2014-08-19, 14:53
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jo beundrar verkligen de som lirar hardcore, skulle inte palla att behöva lvla om/geara på nytt en karaktär varje gång någon dör.

Sen, jag gillar att lira T6. Allt under T5 känns meningslöst och jag orkar inte ens lira en karaktär förrän jag har shoppat hos kadala så den klarar T5.

Det och faktumet att jag är vårdslös när jag lirar gör så jag aldrig skulle klara HC.

Spelet låter väldigt tråkigt för dig :P
Citera
2014-08-19, 15:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Spelet låter väldigt tråkigt för dig :P

Nej, hade inte spelat det om det var tråkigt.

Jag gillar "end-game" aspekten, när man saknar lite småsaker, t.ex som min DH som säkert lagt 15-20k shards och dragit igenom 100tals T6 rifts för att försöka hitta en Mara chest med Sentry dmg och/eller 3 sockets (den jag har nu var jag tvungen att rolla sockets på så har ingen sentry dmg där).

Däremot gillar jag inte att lvla en karaktär. Gillar heller inte den där meningslösa känslan att lägga rift keys på T1 rifts (när jag kör RiF så hoppar jag aldrig in på något annat än T5-6 bossar då jag inte tycker det är värt att gambla keys på något under det).

Efter DH'n så ska jag försöka equippa klart monken och wizarden då de saknar lite delar för att nå "min" build.

Spelet är absolut inte tråkigt, för då hade jag som sagt inte spelat det. Däremot så finns det vissa saker som är roligare än andra.
Citera
2014-08-19, 16:45
Moderator
^Eazs avatar
Apropå inget.

Är det 2.1 som kommer imorgon?

7 Timmars maintenance

Citat:
We will be performing scheduled maintenance beginning on Wednesday, August 20, at 3:00 a.m. CEST and we expect the service to be available again at approximately 11:00 a.m. CEST. During this time you will be able to use Battle.net is offline mode only.

Eller är det Battle.net maintenance?

Edit: Det är det nog inte ser jag nu eftersom den andra posten snackar om 2.1 Dev Chat den 21:a

http://us.battle.net/d3/en/blog/15198719

Citat:
We're making preparations to launch our first major content patch for Reaper of Souls. To give you an inside look at this massive update, we're inviting you to join us live on Twitch!

We hope you've been having a blast testing your hearts out on the 2.1.0 PTR. Your feedback and bug reports have been invaluable as we've tweaked, cut, added, and polished this latest update, and we want to take some time to share our thoughts with you on all the new features headed your way.
So, on Thursday, August 21st at 11:00 a.m. PDT, we'll be making ourselves comfortable in the Blizzard Studio to hang out, chat, and answer some of your questions about the patch and its development.

Who can you expect to see on stream?

Wyatt Cheng, Senior Technical Game Designer
Don Vu, Associate Game Designer
John Yang, Associate Game Designer
Brandy "Nevalistis" Camel, Diablo Community Representative
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-19 kl. 16:47.
Citera
2014-08-19, 17:25
Medlem
Citat:
Det beror på vilket set du pratar om, snackar du om en holy crusse, så ska du ha 6p akkhan, detta eftersom du lever på att perma Akarat tack vare 6p setbonus. "Reduce the cooldown of Akarat's Champion by 50%."

Men, med det sagt, det är därför du har RRoG

Jag kör fire just nu och gillar det skarpt! Men förmodar att det kan vara lika bra ändå att ha 6p setbonusen eftersom CDR på allt osv~. Läste lite mer noggrant .
Citera
2014-08-19, 22:11
Medlem
Citat:
Nej, hade inte spelat det om det var tråkigt.

Jag gillar "end-game" aspekten, när man saknar lite småsaker, t.ex som min DH som säkert lagt 15-20k shards och dragit igenom 100tals T6 rifts för att försöka hitta en Mara chest med Sentry dmg och/eller 3 sockets (den jag har nu var jag tvungen att rolla sockets på så har ingen sentry dmg där).

Däremot gillar jag inte att lvla en karaktär. Gillar heller inte den där meningslösa känslan att lägga rift keys på T1 rifts (när jag kör RiF så hoppar jag aldrig in på något annat än T5-6 bossar då jag inte tycker det är värt att gambla keys på något under det).

Efter DH'n så ska jag försöka equippa klart monken och wizarden då de saknar lite delar för att nå "min" build.

Spelet är absolut inte tråkigt, för då hade jag som sagt inte spelat det. Däremot så finns det vissa saker som är roligare än andra.

We are on the same page duwde. Köpte spelet till Xbox One idag och det kommer bli en jobbig tid nä r man ska grinda hela campaignen och upp till lvl 70 etc... men blir mest co-op lir med IRL polare på det, och det seriösa liret på datorn.
Citera
2014-08-19, 22:34
Medlem
EnSomKans avatar
Är det bara jag som tycker att D3 har ett väldigt dåligt online-system? Man kan inte välja ett game att gå in i utan man bara hamnar i ett, väldigt ofta utan någon i alls.

