Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Du måste offra SoJ/RRoG för den (tänkte skriva Tall Mans också, men antar att man kan hotswappa den?).
Unity och Soj har samma brackets för stats. Så du tappar ingenting där.
Utöver det har Unity alltid crit chance som rollar upp till 6%. Samma som max crit på SoJ. Crit chans är dessutom en stat de flesta specs vill ha på ringar så ett + till Unity där.
Den första stora skillnaden är Elite Damage. SoJ rollar uppemot 30 om jag inte misstar mig, Unity uppemot 15. Där vinner så klart SoJ. Garanterad stat på båda ringarna.
Nästa är Elemental Damage för SoJ. 15-20% om jag inte misstar mig. På Unity kan man så klart rolla dit det om man vill. Detta vinner SoJ men det tar ut sig med Crit chansen för Unity.¨
Jag tycker dock att det blir lättare att få en bra Unity då den alltid har
Main stat,
Crit och
Elite Damage. Sista kan du rolla om till ditt tycke.
På SoJ får du alltid
Main stat,
Elite Damage och
Elemental Damage. Elemental Damage kan så klart bli fel, om detta är fallet kan du inte rolla dit crit chansen om vi nu antar att du vill fixa till ele dmg.
På Unity är det max en dålig stat om vi antar att crit är bra för just den här speccen, till skillnad från SoJ som kan ha två.
En "perfekt" SoJ vs Unity hade varit exakt samma bortsett från att du får 30% elite damage istället för 15%.
Från SoJ får du dessutom +X Fury/Mana... Medans du ignorerar 50% av ALL skada med Unity.
Då kan man ju fråga sig om 15% "increased" skada (som i verkligheten inte alls blir 15% mer beroende på hur mycket elite damage du har från annat). Det blir 13% mer skada om du bara har elite damage från SoJ/Unity.
Du får gärna förklara hur en frisk person kan påstå att Unity är balanserad för jag förstår verkligen inte det.
Som jag sagt en miljon gånger, det är fortfarande ETT föremål på din karaktär.
Du kan inte påstå att din merc blir mycket sämre av att ha en Unity istället för något annat.