2014-06-22, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubakrisen
Hur mycket har detta uppmärksammat i sociala medier som Twitter. Feministerna måste väl gå i taket nu??

Ämnet är känsligt att debattera då det handlar om kultur yttringar som inte endast omfattar maträtter och klädsel.
Citera
2014-06-22, 11:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
I och med ditt stöd för svensk feminism så gör du det, jo.

Trådens ämne är varför ni feminister skyller alla problem på vita CIS män.
Har du någon lösning på problemet, annat än att hetsa mot "vita kränkta män"?
Hade ni hetsat på samma sätt mot araber eller afrikaner som ni gör mot vita män så hade ni åkt på stryk för längesedan, det är därför ni inte vågat rikta det minsta kritik mot dessa grupper i denna frågan, dem är inte lika toleranta som den vite kränkte mannen.
Flytta till mellanöstern eller Afrika om du tycker icke-vita män är så mycket bättre och mer jämställda än vita män.

Ja jag stödjer den svenska kvinnan eftersom jag är en svensk kvinna och om vissa män känner sig kränkta över vad kvinnor från andra kulturer gör mot sina kvinnor så tycker jag att de männen skall göra något åt det istället för att sitta här inne och beskylla den svenska kvinnan för övergreppen i vår värld.
Övergrepp begås endast så länge andra sitter och gnäller över hur synd det är om dem UTAN att själva ingripa i det sjuka.
Vad gör du för att stoppa det??????
Självklart är stympning för jävligt och att MÄN i de kulturerna inte gör något åt den jävelskapen utan dessutom knullar på dem och deras i hopsydda muttor är för mig obegripligt.
OCH till saken hör att jag aldrig sett mig som Feminist utan en kvinna med oftast samma åsikter som feministerna.
Varför skall jag be om ursäkt för det då man i hela vår värld suckar över terrorister, mördare, och självmordsbombare utan att ens försöka få ett slut på det för alltid..
Då kan jag lugnt påstå att en feminist DEFINITIVT INTE ÅKER OMKRING OCH SKÄR HALSEN AV VÅRA MEDMÄNNISKOR
Till saken hör också att det är vi kvinnor som uppmärksammar er alla på det vidriga som pågår i världen.
Vad kan du som Individ bidra med för att få stopp på grymheten?
Tror du att det blir slut på det bara för att du sitter här på Flashback och beklagar dig över feministerna och mäns roll i sammanhanget?
Vad är du beredd att offra för sakens skuld?
Trådens fråga var.
Är det vita CIS män som är problemet?
Nej det är andra kulturers kvinnor som utsätter sig själva för sadismen och som utför själva handlingen på sina döttrar OCH bevisligen männen från de kulturerna som har sex med dem i det stympade hålet.
Vad skall du göra åt det???????
Senast redigerad av goran744 2014-06-22 kl. 11:07.
Citera
2014-06-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
I tråden Svenska "familjer" föder slampor kritiserar du väldigt starkt invandrares kultur.

