2014-02-23, 19:42
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield1337
""Det är ju inte benzo i dessa imovane, så vad är det som gör det så skönt?

Ni som vart höga på tabletter och rökt cannabis, hur lik är deras rus när det känns som bäst? eller är det helt olika och det är för det finns så mycket olika knarsorter med olika rusresultat?

Du kan ju inte jämföra imovane med cannabis, dom ger ju helt olika rus.
Citera
2014-02-24, 00:40
Medlem
No6s avatar
Hej, jag har ätit imovane till och från i nått år UNDER PERIODER, har alltså haft uppehåll mellan och det har alltid funkat som vanligt efter uppehållet. Nu sist när jag sluta(för exakt en vecka sedan) låg jag på 15mg imovane. Provade ta 7,5 ikväll och kände väl lite effekt men den försvann snabbt(den man blir hög av). Är det så att jag aldrig kommer känna av 7,5mg imovane mer? Skulle ta minst 2 veckor för toleransen att gå ner sa dem men testade ikväll. Kommer 7,5 mg kännas som vanligt om ännu en vecka?

Edit: man har ju läst om evighetstolerans osv

Skriver här eftersom jag inte fick några svar i tråden...
Citera
2014-02-24, 10:22
Medlem
Totteasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield1337
""Det är ju inte benzo i dessa imovane, så vad är det som gör det så skönt?

Ni som vart höga på tabletter och rökt cannabis, hur lik är deras rus när det känns som bäst? eller är det helt olika och det är för det finns så mycket olika knarsorter med olika rusresultat?

Testade förra veckan att ta några Imovane exact 4st rökte lite hash. Dagen efter hade resterande tabletter ca: 6tabletter imovane samt 14propavan försvunnit har inte en aning om vad som hände men hittade en pöl med piss i badrummet, det var ingen liten pöl samt en sopkvast vid datorn och har inget minne av vad som hade hänt kommer inte ihåg någonting
Citera
2014-02-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Hej, jag har ätit imovane till och från i nått år UNDER PERIODER, har alltså haft uppehåll mellan och det har alltid funkat som vanligt efter uppehållet. Nu sist när jag sluta(för exakt en vecka sedan) låg jag på 15mg imovane. Provade ta 7,5 ikväll och kände väl lite effekt men den försvann snabbt(den man blir hög av). Är det så att jag aldrig kommer känna av 7,5mg imovane mer? Skulle ta minst 2 veckor för toleransen att gå ner sa dem men testade ikväll. Kommer 7,5 mg kännas som vanligt om ännu en vecka?

Edit: man har ju läst om evighetstolerans osv

Skriver här eftersom jag inte fick några svar i tråden...

Fick du 15 mg utskrivet till varje natt eller har du den som behovsmedecin så du tar den ibland. Känns helt omöjligt att få läkare att skriva ut mer en 10 mg till mig, har ätit den i 5 år dagligen så känns ju som det vore på tiden.
Citera
2014-02-25, 01:05
Medlem
snoken01s avatar
Vad betalar ni för 10mg Stilnoct? Är det fel tråd så säg till!
Citera
2014-02-25, 03:56
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Fick du 15 mg utskrivet till varje natt eller har du den som behovsmedecin så du tar den ibland. Känns helt omöjligt att få läkare att skriva ut mer en 10 mg till mig, har ätit den i 5 år dagligen så känns ju som det vore på tiden.
Behovsmedicin, men det blir lätt varje natt. 15 mg är alltså 2*7,5mg alltså mer än läkaren skrivit att jag ska ta.
Citera
2014-02-25, 11:31
Medlem
oboyglass avatar
Tog stilnoct för första gången på typ en månad igår. 50mg. Gjorde en massa skit som jag inte minns så tog nog lite för mycket. Men hade gjort bra saker, städat och sånt.
Citera
2014-02-26, 04:03
Medlem
Vafan, tar Stilnoct för andra gången idag, tog en i Lördags som funkade mycket bra. Jag håller på att sluta med imovane men i natt var jag bara tvungen då jag vaknade efter 1 timmes sömn och är helt slut i kroppen efter slit igår och kunde inte sova igen. Tog en stilnoct för drygt en timma sedan och la mig och läste för att invänta effekt, den har inte börjat verka än WTF? Kan tillägga att jag tog den EFTER jag hade ätit. Hur länge tar det egentligen?
Citera
2014-02-26, 10:45
Medlem
DarkDemonGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Vafan, tar Stilnoct för andra gången idag, tog en i Lördags som funkade mycket bra. Jag håller på att sluta med imovane men i natt var jag bara tvungen då jag vaknade efter 1 timmes sömn och är helt slut i kroppen efter slit igår och kunde inte sova igen. Tog en stilnoct för drygt en timma sedan och la mig och läste för att invänta effekt, den har inte börjat verka än WTF? Kan tillägga att jag tog den EFTER jag hade ätit. Hur länge tar det egentligen?