Men det kanske beror på att jag är lvl 26 och spelar HC????

Någon som kan lösningen? Har hört att jag ska leta efter klan etc men vill hitta någon på min nivå och i battlenet forums så är det inga som svarar på min tråd...wtf?
Citera
2014-08-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Är det bara jag som tycker att D3 har ett väldigt dåligt online-system? Man kan inte välja ett game att gå in i utan man bara hamnar i ett, väldigt ofta utan någon i alls.

Men det kanske beror på att jag är lvl 26 och spelar HC????

Någon som kan lösningen? Har hört att jag ska leta efter klan etc men vill hitta någon på min nivå och i battlenet forums så är det inga som svarar på min tråd...wtf?

Jag tycker inte heller om det. Diablo 2 join/create system var mycket bättre.

Det blir dock bättre när du dingar 70 då kommer du in i ett game direkt med 3 spelare.
Citera
2014-08-20, 10:34
Moderator
^Eazs avatar
Leta spelare gör man i (FB) Spelare söker spelare
/Mod
Citera
2014-08-20, 10:50
Medlem
Lanoos avatar
Till er som köpte spelet igår.
Hur känns det? Någon som överfört sina karaktärer från PS3 Vanilla till PS4?

Räknar med att få köpt skiten i kväll och så ska jag ha över min 4 lvl 60 karaktärer. Hoppas att ha en lvl 70 på plats innan det är sovdags.
Släng iväg ett PM om ni vill grinda!
Citera
2014-08-20, 12:26
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Testat lite PTR. Kom till rank 24 på första försöket. Har rätt dåligt gear, 5 delar räkor, 700k dps, endast 25% fire damage och 10 mille thoughness. Failade rank 25 med typ 30 sek, dog mot sista bossen två gånger och fick springa i säkert 2 minuter tillbaka sammanlagt på dom två så hade kunnat ta 25 om jag bara orkade bry mig om att dodga, haha.

Så klarar nog av 30 om jag försöker lite mera och inte bara lallar. Vet fan dock inte hur folk har klarat av att ta 36+, det verkar rätt insane. Iof har dom Unity med odödlig relicen, det har tyvärr inte jag. Så då går det väl om man har bättre gear än mig också. Rank 25 ska vara T6 ungefär, kändes svårare dock för att det var på tid. T6 rift tar jag utan problem, men Grift på 25 var rätt segt ändå.

Gillar detta starkt dock, ser så jävla mycket fram emot seasons nu .

Hemligheten är hög dps på Elite packs och Elemental iallfall på första 1-49 rank. Ska bli intressant i seasons, hur de fördelat, på loot och dropps och gems, och hur guldet är uppbyggt. De finns rank 100, frågan är om någon tar det? galen kines eller Athene, Kirrparrian, troligtvis som är hardcore gamers.. Vi vanliga gamers, kommer nog snitta omkring lvl 49-60 som högst.
Citera
2014-08-20, 12:41
Medlem
Lanoos avatar
"nemesis" på konsoll verkar ju bli en väldig kul feature.

Om ett monster dödar mig. Så kan monstret ta en portal och försvinna. Monstret kommer sen söka upp mina online kompisar och kunna hoppa in i ex Eaz spel. Där kommer monstret att ha blivit en level starkare och det kommer även ha en klon av mig vid sin sida. Monstret kommer också proklamera att han minsann dödad just mig och nu är det Eaz tur. Skulle Eaz dö också, så fortsätter proceduren upp till 5ggr.
Kanske tur att man inte har så många kompisar som lirar på ps4an haha.
Kan se framför mig hur en super-T6 Elit jagar hela FB-klanan :P
Senast redigerad av Lanoo 2014-08-20 kl. 12:46.
Citera
2014-08-20, 12:50
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
"nemesis" på konsoll verkar ju bli en väldig kul feature.

Om ett monster dödar mig. Så kan monstret ta en portal och försvinna. Monstret kommer sen söka upp mina online kompisar och kunna hoppa in i ex Eaz spel. Där kommer monstret att ha blivit en level starkare och det kommer även ha en klon av mig vid sin sida. Monstret kommer också proklamera att han minsann dödad just mig och nu är det Eaz tur. Skulle Eaz dö också, så fortsätter proceduren upp till 5ggr.
Kanske tur att man inte har så många kompisar som lirar på ps4an haha.
Kan se framför mig hur en super-T6 Elit jagar hela FB-klanan :P

De påminner lite om Virus som släpptes ifrån Zul gurub i WoW.. En spelare fick ett obotligt virus på sig, tog en portal till Ogrimmar började smitta ner sina medspelare och NPC, slutade med hela staden dog, med alla NPC gubbar också. Nemesis skulle roligt i PC versionen också, kanske inte triggas till allt för många, och kanske inte randoms spawn, men inom ens egna klan vore roligt feature..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in