2014-06-28, 05:52
Medlem
Aceyalones avatar
nu vet jag fortfarande inte om du har ett par unitys samt en follower can not die-relic i din ägo men låt mig anta att du inte har det så ska jag försöka måla upp en bild av ditt resonemang.
vi säger att du är en räv som vill ha rönnbär men de hänger för högt fast istället för att som i original-liknelsen bara avfärda rönnbären så lägger du ner energi på att berätta för folk runt trädet att de är alldeles för goda och att ingen helst ska äta bären ifråga för det är FEL att göra det av någon outgrundlig anledning.
såg att du skrivit för några månader sen om ringen och kallat det hela en exploit vilket också är klassiskt för icke innehavare.
blizz fixar en del buggar tidigt, en del på tok för sent och om detta varit en bugg hade det nog iaf nämnts i blåa poster lite mer regelbundet.
det enda blåa jag läst är att den funkar som intended.
vad skulle den vara till för annars, 2 polare som delar incoming dmg är ju varken bra eller dåligt och i public skulle man ju ha fina odds att nån annan sprang omkring med en likadan ring.
den är inte groundbreaking heller, cota dör på några sekunder om man som jag det första jag gör testar deras halvering av inc dmg + unityn eftersom de då tar dubbelt med stryk.

wall of text-break så du får en syl i vädret
Citera
2014-06-28, 06:28
Medlem
Solaris avatar
Köpte ett PS3 och började lira Diablo3. Denna tråden behandlar ju RoS men den förra är stäng så jag provar här iaf! Hoppas mods har lite överseende

Iaf.. Igår spelade jag klart Inferno och nu är det väl dags att börja farma. Jag har bara kört easy genom hela spelet och anledningen för det var att enligt inställningarna så var det först på Master som man fick bättre loot? Alltså helt meningslöst att göra normal eller hard.

Så när Inferno var avklarat sökte jag bara Inferno - Any Act - Master V och så springer jag bara brevid gruppen (med så mycket magic find gear jag kan) och leechar exp och plockar upp alla legendaries som droppar. Jag dör ju precis hela tiden men so far har det genererat typ 50 legendaries och 6 paragon levels. Utan att slå ett enda slag..

Såklart finns det bättre sätt. Så vart ska man läsa? När jag spelade WoW back in the days så satt man på EJ (elitist jerks) och läste precis allt man behövde veta om sin klass. Vilken sida äre som gäller för PS3 Diablo 3?

Måste ju skaffa BiSgear innan RoS släpps
Citera
2014-06-28, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aceyalone
nu vet jag fortfarande inte om du har ett par unitys samt en follower can not die-relic i din ägo men låt mig anta att du inte har det så ska jag försöka måla upp en bild av ditt resonemang.
vi säger att du är en räv som vill ha rönnbär men de hänger för högt fast istället för att som i original-liknelsen bara avfärda rönnbären så lägger du ner energi på att berätta för folk runt trädet att de är alldeles för goda och att ingen helst ska äta bären ifråga för det är FEL att göra det av någon outgrundlig anledning.
såg att du skrivit för några månader sen om ringen och kallat det hela en exploit vilket också är klassiskt för icke innehavare.
blizz fixar en del buggar tidigt, en del på tok för sent och om detta varit en bugg hade det nog iaf nämnts i blåa poster lite mer regelbundet.
det enda blåa jag läst är att den funkar som intended.
vad skulle den vara till för annars, 2 polare som delar incoming dmg är ju varken bra eller dåligt och i public skulle man ju ha fina odds att nån annan sprang omkring med en likadan ring.
den är inte groundbreaking heller, cota dör på några sekunder om man som jag det första jag gör testar deras halvering av inc dmg + unityn eftersom de då tar dubbelt med stryk.

wall of text-break så du får en syl i vädret
Om det ska vara på det viset.

Det är lite luddigt vad man kan definiera som bugg och vad som är "intended". Jag skulle t.ex. inte säga att det var en bugg att man genererade fury av leap-earthquakes ifall man hade det settet. Du använder en earthquake varje leap, så varför skulle det inte räknas som en vanlig earthquake av de passiva egenskaperna du kan välja. Unity ska dela på skadan mellan alla som bär en.
Om din follower är immun mot skada kan man påstå att det är en bugg att du ändå "delar" skada med honom. Det är samma sak som att du skulle dela skada med någon som är odödlig vilket inte går. Om du tar 100 skada från ett monster ska du ta 50 och din merc ta 50 men mercen var ju immun mot skada så vad händer då med de där 50 som ni skulle dela på?
Man kan påstå att det är en bugg eftersom den bara försvinner. Bugg eller inte, båda sakerna jag nämnde var/är på tok för starka, nu behöver man sannerligen hela earthquake settet, lut socks och passiva egenskaper anpassade efter det första scenariot jag beskrev, då får du en relativt liten dps-ökning. Unity å andra sidan, det är ett föremål på din karaktär och två på din merc, en vilken redan är bis oavsett Unity eller inte.
Skillnaden på icke Unity och Unity är så stor som att du dubblar din survivability med Unity. Då tar den, än en gång, bara en plats på din karaktär.

Citera
2014-06-28, 07:55
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Ett föremål som gör så man rakt av tar 50% mindre skada är inte balanserat på något sätt. Jämför gear man behöver för att klara t6 lätt med och utan Unity.