Nej jag kritiserar de delar av den som är kvinnofientliga och direkt människoovärdiga, ex. slutshame (som du står för) hedersvåld, tvångsgifte och könsstympning, betyder därför inte att jag drar allt inom kulturen till sopen. Du har kristna och muslimer som lever fullt värdiga och troende liv utan att förnedra och nedvärdera sina kvinnor på ovan sätt, dessa har valt bort de sidor från sin religion, kultur som de med egna huvuden fattar inte passar in i ett modernt och demokratiskt samhälle. Du anser säkerligen som jag att könsstympning, tvångsgifte, bortgiftandet av 9-åringar m.m. är ovärdigt beteende, du har dock ännu inte fattat att slutshame är precis lika ovärdigt. Du borde kanske rensa själen lite från gammalt kletigt kvinnoförakt.
Citera
2014-06-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag stödjer den svenska kvinnan eftersom jag är en svensk kvinna och om vissa män känner sig kränkta över vad kvinnor från andra kulturer gör mot sina kvinnor så tycker jag att de männen skall göra något åt det istället för att sitta här inne och beskylla den svenska kvinnan för övergreppen i vår värld.
Övergrepp begås endast så länge andra sitter och gnäller över hur synd det är om dem UTAN att själva ingripa i det sjuka.
Vad gör du för att stoppa det??????
Självklart är stympning för jävligt och att MÄN i de kulturerna inte gör något åt den jävelskapen utan dessutom knullar på dem och deras i hopsydda muttor är för mig obegripligt.
OCH till saken hör att jag aldrig sett mig som Feminist utan en kvinna med oftast samma åsikter som feministerna.
Varför skall jag be om ursäkt för det då man i hela vår värld suckar över terrorister, mördare, och självmordsbombare utan att ens försöka få ett slut på det för alltid..
Då kan jag lugnt påstå att en feminist DEFINITIVT INTE ÅKER OMKRING OCH SKÄR HALSEN AV VÅRA MEDMÄNNISKOR
Till saken hör också att det är vi kvinnor som uppmärksammar er alla på det vidriga som pågår i världen.
Vad kan du som Individ bidra med för att få stopp på grymheten?
Tror du att det blir slut på det bara för att du sitter här på Flashback och beklagar dig över feministerna och mäns roll i sammanhanget?
Vad är du beredd att offra för sakens skuld?
Trådens fråga var.
Är det vita CIS män som är problemet?
Nej det är andra kulturers kvinnor som utsätter sig själva för sadismen och som utför själva handlingen på sina döttrar OCH bevisligen männen från de kulturerna som har sex med dem i det stympade hålet.
Vad skall du göra åt det???????

Vi gör det man ska göra och det enda vi kan göra. Skriva och uppmärksamma det så mycket som möjligt för att frågan ska börja tas på allvar och mer folk engagera sig i den. Något som inte feministerna gör. Om dom hade gapat och skrikit och ordnat fackeltåg mot det för att uppmärksamma så hade kanske något hänt och man satt press på frågan eftersom de har stor genomslagskraft i media och på twitter. Visa att det är oacceptabelt istället för att ge sitt tysta medgivande.

Tjejpizzan fick ju sig en omgång, varför är denna fråga inte viktig för feministerna? Att skära sönder fittan på tjejer för att de inte ska bli slampor och kunna njuta av sex verkar inte vara något att ta upp. Det största förtrycket en man kan göra mot en tjej/kvinna. Är det konstigt att man är förvånad över att feminister inte skriver om frågan för att få genomslag på den?
Citera
2014-06-22, 11:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrifeC
Vi gör det man ska göra och det enda vi kan göra. Skriva och uppmärksamma det så mycket som möjligt för att frågan ska börja tas på allvar och mer folk engagera sig i den. Något som inte feministerna gör. Om dom hade gapat och skrikit och ordnat fackeltåg mot det för att uppmärksamma så hade kanske något hänt och man satt press på frågan eftersom de har stor genomslagskraft i media och på twitter. Visa att det är oacceptabelt istället för att ge sitt tysta medgivande.

Tjejpizzan fick ju sig en omgång, varför är denna fråga inte viktig för feministerna? Att skära sönder fittan på tjejer för att de inte ska bli slampor och kunna njuta av sex verkar inte vara något att ta upp. Det största förtrycket en man kan göra mot en tjej/kvinna. Är det konstigt att man är förvånad över att feminister inte skriver om frågan för att få genomslag på den?

