Citat:
Ursprungligen postat av
Ixxen
Håller också på med en Wiz, precis börjat eller nåja, lvl 60 men kör mest för att det är en riktigt rolig char!
Kan du va en hyvens och ta det du skrev på lite lättare svenska så jag som inte är världsklass på spelet kan förstå lite vad jag ska ha för typ av skills? Cold är ju grymt sköj men vetefasen om det går att komma speciellt långt på just cold, ser mer ut som att fire och arcane är det som gäller?
Edit: Fick precis Blackhole, verkar ju vara rätt fet, bara sett andra spela med den innan så visst va den go, vilka skills kan passa till en blackhole build?

E de nåt speciellt i mitt inlägg du undrar över förklarar jag gärna tydligare.
Cold o lightning e inte speciellt bra just nu.
Lightning saknar vettig damage output och likaså cold. Cold funkar dock lite bättre än lightning.
Fire e bäst med en mirrorball eftersom magic missile conflag stackar på mobs.
Den stacken tickar sjukt högt. Typ 20m per tick på bossar.
Dubbla mammoth hydra är också likadana. Kan ticka 50-60m och vissa rapporterar upp mot 80m per tick.
Molten Impact och Blazar ger extra dmg boost och black hole e riktigt bra cc med mkt CDR. räddar livet på en flera ggr i minuten.
Arcane e ok om du har 4 vyr och 3 tal (med rorg)
Men fire är bättre.
Dock kräver fire IMO mirrorball , serpent sparker, magefist, cindercoat. Förutom de vanliga soj, rorg, bracer.
Du kan också skippa mirrorball och istället stacka RCR och spamma Meteor Shower.
Då kräver den en firebird source samt en devastator för att va effektiv förutom allt annat gear jag nyss nämde.
Då får du ca +140% fire dmg.