Jag kan ha fel men är det inte en korstolerans på imovanen och stilnoct?
Dock hoppas jag att det inte gäller för alla, för jag sitter i liknande båt som dig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4...oende#Tolerans

Vissa antyder ju att imovanen är exakt samma påverkan som zopiklon pga det är samma verksamma ämnen. Men enligt mig så ger zopiklon mycket mycket bättre. Även om jag har en tolerans mot zopiklon det kan jag erkänna liksom men tar jag tillräckligt många så får jag effekt, men tar jag lika många inovane så får jag ingen effekt alls, inte tillräckligt så man kan sova iaf....

Och nu har jag ingen möjlighet att få några mer Zopiklon
Senast redigerad av DarkDemonGirl 2014-02-26 kl. 10:53.
Citera
2014-02-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDemonGirl
Jag kan ha fel men är det inte en korstolerans på imovanen och stilnoct?
Dock hoppas jag att det inte gäller för alla, för jag sitter i liknande båt som dig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4...oende#Tolerans

Vissa antyder ju att imovanen är exakt samma påverkan som zopiklon pga det är samma verksamma ämnen. Men enligt mig så ger zopiklon mycket mycket bättre. Även om jag har en tolerans mot zopiklon det kan jag erkänna liksom men tar jag tillräckligt många så får jag effekt, men tar jag lika många inovane så får jag ingen effekt alls, inte tillräckligt så man kan sova iaf....

Och nu har jag ingen möjlighet att få några mer Zopiklon
Jo det är det nog korstolerans. Men jag har haft uppehåll med imovane i 10 dagar förutom den stilnoct jag tog i Lördags som funkade mycket bra, borde ju denna också göra det tycker man. Effekten var så dålig så jag inte vet om den faktiskt började verka öht, men somnade iaf fram mot 6.
Undrar om det var hur jag käkade, brukar alltid annars ta innan jag äter men igår vaknade jag mitt i natten och tog direkt = värdelös effekt. Men dagen efter effekterna känner jag såklart av
Citera
2014-02-28, 01:42
Medlem
No6s avatar
Varför varar effekten inte lika mycket längre, typ känner av lite sen försvinner det snabbt. Menar när det typ börjar kännas i halsen och man känner smaken, känner inte smaken heller. Snart haft uppehåll i 2 veckor men testade en igår kväll.
Citera
2014-02-28, 11:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Varför varar effekten inte lika mycket längre, typ känner av lite sen försvinner det snabbt. Menar när det typ börjar kännas i halsen och man känner smaken, känner inte smaken heller. Snart haft uppehåll i 2 veckor men testade en igår kväll.

Tog 5 mg zopiklon häromdagen efter ett långt uppehåll, fick skön effekt i typ tio minuter. Sedan blev jag bara trött - och det är ju bra som fan! Tog även cirka 40 minuter att få effekt, gången innan tog det över en timme, och då hade jag inte ätit särskilt mycket. Knepigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in