Det räcker väl att du skriver om det? men.....
Vad skall du göra åt det då?
För sjutton gör något åt det du också. Sitt för sjutton inte på arslet och vänta på feministerna.
Var karl nog för att ta tag i fittslakten själv. Det är bevisligen inte endast en kvinnofråga eftersom männen knullar de kvinnorna. Och du ser på och suckar, suckar och suckar om kvinnor du också.
Vad gör du som individ åt saken? Vad bidrar du med förutom din egen ovilja mot handlingarna.
Har du gett dig av från din trygga kultur och demostrerat mot stympningen, eller läser du endast om den?
Det är väldigt lätt att sitta i sitt hus instängd och trygg och TYCKA SAKER
Citera
2014-06-22, 11:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Du vinner ju inget krig genom att sitta bakom stängda dörrar med vapen runt dig medan andra är ute på fältet och slåss för din åsikt.
Citera
2014-06-22, 11:41
Medlem
Citat:
Det räcker väl att du skriver om det? men.....
Vad skall du göra åt det då?
För sjutton gör något åt det du också. Sitt för sjutton inte på arslet och vänta på feministerna.
Var karl nog för att ta tag i fittslakten själv. Det är bevisligen inte endast en kvinnofråga eftersom männen knullar de kvinnorna. Och du ser på och suckar, suckar och suckar om kvinnor du också.
Vad gör du som individ åt saken? Vad bidrar du med förutom din egen ovilja mot handlingarna.
Har du gett dig av från din trygga kultur och demostrerat mot stympningen, eller läser du endast om den?
Det är väldigt lätt att sitta i sitt hus instängd och trygg och TYCKA SAKER

Jag har ingen genomslagskraft i media och på politiker som feministerna har.
Jag skriver om det för att få upp andras ögon på det. Men om inte feministerna som har kvinnors jämlikhet som kärnfråga vågar ta upp det så ser jag inte vad mer jag kan göra. Men visst, lägg över ansvaret på oss i tråden att fixa det istället för dom som har genomslagskraft nog att kunna göra något åt det och har det som kärnfråga. Märker du inte hur blint du håller ryggen och inte ifrågasätter feministernas agerande? Nästan som en sektmedlem.
Citera
2014-06-22, 11:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har ingen genomslagskraft i media och på politiker som feministerna har.
Jag skriver om det för att få upp andras ögon på det. Men om inte feministerna som har kvinnors jämlikhet som kärnfråga vågar ta upp det så ser jag inte vad mer jag kan göra. Men visst, lägg över ansvaret på oss i tråden att fixa det istället för dom som har genomslagskraft nog att kunna göra något åt det och har det som kärnfråga. Märker du inte hur blint du håller ryggen och inte ifrågasätter feministernas agerande? Nästan som en sektmedlem.

Nej det jag märker är att du inte gör något åt saken själv men kräver att andra skall göra det åt dig.
Vad skall du göra åt alla fanatiska kulturers beteende?
Be en feminist uttala sig?
Jämnställdhet handlar väl för sjutton om oss alla.
Dig också.
Vill du särbehandlas? (Män får ej sitta i den här bilen) (män får ej öppna munnen här inne)?
Eftersom att jag är en kvinna så måste jag som kvinna se till att ingen skär i min pulla.
Och det har ingen gjort heller.
Har du gjort det?
Vänd dig till dem och fråga vad sjutton de håller på med?
Precis som jag gör.
Skall jag blint gå din utstakade väg tycker du?
Vart går din väg då? Går den förbi den stympade kvinnan?
Citera
2014-06-22, 12:06
Medlem
Alltså nu tycker jag så här, - Att vi reser oss upp allesammans och sjunger
We shall overcome !!

Det vore väl bra, eftersom det är ingen som vet hur man löser detta så, och bara tjafsar om flata tokfeminister som fått för sig att det är männens fel,

Därför tycker jag att alla svenska kvinnor ska låta sig könsstympas i solidaritetens namn,

Eller hur ??

Vi som är män vi kan sy igen rövhålet,
Och skitvägra tills araberna har löst det här

Då kommer all världens media hit och dokumenterar,
det blir väl spännande tro ?

