2014-06-20, 13:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
nu läser du inte vad jag skriver utan svarar på saker jag inte sagt.
läs om.
jag har aldrig påstått något om effiktivitet, jag argumenterar bara emot dina påståenden.
så varför har den killen 4+ defensiva skills om han nu bara showar off?

edit: och buffar som Archon, Akarat, etc syns inte. Kan man ha en sådan buff PERMANENT så är det klart man kan kötta bättre med "låg" dps.
jag säger inget emot detta alls. Jag håller helt med om detta påstående.

Fast tror du att det där är hans permanenta gear?

2 pieces Cains habit, Aughilds, t.ex?

Och det är ju just effektiviteten som är det intressant, folk länkar de med högst paper DPS och tycker "fyfan vad imba" när vi inte vet hurvida personen ifråga faktiskt klarar av svåraste content.

Därför är Dprogress och liknande sidor djävligt missmisande eftersom vi vet att folk älskar att vara överst på listor, så vet vi också att e-penis är viktigt, och därför så kan vi också anta att de skalat bort saker för att synas på den listan.
Citera
2014-06-20, 13:38
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast tror du att det där är hans permanenta gear?

2 pieces Cains habit, Aughilds, t.ex?

Och det är ju just effektiviteten som är det intressant, folk länkar de med högst paper DPS och tycker "fyfan vad imba" när vi inte vet hurvida personen ifråga faktiskt klarar av svåraste content.

Därför är Dprogress och liknande sidor djävligt missmisande eftersom vi vet att folk älskar att vara överst på listor, så vet vi också att e-penis är viktigt, och därför så kan vi också anta att de skalat bort saker för att synas på den listan.

aughilds är ruggigt bra, cains är väl sådär..
men varför har han 4+ defensive skills om han bara showar off..

nä vi får väl vara överrens att vara oöverrens
Citera
2014-06-20, 16:02
Medlem
Är det någon större skillnad på droprate på T1-T6 vad gällande legs och setitems? Ser nada skillnad vad gäller T1-T3 iaf.. Både vad gällande rifts och bounty såklart!
Citera
2014-06-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Är det någon större skillnad på droprate på T1-T6 vad gällande legs och setitems? Ser nada skillnad vad gäller T1-T3 iaf.. Både vad gällande rifts och bounty såklart!

Beror helt på hur mkt du spelar,
spelar du effektivt låt säga 10 h så ja då e det stor skillnad
Citera
2014-06-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trentthebeast
Beror helt på hur mkt du spelar,
spelar du effektivt låt säga 10 h så ja då e det stor skillnad

Brukar lira ett par timmar i streck iaf, det varierar en hel del men aldrig under 2 tim när jag spelar.

Riften de senaste dagarna har vart väldigt konstiga, tar MINST 15-20 min på varje på T2 och då inte alls för att det är speciellt svårt utan just för att tätheten på minions är näst intill förvunnen, fruktansvärt glest!
Citera
2014-06-20, 17:25
Medlem
Citat:
ja vettefan om ja tror er. var får ni allt detta ifrån? känns som man nästan måste vara sån själv för att påstå att folk gör så.....

den person som e nr 1 world i ele elite dmg har ruggigt bra gear och knappast bara för show.
http://www.diabloprogress.com/hero/zdgh-2757/JurinaMatsui/36522632
och där ser man hans skills som är dominance, prismatic etc, de e knappast skills man använder om man bara showar off.......

här är nr 2 world ele elite dmg
http://www.diabloprogress.com/hero/%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC-2603/%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D1%8F/41042245

samma sak här. riktigt jävla bra gear, och har passives som blur, unstable anomaly.... Igen, knappast skills som boostar dps........

här är nr 3 world ele elite dmg
http://www.diabloprogress.com/hero/unholy-2800/DoYouEvenSup/43746817
återigen.
ruggigt bra gear och en solid build. 4,8m toughness obuffad. igen, knappast show off...

så... var får ni er "information" om ? kanske är ni avundsjuka bara? jag vet inte vad det är men nåt är det, varför ni påstår att dp bara e skit och att folk bara ljuger me fake-gear och fake-builds...

det är ju uppenbarligen inte sant.

Vad har alla dom gemensamt? Shit paragon level, Cains för ias, visage, witching hour, gift of silaria för dprogress dps etc etc. Ingen utav dom har någon effektiv build. Om ni vill se BRA och EFFEKTIVA spelare kolla istället på paragon rankings, dom vet hur man dödar snabbt, vilket detta spel går ut på. Just sayin.

Och den sista du linkade ''Unholy'' lirar jag mycket med, han är bland den bästa wdn jag känner till, men detdär är inte den builden han spelar med, han har fyra andra gearade witch doctors, dendär är bara för rankings.
Citera
2014-06-20, 17:59
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Vad har alla dom gemensamt? Shit paragon level, Cains för ias, visage, witching hour, gift of silaria för dprogress dps etc etc. Ingen utav dom har någon effektiv build. Om ni vill se BRA och EFFEKTIVA spelare kolla istället på paragon rankings, dom vet hur man dödar snabbt, vilket detta spel går ut på. Just sayin.

