2014-06-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Någon mer som får sin sexlust ändrad till det mer perversa extrema hållet? Nu talar jag inte 20mg till natten utan 40mg +40mg+40mg =120mg per natt ca kanske mer ,så ordentligt missbruk av dessa små änglar.

Mår så skönt på dessa zolpidem ,men har så svårt att gå av dem ,bara diazepam som gäller i 2 veckors tid.
Men saknaden av euforin jag får av dem så återkommer jag alltid Och sen som sagt sex lusten är ju guld värd. Skönt att få känna sig så ohämmad som jag gör på stilnoct.

bara undra om någon mer upplevt detta ,mer än jag

må gott

Men det måste kännas ovärt, du lär knappast minnas något från dagen efter. Vilket kan ge ett bakslag!
Men jag vet Zolpidem är en härlig substans har aldrig gått över 45mg, känns rätt ovärt att inte använda dem till vad dem är till för, men alla är olika
Citera
2014-06-20, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Men det måste kännas ovärt, du lär knappast minnas något från dagen efter. Vilket kan ge ett bakslag!
Men jag vet Zolpidem är en härlig substans har aldrig gått över 45mg, känns rätt ovärt att inte använda dem till vad dem är till för, men alla är olika

Som sagt alla e olika ,ville bara höra om någon mer upplevt detta.......samt äter man 80-120mg per kväll veckor i sträck så har man minne kvar ,är när man inte brukat på ett tag eller aldrig man får total minnesförlust.

mvh
Citera
2014-06-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzLife
Som sagt alla e olika ,ville bara höra om någon mer upplevt detta.......samt äter man 80-120mg per kväll veckor i sträck så har man minne kvar ,är när man inte brukat på ett tag eller aldrig man får total minnesförlust.

mvh
Det är nog snarare så att du tappar minnet mer generellt utöver de få timmar efter intag, än att du "äter man 80-120mg per kväll veckor i sträck så har man minne kvar".
Att sluta med Z_analogen är inte svårt BenzLife, det handlar om inställning. För skillnaden mellan Z-analogen och Bensodiazepin är den att sömnisar är milda i receptor-världen, i jämförelse med Bens, som ger en fysisk AT, till skillnad från Z... MaKA STOP MAN
Citera
2014-06-21, 18:15
Medlem
Fråga från en som är ovan vid stesolid.

Min dr har ordinerat mig 2mg stesolid på morgonen och 2 mg på dagen.
Jag brukar hoppa daxdosen och undrar nu om jag kan ta 2 mg till natten i stället + 1 el. en halv Imovane
7.5 mg ? Sover jag en hel natt på detta?
Jag blir galen på att jag inte sover en hel natt trots att jag under en lång tid ätit
en och en halv Imovane till natten.

Stesoliden på morgonen påverkar mig inte på något sätt, iaf inte så jag märker det.
Citera
2014-06-21, 18:43
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Fråga från en som är ovan vid stesolid.

Min dr har ordinerat mig 2mg stesolid på morgonen och 2 mg på dagen.
Jag brukar hoppa daxdosen och undrar nu om jag kan ta 2 mg till natten i stället + 1 el. en halv Imovane
7.5 mg ? Sover jag en hel natt på detta?
Jag blir galen på att jag inte sover en hel natt trots att jag under en lång tid ätit
en och en halv Imovane till natten.

Stesoliden på morgonen påverkar mig inte på något sätt, iaf inte så jag märker det.

Nja, 2 mg tror jag verkligen inte att du somnar på. Minst 5 mg.
Citera
2014-06-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Nja, 2 mg tror jag verkligen inte att du somnar på. Minst 5 mg.
Hm, men jag tänkte även ta en imovane 7.5 mg.
Citera
2014-06-21, 19:01
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Hm, men jag tänkte även ta en imovane 7.5 mg.

Kanske kan få dig att sova lite längre då om du har tur. Du får prova dig fram.
Citera
2014-06-22, 00:11
Medlem
Imovane är fan en skänk från ovan! älskar när man börjar få den bittra smaken...sen känner man efter lite i musklerna...dem känns avslappnande tittar sig om i rummet, allt ser lugnt och fridfullt ut då vet man att den börjar ge effekt. Saknar flummet på stilnoct, men det känns för riskabelt, och doserna jag måste upp i är kanske 50mg+ , Imovane klarar jag mig med 1, 10mgs kapsel btw i skrivandets sekund börjar den göra sitt jobb hörs alla z-drugs lovers
Citera
2014-06-22, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Det är nog snarare så att du tappar minnet mer generellt utöver de få timmar efter intag, än att du "äter man 80-120mg per kväll veckor i sträck så har man minne kvar".
Att sluta med Z_analogen är inte svårt BenzLife, det handlar om inställning. För skillnaden mellan Z-analogen och Bensodiazepin är den att sömnisar är milda i receptor-världen, i jämförelse med Bens, som ger en fysisk AT, till skillnad från Z... MaKA STOP MAN

Skojar du med mig eller är du den rätta speciminen att avgöra vad som är jobbigast att ta sig ur en z-analog eller ett benzo preparat,

går av på xanor alla dar i veckan bara jag slipper avtändningen av stilnoct ,helt seriöst.
knaprat i 16 år n u så vet hyfsat om vad jag snackar om
Citera
2014-06-22, 07:36
Medlem
Ifall man slutar tvärt med Zolpidem efter ca. 4 års brukande med vissa uppehåll, kan man då skada sina receptorer eller liknande? Kan det vara skadligt på något sätt?
Nu snackar vi om doser på ca. 20-25mg.
Citera
2014-06-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teraopie
Ifall man slutar tvärt med Zolpidem efter ca. 4 års brukande med vissa uppehåll, kan man då skada sina receptorer eller liknande? Kan det vara skadligt på något sätt?
Nu snackar vi om doser på ca. 20-25mg.

Har du på recept, men missbrukat den lite. Jag skulle råda dig att gå till doktor eller psyk och ev. få trappa ned med stesolid. Klipp inte rakt av, ångest och diverse förvirringstillstånd kommer förmodligen att dyka upp. Har du bara käkat dem till natten ? varje dag ?
Citera
2014-06-22, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Har du på recept, men missbrukat den lite. Jag skulle råda dig att gå till doktor eller psyk och ev. få trappa ned med stesolid. Klipp inte rakt av, ångest och diverse förvirringstillstånd kommer förmodligen att dyka upp. Har du bara käkat dem till natten ? varje dag ?

Hej, vill helst inte klippa av någonting, utav fortsätta med ett flöde. Dock så kommer jag inte käka dem på samma sätt längre. Men jag känner mig hyfsat ok trots allt! Även om dessa saker skulle dyka upp så kommer det väl att försvinna inom två veckor? Kan ju inte säga att jag mår särskilt prima, men det går ann. Är mest orolig för bestående skador, som jag hade kunnat undvika genom en nedtrappning. Men det är kanske inte riktigt så det fungerar? Yes, bara på nätterna. I princip varje dag. Några dagar utan lite då och då. Sedan kanske man var på något annat en period och inte åt dem.

Edit: Ifall jag skulle få för mig att jag behövde somna en natt nu, låt oss säga mitt i veckan, och tar några st. Är detta något som kommer sabba det grovt för mig? Har inte sovit ett skit det senaste...
Eller är det bättre då att ta någon svagare benzo för att somna på och skippa Zolpidem helt?
MVH
Senast redigerad av teraopie 2014-06-22 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in