Nä ni som ogillar det här med könsstympning får väl skriva till prästerskapet i Iran
mfl länder och be dem sluta med en så vansinnig sedvänja,

Iranska ambassaden i Sthlm finns på deras hemsida email:

international@iran.se

Men är du kvinna och tilltalar ngra av prästerna så blir du helt ignorerad,
en kvinnas åsikt räknas helt enkelt inte - tänk på att dessa länder i somliga fall är medeltida i
sin uppfattning om rättigheter osv,

En möjlig tillfällig lösning vore att eftersom stympningarna utförs utomlands, att Sverige helt enkelt vägrar att utfärda pass till flickor under 18 år (de är sen myndiga och kan bestämma själv).

Ellr vid passansökan för flickor under 18 år så ges ett informationsblad om att det är olagligt och straffbart att stympa. Fast då blir väl pass-polisen kallade rasister i vanlig ordning ??

I vanlig menlös Svensson-ordning , - så fort anti rasister har slut på argument så tar de fram rasistkortet,

Det tråkiga med sådan könsstympning på unga flickor är att det ibland görs i ung ålder, de sen har glömt det, men kan få stora problem sen när de ska föda barn osv...

I de här ökenländerna är det väl så jäkla varmt o det finns inget vatten att tvätta sig med, alltså underlivet, kanske därför sedvänjan uppstått ??

Fotnot - alltså jag vet inte om Iran tillämpar sådan stympning, men deras prästerskap är aktat och respekterat i hela arab-världen och om de säjer ngt om att detta är oacceptabelt så kanhända många muslimer lyssnar ?
Citera
2014-06-22, 12:07
Medlem
psaks avatar
Citat:
Alla människor från andra länder som gör saker i Sverige som är förbjudet enligt vår Svenska lag skall kastas ut ur landet med omedelbar verkan.
Här skall vi vara starka och visa att STOPP OCH BELÄGG.
Alla de som utfört detta skall bort från vårt land.
De får fortsätta med sin tradition på hemmaplan tills deras lands styre börjar förbjuda och straffa den handlingen.
I Australien blir du inte ens insläppt om du har gjort något kriminellt.
Likadant i Kanada (som svenska mångkulturalister framhåller som ett föredöme för att fortsätta med vår massinvandring ) och många andra länder.
I Sverige gör man tvärtom och verkar kämpa för att få in så många det bara går av folk som vi nu vet innebär mesta möjliga problem för samhället. För övrigt en femtedel av EU:s totala asylmottagning: http://www.thelocal.se/20140619/sweden-takes-19-percent-of-eus-asylum-seekers Ändå är det enda man förfäras på allvar över att invandringskritiska partier växer.
Säger sig självt att det skulle bli rätt jobbigt för elitfeministerna att sitta och twittra upprört över alla ojämställda kulturyttringar som flödar in från tredje världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
När det gäller svenska statsfeministers inställning till hela frågan, så ser jag egentligen ingen poäng med att ens diskutera det. Självfallet är det inte vita mäns skuld att detta sker i Sverige, förutom möjligtvis den skuld de specifika vita män har som aktivt har beslutat, eller stödjer beslutet, att man ska försöka få in så många människor som möjligt som sysslar med könsstympning. Men sedan har ju nästan inget av statsfeministernas konspirationsteorier och trosdogmer någon som helst verklighetsanknytning, samt deras trossystem är inte ens i sig självt logiskt sammanhängande även om man bortser från att grundpremisserna är falska, eftersom anti-intellektualismen är ju själva grunden i den svenska statsfeminismen och all annan postmarxistisk tro som i Sverige har upphöjts till statsreligion, så i grund och botten vet vi alla att det är helt meningslöst att börja kräva en konsekvent, logisk och verklighetsbaserad inställning i just den här frågan, precis som i exakt vilken annan fråga som helst.