Och den sista du linkade ''Unholy'' lirar jag mycket med, han är bland den bästa wdn jag känner till, men detdär är inte den builden han spelar med, han har fyra andra gearade witch doctors, dendär är bara för rankings.
Uhm ok.
Argumentet funkar inte riktigt då de alla har massa defensiva skills. Annars hade jag kanske köpt resonemanget.
Men vi säger så de blir nog bra i vilket fall ska du se
Sen paragon argumentet köper jag inte de minsta de handlar ju bara om hur mkt man spelar. Gearet kan man ha tur med.
Men men. Ni får tro va ni vill så tror jag va ja vill så blir de bra )

Ps va e de för fel på witching o visage?? Ja har letat länge efter dom. O ja tänker inte ha dom för att skryta. Det är ju helt löjligt att nån skulle skryta om sin Diablo char lolo

Ps2 o att spelet går ut på att döda snabbt visste ja inte ja trodde de gick ut på att ha kul o spela en build man tycker e rolig hellre än en tråkig build som e mer effektiv men men man ser ju tydligt vilken typ av spelare du är.. Elitist Hardcore spelare säkert me minst 500 para lol. Som verkar se ner på folk me witching o visage. Bara för de kanske inte e optimalt
Men men
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-20 kl. 18:04.
Citera
2014-06-20, 18:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Uhm ok.
Argumentet funkar inte riktigt då de alla har massa defensiva skills. Annars hade jag kanske köpt resonemanget.
Sen paragon argumentet köper jag inte de minsta de handlar ju bara om hur mkt man spelar. Gearet kan man ha tur med.

Ps va e de för fel på witching o visage?? Ja har letat länge efter dom. O ja tänker inte ha dom för att skryta. Det är ju helt löjligt att nån skulle skryta om sin Diablo char lolo

Ps2 o att spelet går ut på att döda snabbt visste ja inte ja trodde de gick ut på att ha kul o spela en build man tycker e rolig hellre än en tråkig build som e mer effektiv men men man ser ju tydligt vilken typ av spelare du är.. Elitist Hardcore spelare säkert me minst 500 para lol. Som verkar se ner på folk me witching o visage. Bara för de kanske inte e optimalt
Men men

Du är ju fan helt omöjlig.

Kolla på den WD'n som Kruz snackar om, han har 4st djävligt bra WD's precis som Kruz säger, och som du ser så är en för ranking.

http://www.diabloprogress.com/player/unholy-2800
Citera
2014-06-20, 18:27
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du är ju fan helt omöjlig.

Kolla på den WD'n som Kruz snackar om, han har 4st djävligt bra WD's precis som Kruz säger, och som du ser så är en för ranking.

http://www.diabloprogress.com/player/unholy-2800
Varför e jag helt omöjlig för att jag inte tycker som er två?
Varför har wizzen 4 defensiva skills om han bara showar off?
Men visst snöa in på wdn och ignorera wizzen för att det stödjer ditt argument..
Men de e tydligen jag som e omöljig..
Tråkig attityd du har. Istället för att gå med på att vi kan va överrens att vara oense som jag skrev innan så kallar du mig omöljig o svär åt mig. Varför blir du så sur o defensiv? Luktar avundsjuka eller nåt.

O va e de för fel på att jag tycker meningen me spelet e att ha kul?
Inte att va mest effektiv?
Du verkar också lite Elitist som ser ner på folk som inte har det mest optimala Gearet o den mest optimala builden...
Fan bry er om er egen char istället för att klanka ner på andra.
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-20 kl. 18:31.
Citera
2014-06-20, 19:43
Medlem
Citat:
Uhm ok.

Men men

Jag säger inte att om man har witching hour eller visage så är man en dprogress show-off, jag säger att om du kollar på dessa karaktärer så ser man tydligt tecken på att dom är byggda för rankings.
Jag gick på hela karaktären, inte ett enstaka item, och vad spelar passive skills för roll på dprogress, dom ger inte rank dps? Och visst paragon har med speltid och göra, men man kan också bygga smart och vara snabbare än andra, och dessa builds du länkat är inte att bygga smart och effektivt.
Defensive passives eller toughness gör dom inte automatiskt till effektiva, utan resource management (aka perm akkarat, vilket ingen på rankings skulle överväga att ha), samt effektiva active skills spelar också in. De med högst real dps är inte på den delen utav diabloprogress, utan på paragon ladder, om du inte förstår det så har du inte spelat Reaper of souls tillräckligt. Det var annorlunda i vanilla, då var diabloprogress mer imponerande.

Citat:
Uhm ok.

Men men

Ps2 Trodde vi snackade om diabloprogress? Och jag ser inte ner på folk med visage... jag gick bara med i diskussionen om diabloprogress rankings och förklarade för dig att elemental elite inte bevisar någonting.
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-06-20 kl. 20:20.
Citera
2014-06-21, 00:05
Medlem
eXotics avatar
Jag har letat sedan i mars, spenderat varenda shard hos kadala på gloves. Idag så lootade jag äntligen Tasker and Theo! Nu blir det krogen, ut och fira lite!
Citera
2014-06-21, 00:27
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Jag har letat sedan i mars, spenderat varenda shard hos kadala på gloves. Idag så lootade jag äntligen Tasker and Theo! Nu blir det krogen, ut och fira lite!

Låt då brudarna veta att du la ner 18.000 på att rolla bort armor till crit dmg men aldrig fick över 26%

För att inte gå helt off topic här så startade jag en extra wd igår. Någon som vet en rolig jade build?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in