Du måste offra SoJ/RRoG för den (tänkte skriva Tall Mans också, men antar att man kan hotswappa den?).
Citera
2014-06-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du måste offra SoJ/RRoG för den (tänkte skriva Tall Mans också, men antar att man kan hotswappa den?).
Unity och Soj har samma brackets för stats. Så du tappar ingenting där.
Utöver det har Unity alltid crit chance som rollar upp till 6%. Samma som max crit på SoJ. Crit chans är dessutom en stat de flesta specs vill ha på ringar så ett + till Unity där.

Den första stora skillnaden är Elite Damage. SoJ rollar uppemot 30 om jag inte misstar mig, Unity uppemot 15. Där vinner så klart SoJ. Garanterad stat på båda ringarna.

Nästa är Elemental Damage för SoJ. 15-20% om jag inte misstar mig. På Unity kan man så klart rolla dit det om man vill. Detta vinner SoJ men det tar ut sig med Crit chansen för Unity.¨

Jag tycker dock att det blir lättare att få en bra Unity då den alltid har Main stat, Crit och Elite Damage. Sista kan du rolla om till ditt tycke.

På SoJ får du alltid Main stat, Elite Damage och Elemental Damage. Elemental Damage kan så klart bli fel, om detta är fallet kan du inte rolla dit crit chansen om vi nu antar att du vill fixa till ele dmg.
På Unity är det max en dålig stat om vi antar att crit är bra för just den här speccen, till skillnad från SoJ som kan ha två.

En "perfekt" SoJ vs Unity hade varit exakt samma bortsett från att du får 30% elite damage istället för 15%.
Från SoJ får du dessutom +X Fury/Mana... Medans du ignorerar 50% av ALL skada med Unity.

Då kan man ju fråga sig om 15% "increased" skada (som i verkligheten inte alls blir 15% mer beroende på hur mycket elite damage du har från annat). Det blir 13% mer skada om du bara har elite damage från SoJ/Unity.

Du får gärna förklara hur en frisk person kan påstå att Unity är balanserad för jag förstår verkligen inte det. Som jag sagt en miljon gånger, det är fortfarande ETT föremål på din karaktär.
Du kan inte påstå att din merc blir mycket sämre av att ha en Unity istället för något annat.
Citera
2014-06-28, 10:32
Medlem
Aceyalones avatar
Pukknub

diskussionen har potential till att bli oändlig iom att vi inte ens diskuterar samma sak.
du är mer inne på själva sakfrågan men verkar också ha en personlig vendetta mot fenomenet runt nyttjandet.
jag är mer inne på att få klarhet i varför det blir kalabalik över något så självklart och simpelt.
jag ber om ursäkt om jag kräks liknelser på er men är inte detta lite som att stå och gapa över att någon väljer att köra toyota med bilbälte framför valfri mc utan hjälm?
om toyotan ständigt kör förbi mc-föraren är jag med på ditt resonemang men fortfarande är du alldeles för låst i siffrorna och din föreställning om att det bara finns ett rätt och ett fel sätt att spela själva spelet.

nu får du kontra med lite matematik igen om du vill så går jag och kissar en sväng
Citera
2014-06-28, 12:48
Medlem
Hur fungerar det med PTR?

Raderas allt man gjort på PTR när den riktiga patchen släpps??

Om man startat ny karaktär, hittat sjysta legs etc..?
Citera
2014-06-28, 13:04
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind

Ganska säker på det, ja.
Citera
2014-06-28, 13:38
Bannlyst
Min Monk har blivit svagare med leveln så nu är det svårare att köra med han på level 63 än på level 50 när han var där så kunde jag speal på Expert och det var lätt.
Citera
2014-06-28, 14:42
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind

test realm är vad det heter ett test bara allt som händer där stannar där och har inget med huvudspelet och dina konton att göra men man kan föra över sitt konto ditt och spela och testa som sagt.
Citera
2014-06-28, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Min Monk har blivit svagare med leveln så nu är det svårare att köra med han på level 63 än på level 50 när han var där så kunde jag speal på Expert och det var lätt.

bra att veta.
Citera
2014-06-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aceyalone
Pukknub

diskussionen har potential till att bli oändlig iom att vi inte ens diskuterar samma sak.
du är mer inne på själva sakfrågan men verkar också ha en personlig vendetta mot fenomenet runt nyttjandet.
jag är mer inne på att få klarhet i varför det blir kalabalik över något så självklart och simpelt.
jag ber om ursäkt om jag kräks liknelser på er men är inte detta lite som att stå och gapa över att någon väljer att köra toyota med bilbälte framför valfri mc utan hjälm?
om toyotan ständigt kör förbi mc-föraren är jag med på ditt resonemang men fortfarande är du alldeles för låst i siffrorna och din föreställning om att det bara finns ett rätt och ett fel sätt att spela själva spelet.

nu får du kontra med lite matematik igen om du vill så går jag och kissar en sväng
Du gormar bara på om irrelevanta saker.
Ursäkta men det är någonting fel på dig om du tycker Toyota vs MC är en bra liknelse med Unity vs SoJ. Herre gud.

Jag använder mig av fakta medans du använder dig av liknelser som inte har någonting med diskussionen att göra.

Om jag måste förklara för dig varför dina exempel inte fungerar så kan jag berätta för dig att verkliga livet inte är "balanserat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in