Den enda begripliga invändningen är frågeställningen på vilket sätt det är värre att detta sker i Sverige än t.ex. i Somalia. Jag kan tänka mig att det faktiskt har mer negativa aspekter, utöver de rent fysiska, att utsättas för det i Sverige än t.ex. i Somalia (eller något annat land där de flesta könsstympas). Men eftersom jag inte kan hävda något säkert, så går jag direkt till det som är definitivt sant, nämligen att jag - samt många européer med mig - inte vill ha könsstympning i mitt samhälle. Jag och andra skulle inte heller behöva leva med det, om man inte tog in folk som könsstympar till att börja med. Det finns inga som helst oklarheter kring varför vi har det här problemet, samt även hur den skulle kunna ha lösts (eller vid det här laget åtminstone minska dess förekomst). Rimligtvis drabbar denna könsstympning även oss andra i Sverige, som blir illa berörda av det och inte vill se det i vårt samhälle, medan jag är rätt säker på att det inte alls plågar människor lika mycket i de samhällen där det är en naturlig del av kulturen och de flesta är anhängare av det.

Sedan kommer många svenskar besvara ovanstående med irrelevant gnäll om att flyktingar behöver asyl. Men fram till den dag då den svenska asylpolitiken faktiskt blir kopplat till flyktingmottagning, istället för att man huvudsakligen ger asyl till kreti och pleti utan krav på identifiering...

Måste passa på att säga att fan vad bra du skriver, Europe
Citera
2014-06-22, 12:15
Medlem
Citat:
Nej det jag märker är att du inte gör något åt saken själv men kräver att andra skall göra det åt dig.
Vad skall du göra åt alla fanatiska kulturers beteende?
Be en feminist uttala sig?
Jämnställdhet handlar väl för sjutton om oss alla.
Dig också.
Vill du särbehandlas? (Män får ej sitta i den här bilen) (män får ej öppna munnen här inne)?
Eftersom att jag är en kvinna så måste jag som kvinna se till att ingen skär i min pulla.
Och det har ingen gjort heller.
Har du gjort det?
Vänd dig till dem och fråga vad sjutton de håller på med?
Precis som jag gör.
Skall jag blint gå din utstakade väg tycker du?
Vart går din väg då? Går den förbi den stympade kvinnan?

Jämställdheten för feministerna verkar inte innefatta invandrare från andra kulturer då dessa uppenbarligen särbehandlas och inte ställs krav på. De kan till och med få könsstympa sina döttrar för att inte de ska bli slampor utan att få höra på kritik. Imponerande.

Du har aldrig behövt se till att någon inte skär i din pulla, det ingår inte i våran kultur. Det är från en kultur som importerats och som hyllas från feministernas sida, de vill ju till och med helt öppna gränserna för den kulturen och accepterar den i det svenska samhället. För kritik av den kulturen hör vi ju inget om. Inga krav på jämställdhet och att alla ska behandlas lika där inte.
Citera
2014-06-22, 12:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Jämställdheten för feministerna verkar inte innefatta invandrare från andra kulturer då dessa uppenbarligen särbehandlas och inte ställs krav på. De kan till och med få könsstympa sina döttrar för att inte de ska bli slampor utan att få höra på kritik. Imponerande.
Jo, den innefattar visst invandrarna.

Saken är bara den att de vill inte ta tag i problemet utan förväntar sig att män - (vita) cis-män - ska lösa det åt de. De vänder ryggen till problemet, låtsas inte se det och låtsas inte heller se när den "vite kränkte mannen" löser problemet. De räknar sen - bildlikt talat? - med att slippa få blod på sina händer.
Efteråt kan de komma och klanka männen för sättet problemet blev löst, och på så sätt kan de fortsätta att framstå som okränkbara helgon.

Allt hackande på vita cis-män är ett spel för gallerierna. I själva verket vill de provocera och reta upp oss. Som bekant kan ju kvinnor aldrig tala klarspråk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in