2014-06-22, 15:29
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Valet över???

Mig veterligen är det val i september - om tre månader.

Däremot håller jag med dig - de finns ingen poäng för ett politiskt parti att uttala sig mot enskilda. De skall ställning för/mot statens agerande och hur de kan förbättra på det området.
Nej dit hycklande svin, du försvarar visst uttalanden mot enskilda. Du hetsar ju själva mot vita svenska män.
Citera
2014-06-22, 15:29
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Samtidigt så karvar man ju i både pojkar och flickor och det är ju sjukt att det är tillåtet att skära i friska barn bara för att de är pojkar.

Så du menar att det är sjukt att hjälpa barn som har för trång förhud att få det åtgärdat?
Citera
2014-06-22, 15:34
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Så enligt din logik är alla som inte ställer sig upp och ropar "jag är emot kvinnlig omskärelse" automatiskt för kvinnlig omskärelse?
Ja, om man gormar om "vita kränkta män" för minsta lilla en vit man gör så bör man i konsekvensens namn uppröras av omskärelse och gorma om "kränkta arabiska män" eller "kränkta svarta män", annars så antingen är man feg eller stödjer handlingen.
Citera
2014-06-22, 15:40
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Nej det jag märker är att du inte gör något åt saken själv men kräver att andra skall göra det åt dig.
Vad skall du göra åt alla fanatiska kulturers beteende?
På vilket sätt är männen från dessa kulturer bättre en vita svenska män du tycker det går bra att rikta kritik mot?

Citat:
Be en feminist uttala sig?
Varför går det bra för feminister att uttala sig emot etniskt svenska eller vita män?

Citat:
Jämställdhet handlar väl för sjutton om oss alla.
Dig också.
Vill du särbehandlas? (Män får ej sitta i den här bilen) (män får ej öppna munnen här inne)?
Varför då detta snack om "vita kränkta män" och inte t ex "svarta kränkta män"? Det är väl ändå särbehandling om något?

Citat:
Eftersom att jag är en kvinna så måste jag som kvinna se till att ingen skär i min pulla.
Och det har ingen gjort heller.
Har du gjort det?
Vänd dig till dem och fråga vad sjutton de håller på med?
Precis som jag gör.
Skall jag blint gå din utstakade väg tycker du?
Vart går din väg då? Går den förbi den stympade kvinnan?
Sedan när stympar vita svenska män sina döttrar?
Citera
2014-06-22, 15:49
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
jag drar allt inom kulturen till sopen.
I konsekvensens namn så gör du det när du kritiserar kulturella beteenden bland svenska män, eftersom du anser att minsta lilla kritik mot en kultur är att dra alla över en kam.
Du är inte konsekvent för fem öre.

Citat:
Du har kristna och muslimer som lever fullt värdiga och troende liv utan att förnedra och nedvärdera sina kvinnor på ovan sätt, dessa har valt bort de sidor från sin religion, kultur som de med egna huvuden fattar inte passar in i ett modernt och demokratiskt samhälle.
Och ändå så har ni feminister kritiserat kristendomen i åratal. Nu kommer ni säkerligen hålla tyst snart om Kristendomen så eran feghet inte ska få det att se ut som ni inte håller en konsekvent ställning.

Citat:
Du anser säkerligen som jag att könsstympning, tvångsgifte, bortgiftandet av 9-åringar m.m. är ovärdigt beteende, du har dock ännu inte fattat att slutshame är precis lika ovärdigt. Du borde kanske rensa själen lite från gammalt kletigt kvinnoförakt.
Sedan när ägnar sig vita kränkta män åt könsstympning, tvångsgifte och bortgiftande av 9-åringar?
Citera
2014-06-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
Vilka troende muslimer anser att det är helt OK att kvinnor knullar runt utanför äktenskapet?

Vilket land rör det sig om?
Ja, det vore intressant att höra.
Citera
2014-06-22, 15:54
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad är "svensk monokultur"? Jag har en känsla av att du tänker föreslå något som inte finns och aldrig funnits.
Vad är "kurdisk monokultur"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in